zaterdag 20 augustus 2011

Jukebox kaart, verjaardagscadeautje en maken van een travel journal

In de vakantie heb ik nog een kaartje gemaakt voor een van onze Belgische vrienden die toevallig
dezelfde dag jarig is als onze dochter.
Elk jaar vieren we samen hun verjaardagen op het vakantie adres.


De jarige houdt erg van oude jukeboxen, deze vakantie vond hij er nog 5 oude singeltjes voor op de plaatselijke rommelmarkt.
Op de beige basiskaart heb ik een kraftkleur stuk van een papieren zakje geplakt, de twee designpapiertjes komen uit een vintage blokje van action.
De vorm van de muzieknoot heb ik overgenomen van een houten exemplaar dat mijn dochter in Engeland kocht. Daarna bestempeld met een tekststempel. Het zwarte touwtje komt van een kledinglabel en omdat ik daar geen goede lijm voor meegenomen had gebruikte ik de crepe-tape die we toevallig bij ons hadden.

Mijn dochter werd alweer 15 jaar in de vakantie, wat gaat de tijd toch snel!!
In een antiek-rommel-curiosa winkeltje in Engeland vond ze dit speldje wel leuk.


We hebben het stiekem gekocht toen ze iets anders aan het bekijken was en het haar op haar verjaardag
gegeven. Niet erg oud of antiek maar wel erg mooi!

Ik ben begonnen met het maken van een travel journal over Engeland maar het kost nog wel wat weekjes tijd om het helemaal af te krijgen denk ik zo.
Ik laat jullie alvast even zien hoe ik ermee begonnnen ben.


Beige kantonnen A-4 tje worden de basisbladen. Ik  heb ze bewerkt met de twee distress inkten die ernaast liggen.


Tussenin komen pockets die ik maak van dichtgeplakte envelopjes.


Deze mooie enveloppe met papier heb ik nog gevonden in het oude huis ook dit wil ik erin verwerken.


Ik ga foto's sorteren uit de enorme vracht foto's die we genomen hebben maar die komen denk ik vooral op losse blaadjes die ik dan overal nog tussen kan voegen.
Alles kun je nog veranderen en aanvullen als je met boekbindringen werkt.


Als een soort stofomslag wil ik dit stuk spijkerstof gebruiken, gewoon geknipt uit een oude
spijkerbroek.
'T zal nog zeker veel werk worden maar zo zien jullie alvast een beetje waar ik mee bezig ben.

Bedankt voor jullie leuke welkom-terug woordjes en nieuwe volgers natuurlijk ook weer welkom op mijn blog!
Geniet allemaal van een warme zondag!





26 opmerkingen:

  1. Je kaartje is heel mooi en origineel, en je boekje gaat dat ook vast worden! Dat belooft wat!
    ja loslaten is erg moeilijk, je weet dat je klinderen een keer uitvliegen, maar zo lang ze nog klein zijn is dat een ver weg van mijn bed show, en nu is het dan zo ver, voor de tweede keer voor mij, ik weet dat ze nooit meer thuis zal komen wonen en ik vind dat zo moeilijk, heimwee naar vervlogen tijden, toen ze nog helemaal van mij waren en ik ze kon beschermen tegen de grote boze wereld...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gave kaart zeg!!Ben heel benieuwd naar je travel journal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige speld, een heel mooi verjaardagscadeau! Nog gefeliciteerd met jullie dochter!
    De kaart is ook super geworden en die hoes voor de travel is geweldig :)
    Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog van harte gefeliciteerd met je dochter, wat heeft ze een mooie cadeau gekregen! Ik ben ook erg benieuwd naar het boek...het zal de nodige tijd kosten, maar dan heb je ook iets bijzonders! Succes!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel origineel en mooi kaartje.

    Ook die sierspeld vind ik prachtig, het lijkt op een "camée", een franse graveertechniek die in de 18de eeuw veel werd toegepast. Een prachtig cadeau voor je dochter...

    liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superrrr aparte kaart !! En dat boek ik weet zeker dat het heel gaaf wordt , succes ermee !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi allemaal
    en je boek word vast prachtig

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zal zeker nog veel werk zijn met alle plannen die je al hebt. Maar ongetwijfeld zal het ook heel mooi gaan worden! Succes maar vooral ook veel plezier. ben heel benieuwd naar je uiteindelijke resultaat. Proficiat ook nog met de verjaardagvan je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gefeliciteerd nog met je dochter...gaaf speldje heeft ze gekregen..Mooie kaart heb je ook gemaakte en je floppen album ziet er al gaat uit....
    doeggg,lean

