zaterdag 7 november 2015

Verjaardagskaart voor Berlinde (DT Rive Creatief) en Halloween.....

De herfstvakantie vloog voorbij en eigenlijk heb ik door het mooie weer niet zoveel gefreubeld.
Wel heb ik gezellig wat van jullie blogs bij gelezen, erg leuk en bedankt ook weer voor jullie leuke reacties op de vorige post!

Een paar weken geleden maakte ik een verjaardagskaart voor blogvriendin Berlinde.
Dit keer een rond modelletje.


De basis van deze kaart is een stuk pizza-doos-karton waarop ik kraft kleurig pakpapier gelijmd heb.
Dat papier heb ik eerst wat gekreukeld.
Berlinde post de laatste tijd niet veel meer op haar blog maar ze is druk bezig met leuke dingen haken en ook zag ik dat ze diverse weefwerkjes op haar pinterest-borden geplaatst had.
Met dat idee in m'n achterhoofd ging ik met reepjes dessinpapier (al oud van Action) aan de slag.
Weven met papier....vlechten dus...zo maakte ik een patroontje voor de achtergrond met de reepjes.
Alle randjes heb ik eerst bewerkt met gesso.


Op een heel leuk haakblog; de Haakbrigade vond ik een leuk eenvoudig patroontje van een verjaardags-taartje. Echt een aanrader voor de liefhebbers van haken klik maar eens hier.
Er zijn daar ook nog veel meer leuke patroontjes te vinden.
De kaarsjes heb ik wat donker gemaakt met distress inkt vintage foto.


Op het taartje haar naam met een ouderwetse lettertang.
Onder het taartje een papieren doily.


Dan natuurlijk nog wat leuke dingetjes erbij van Rive Creatief.
De ster waar het woord hoera op staat zit in een setje bij Creatien hobby.


Ze hebben ook woorden zoals dit prachtige "gefeliciteerd"!
Ik lijmde dat op een stukje afval hout uit onze garage.


Dit was weer een leuk projectje om te maken.
Graag doe ik met deze kaart mee met de volgende challenges:
Knutsels en kadootjes challenge 29 alles behalve rechthoekig of vierkant klik hier
 Craftyhazelnut's patterned paper challenge november 2015 klik hier.
Wordartwednesday challenge 208 klik hier
Er zijn in deze tijd niet veel challenges te vinden waar ze geen kerstkaart vragen maar daar ben ik tot nu toe nog niet aan toe gekomen.

Nog iets wat ik jullie niet wil onthouden ...iets heel anders...
Afgelopen weekend was er bij ons in het dorp voor het eerst een prachtige Halloween-tocht!
Veel ouders en kinderen van school waren prachtig verkleed en geschminkt.
Het was een leuke, gezellige, soms spannende tocht door ons oud historisch centrum.
De start was in onze kerk waar op het carillon o.a. de Danse macabre gespeeld werd, erg indrukwekkend!
Daarna was er een toneelspel op de trappen van het oude raadhuis.

 

Vervolgens ging de stoet op weg over de markt waar een prachtig spookslot stond.





Alle kinderen met mooie lampionnetjes natuurlijk!


Er stond ook een muziekgezelschap voor de nodige sfeer.


Op het hofje bij ons Protestants boterkerkje stond een droevige fee... (enthousiaste ouder van onze school). De entourage was prachtig maar foto's maken in het donker viel niet mee.


De tocht voerde ons zelfs dwars door het verzorgingstehuis waar de mensen ook genoten van alle mooi uitgedoste mensen die voorbij kwamen.
Door ons winkelcentrum, onder een boog door kwamen we deze gezellige man tegen....


Ik ben zelf geen fan van het macabre, bloederige enge sfeertje maar die sfeer hing er totaal niet gelukkig.
Het was allemaal erg sfeervol en vooral gezellig!
Ik ging samen met een vriendin die jaren in Amerika heeft gewoond.
Daar is Halloween echt een feest waar mensen hun huizen versieren zoals met kerst.
Ik laat jullie tenslotte toch nog even het Halloween boompje van mijn vriendin zien.


Basis een zwart kerstboompje behangen met verschillende slingers.
Die paarse slingers kochten we samen bij een hele leuke winkel in Eindhoven So Low.
In die winkel vind je ook heel veel leuke freubel spulletjes, vergelijkbaar qua prijs met Action dus....
De voeten onder dit Halloween boompje komen van een oude heks-hanger.
Witte piepschuimballen voorzien van wiebeloogjes (ook van So Low) gluren door de boom heen.
Hoed er op en zo heb je een heus Halloween boompje...echt prachtig Mieke!!
Bedankt allemaal weer voor het lezen en ik lees jullie reacties altijd graag!
Fijn weekend!





20 opmerkingen:

  1. Hey Maia,
    Die kaart is echt gaaf voor Berlinde! En wat een leuk haakpatroontje van het taartje! Al die gesso randjes en het weefpatroon zijn zo leuk!!! Je hebt hiermee weer gescoord bij de jarige Jet!
    Halloween in Oirschot....dat is echt weer Brabantse gezelligheid zeg! Wat ziet dat er gezellig uit! Volgende keer SBS 6, hart van Nederland bellen hoor...lol..! Bedankt voor het mee beleven van de Halloween optocht en je gezellige post Maia!
    Een fijn weekend en lieve groetjes van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maia,
    wat heb je een superleuke kaart voor Berlinde gemaakt, ik was ook een trouwe bezoeker van het blog, maar ze post inderdaad niet vaak meer..
    Ik vind de houten lettertjes erg leuk, mooi het vlechtwerk..
    en de foto's zijn echt prachtig, wat leuk zo'n Halloween tocht..ik vind de droevige fee zó leuk en de halloween boom is een echt knaller, die benen..haha..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart Maia. Het taartje is erg leuk, ben meteen gaan kijken op de haaksite. De Halloweentocht ziet er geweldig mooi uit. Wij doen er ook ieder jaar aan mee. Mijn man is van de uitvoering en de kinderen staan op een post (hebben de grootste lot) Samen met mijn vriendinnen loop ik ieder jaar de tocht en dat is altijd lachen, gieren, brullen. Ja de herfstvakantie zit er weer op. Nu een gezellige tijd, de hele klas omgetoverd in herfstsfeer en sint staat al voor de deur. Heerlijk creatief bezig zijn met de kids. Leuk dat je ook altijd op mijn blog langs komt. Groetjes en tot de volgende creatie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en leuke kaart Maia. Je hebt er voor Berlinde een hele persoonlijke toets aan toegevoegd en dat is zowiezo al leuk. Dat gehaakte taartje is een echte eye-catcher. Mooie sfeervolle foto's van de Halloweentocht en dat boompje is léuk...:)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh wat ben ik jaloers op jou met dat halloween gedoe. In barneveld weer ophef de spullen van halloween moesten uit de schappen worden gehaald bij de action . Dit omdat er klachten waren binnen gekomen op het hoofdkantoor van de sgp . Dus.

    Je kaart is weer geweldig en de tekst gefeliciteerd is gaaf.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je voor Berlinde zo'n persoonlijke verjaardagskaart hebt gemaakt. Je hebt er vanalles op verwerkt waar ze mee bezig is. Echt leuk.
    Bizar maar grappig zo'n halloween boom, wat ziet alles er prachtig uit bij de optocht.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Echt een heel mooi kaartje, te gekke kleuren gebruikt
    en ook het haakwerkje is zo leuk erop, en uiteraard
    de chipboard figuurtjes ☺
    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A wonderful layout and super crochet. Thank you so much for taking time to post your very creative art with us this week at Word Art Wednesday in our 208th AG challenge! Blessings, Carole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie verjaardag kaart en een mooi gehaakte taart erop! Mooie halloween fotos, zag er prachtig uit en grappig, een halloween boom, daar had ik nog nooit van gehoord. Bedankt voor je tip van SO Low, zal eens gaan kijken. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke blogpost vandaag! IK vind het haakwerkje op je kaart echt super. Bedankt voor de link!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia,
    ik zag dat je weer bij me op bezoek was geweest. Heel gezellig, ook al was ik niet thuis...;-)
    Je gehaakte taart is zo gaaf. Enig idee om het op een verjaardagskaart te plakken. Deze kaart is trouwens heel leuk met die strookjes en best wel even wat anders dan je normaal gesproken maakt. ik vind hem erg leuk!
    Wat een feest daar in jullie dorp. Kun je misschien toch merken dat jullie wat zuidelijkere wonen, meer temperament. Volgens mij is hier 1 school die er wat aandacht aan besteed, maar zeker niet dorpsbreed. Grappig zo'n boom. Nog nooit eerder van gehoord.
    Ik ga je binnenkort weer even een update sturen.
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk he dat Halloween steeds meer in opkomst is. Leuke foto's heb je gemaakt! En ook weer creatief bezig geweest, leuk ja, leek wel zomervakantie ipv herfst he! Te mooi weer om binnen te knutselen en komende week ook nog! Geniet van het zonnetje en een fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maia, allereerst wat een prachtig kaartje heb je gemaakt voor je blogvriendin. Ik haak sinds kort en heb de Haakbrigade even bezocht. Ga ik vast wat patroontjes van haken. Je Halloweenfoto's zijn prachtig. Op deze manier vind ik het ook wel een leuk feest.
    Gezellig dat je weer meedoet bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schattig taartje heb je gehaakt, om op te eten! Je kaart is zo mooi geworden!
    Prachtif halloweenfeest hebben jullie gehad! Hier in Frankrijk wordt allerheiligen gevierd, de Kerkhoven zijn dat net zo mooi als de bloembollenvelden in de lente in Nederland! De avond ervoor is het dan Halloween, ik vind het wel leuk hoor, verklede kinderen die snoepjes komen halen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi Maia
    wat een schattig kaartje en mooi haakwerk.
    Haken zit niet in mijn vingertjes ha,ha, maar jij kunt het heel goed .
    wat een fijn halogeen feest hebben jullie gehad en mooie foto,s ook.
    fijne week en liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen Maia...leuk dat je even bij mij kwam buurten ik ben ook echt nalatig met bloggen...ben druk met zoveel tegelijk tussendoor naar de peut...spiertjes los laten masseren hoor dat jij er ook last van heb erg vevelend terwijl je zoveel wil....ik vind je kaartje super leuk...het gehaakte taartje is zo schattig...en wat een schitterende foto's van Halloween...ik heb er weinig mee maar als ik dit zo zie dan hebben ze er veel aandacht aan besteed...geweldig!!!

    Tot een volgende keer...fijne dag
    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Maia dank je wel voor jouw lieve berichtje op mijn blog! Dan kom ik jou natuurlijk ook gezellig bezoeken en je maakt prachtige dingen! Ik ben ook jouw nieuwe volger :) Wat een waanzinnig leuke verjaardagskaart en de foto's zijn geweldig :) !!!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele mooi kaart leuk ook het haakwerk erop.
    Hier was ook voor het eerst een Halloween tocht ...mooie foto;s heb je er ook van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke persoonlijke kaart heb je gemaakt. Erg leuk dat je alles zo versierd hebt, met allerlei materialen. Leuke foto's van Halloween. Gezellig dat je mee doet bij K&K. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is great thanks for playing along st CHPPC xx Jan DT

    BeantwoordenVerwijderen