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag van dochter,ze heeft een prachtige speld gekregen!
    Je kaart is erg mooi geworden.Ben benieuwd wat voor moois je van je boek maakt.De materialen zien er al goed uit!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een super mooie kaart heb je gemaakt, prachtige details! Mijn man Jan is ook helemaal weg van Jukeboxen!
    Ik ben heel benieuwd hoe je boek wordt, maar ik denk vast en zeker dat het prachtig zal worden.
    Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige kaart heb je gemaakt!!!
    en de eerste beginselen van je boek zien er zeer belovend uit!!!
    veel succes en plezier met maken!!
    groetjessssss

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een muzikale kaart en zo leuk weer.
    Je reis journal wordt vast heel mooi, heerlijkom te doen, maar morgen weer beginnen, je tijd verdelen...
    Ik wens je heel veel succes morgen, heel veel plezier met je nieuwe groep en doe rustig aan...

    een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je dochter! Wat een mooi kaartje, echt gaaf die kleuren! Ben erg benieuwd hoe het travel album wordt, ziet er veel belovend uit! Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat ben je weer creatief geweest. Ik ben erg benieuwd naar je travel journal, ziet er nu al leuk uit met die spijkerstof!
    Leuk dat een 15-jarige zo'n speldjes van vroeger weet te waarderen! Zo moeder zo dochter, haha. En je kaart is ook heel mooi geworden.
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Maia,
    Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog.
    Wat een geweldig idee om je boekje zo te maken. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. En ook je kaart is erg leuk geworden. Het is leuk om het soms te moeten doen met dat wat je om je heen vindt, zo ook de tape. Die zou je zo gauw niet op een kaart gebruiken en zie hoe leuk dat kan uit pakken.
    Verder vind ook ik die spelt een heel mooi kadootje. En die zandbollen uit je vorige berichtje zijn super. Volgend jaar ga ik het ook proberen, dat weet ik nu al.
    Bedankt voor alle inspiratie en tot schrijfs.

    XOXO Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog een dikke proficiat met de verjaardag van je dochter!! een prachtig speld hebben jullie voor haar gekocht!
    Je travel journal ziet er al heel leuk uit, ben benieuwd naar het vervolg!

    lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allereerst nog gefeliciteerd et je dochter, 15 alweer, de tijd gaat wel heel snel, he!
    Ik vind dat je een super kaart hebt gemaakt, en de speld vond je dochter vast een leuk kado!
    Je foto boek ben ik nu al benieuwd naar, k vind het nu al leuk worden, prachtige envelope trouwens, zo krijg je ze tegenwoordig niet meer!
    Lieve groeten mina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Maia heel erg bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog, ik stempel op slopen vd Zeeman die zijn zo helderwit !! En ik stop er een klein stukje zeep in ,maar is het zakje wat kleiner dan lavendel !!
    Ruikt zo lekker !!De bedeltjes en klosjes heb ik eens op een beurs gekocht , heb geen idee meer waar sorry !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo lieve Maia,

    Allereerst bedankt voor je lieve reacties..ik xxxbloosxxx nog na...!
    Ik zit helemaal in je plannetje van het travel journal...wat een idee!

    Nog gefeliciteerd met je dochter, 15..mooie leeftijd,en wat heeft ze al een goede smaak...die speld is zo mooi.

    Vakantie weer voorbij hè? misschien kunnen we met z`n allen nog nagenieten van een mooie nazomer...en elkaar heerlijk inspireren met dit soort mooie ideetjes.

    liefss
    en een goede week.

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi hoi

    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Erg leuke speld zeg ze heeft smaak en een leuke herinnering. Wat een mooi kaartje heb je gemaakt, top hoor.
    Ik ben heel benieuwd hoe je journal wordt.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter. Mooi, die spelt!
    En ook ik ben benieuwd naar je journal (-:
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd nog met je dochter, wat een mooi speldje zeg. De journal wordt vast fantastisch, ben benieuwd.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie kaart en prachtige speld voor je dochter. Ook ben ik benieuwd hoe je travel-journal zal worden maar weet zeker dat het weer bijzonder wordt.
    groetjes jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hai hai! wat heb je een onwijs mooie kaart gemaakt! super gaaf! en wat een eer dat je mijn boekje hebt opgeslagen ter inspiratie! echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi hoi,

    Wat een super mooi vintage kaart heb je gemaakt zeg! Alles is zo mooi bijelkaar gezocht, prachtig!
    Ik ben heel erg benieuwd naar je travel journaal!!
    Je vroeg waar ik de schaartjes gekocht heb die ik op de glazen potjes heb gebruikt die kom hier vandaan:
    http://littlebird.marktplaza.nl/?wnklgrp=13&p=2#shop
    Hier kun je echt leuke dingen kopen voor weinig geld!
    Liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen