zaterdag 2 juni 2012

Twee keer hetzelfde maar dan anders

De laatste maand heb ik van hetzelfde model kaart, twee verschillende
kaartjes gemaakt. Als je dan ook nog andere maten neemt krijg je echt
een heel andere kaart.
De eerste kaart maakte ik voor Astrid die toevallig op dezelfde dag als ik
jarig is!
Neem ook eens een kijkje op haar blog want ze maakt de prachtigste dingen!


Toen ik dit model ergens zag heb ik het aangepast qua model.
Ik wilde op de voorkant nl. een tag gebruiken van de Tim Holz stans.
Ik heb voor jullie even de maten gefotografeerd.
Even meten, rillen , vouwen ....een kind doet de was!



Op de voorkant maakte ik dus van kraft cardstock een tag.
Het dessinpapier komt van een blok van action.
Daaromheen een stukje beschuit-ribbelkarton dat bewerkt is met glimmer glam.
Schuin over het geheel heen zit een stukje gaas met een roosje dit heb ik een tijd geleden ooit
eens bij action gekocht.
De bloemen zijn ook een beetje bewerkt met dezelfde glimmer glam.
Het stempeltje van Marianne design heb ik licht gekleurd met derwent potloden en gemat op een stukje behang van de bouwmarkt.
Van het kleine envelopje dat eronder geschoven zit heb ik een pons.
Natuurlijk zit er een verjaardagsgroet in!


We klappen de kaart open, binnenin kun je van alles stoppen.
Op de middenvouw heb ik voor deze kaart een vintage plaatje geplakt.
Astrid woont op Texel dus dat vond ik voor haar wel toepasselijk.


Achterop aan de binnenkant heb ik een klein geld envelopje geplakt.
De stempeltjes zijn van Eline.
In het envelopje zitten wat stansjes o.a. een sleutel die je er nog net bovenuit ziet komen.



Als je de kaart dicht strikt met het lint ziet het er zo uit van de zijkant.


De twee kleinere bloemetjes zijn o.a. gemaakt met de retro pons
De grotere bloem is gemaakt van servetten, deze heb ik verhard met lijm en uitgeknipt
met een wit roosje in het hartje krijg je dan weer eens een ander soort bloem.


De tweede kaart maakte ik voor nichtje Isa die 11 jaar werd.
Ze is ook helemaal weg van kaartjes maken en komt ook geregeld hier kijken.
In dit kaartje wilde ik een envelopje met geld stoppen dus een breder model gemaakt.
Voorop staat Isa met haar hondje Parel, vandaar de parel in het bloemetje.


Mocht je dit model willen maken,. hier zijn de maten.


In het midden op de vouw (waar het blauwe papiertje omhoog steekt) komt een los papier strookje met een inkeping. Dit losse stuk zit in het vorige model dus niet.
De maat moet je zelf bepalen het ligt er natuurlijk aan wat jullie er tussen willen steken.
Dat papiertje zet je over de vouw en plakt dat met een super dun randje onderaan vast.
(echt dun anders schuift het envelopje er niet goed in)


Voor deze kaart zijn dit de maten van het losse middenstuk.


Dit is de zijkant, deze kaart heb ik niet met een lint maar met een wasknijpertje gesloten.


De binnenkant is vrij simpel, er zitten ook wat losse stansjes in voor haar om te knutselen en wat
vlindertjes in het roze zakje.
In het midden een geld +envelopje met een keukenrol-bloemetje.
En natuurlijk een Elfje want ze werd tenslotte 11!


Bloggers en scrappers zijn schatten.....maar dat wisten jullie natuurlijk al lang!
Vorige week kreeg ik zomaar ineens een doos spullen binnen.......doordat er kant in zat had ik wel een vermoeden uit welke hoek dit kwam.
Maar er zat niet alleen kant in maar ook veel andere leuke scrapspulletjes!
Aafke heeeeeel erg bedankt voor deze leuke surprise enne....wanneer begin je nu eens zelf met een blog?


Gisteren bracht de post een hele mooie fotokaart van Eefie
Er stond een heel lief bericht achterop, dank je wel Eefie dat je zomaar weer aan me dacht!
Dat doet me heel goed!


Afgelopen donderdag ben ik naar de neuroloog geweest.
Ik ga vooruit maar heb nog steeds beperkingen waarvan het niet lang kunnen zitten me zelf het
meest irriteert, vooral als ik iedereen zo heerlijk in de zon zie zitten.
Zitten in de auto, zitten om te scrappen en bloggen, zitten op de fiets het gaat allemaal nog niet of niet lang.
Er is nu een afspraak gemaakt met de neurochirurg in de tweede week van onze grote vakantie.
Vantevoren krijg ik nog een mri scan en belt de neuroloog me op met de uitslag, hier ben ik heel erg
blij mee want dan kunnen we zien of er echt vooruitgang in zit.
Ondertussen ben ik al enkele weken met een belgische chiropraktiker bezig. Hij heeft er alle vertrouwen in dat het weer goed komt en dat hij mij een heel eind op weg kan helpen en inderdaad het gaat sindsdien ook weer wat beter.
"Belgisch hoop in bange dagen"noem ik hem stiekem haha ....niet doorvertellen he!
 Ik ben daar nog steeds onder behandeling, wandel een uur per dag en oefen 3 keer 20 minuten per dag (fysio oefeningen).....oef onbewust neemt dat toch ook heel erg veel tijd in beslag!

Ik lig minder vandaar dat ik jullie blogs ook wat minder bezoek en ik moet blijven bewegen.....doe dat maar
eens de hele dag.....
Ik hoop nu dus op een klein wondertje zodat ik de neurochirurg misschien wel spreek maar een operatie
niet nodig is.

De laatste weken was ik ook hiermee dus druk bezig, ik kom zeker nog bij jullie langs hoor maar even dus wat minder.
Bedankt voor jullie leuke reakties!







34 opmerkingen:

  1. Hoi Maia,wat een geweldige post is dit geworden en leuk dat je de werkbeschrijving er zo duidelijk bij zet,dankjewel. Ik vond vooral de bovenste erg leuk ook door het gebruik van het ribbelpapier van het beschuit LOL,dat ga ik zeker ook een keer doen! Maak je verder maar niet druk over het wel of niet kunnen bezoeken van onze blogs,denk eerst maar aan je herstel,dat is toch het allerbelangrijkst!?!Hou de moed(en hoop) er in hoor,ik leef met je mee,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maia,

    wat fijn weer wat van je te horen! Ook op mijn blog! Je kaarten en uitleg zijn mooi en duidelijk! Leuk om er wat in te stoppen....misschien kan ik jouw model iets aanpassen voor een kaart met een kadootje erin voor mijn zusje.
    Ook de kaart voor Isa is heel erg lief! MEt een foto erop maat het de kaart meteen iets heel eigens. En wat goed bedacht van dat elfje!! Daar was ik nou niet zo snel opgekomen.
    Sterkte weer met alle dokters- ziekenhuis en fysiobezoeken. En dan de Belgische 'wonderdokter'. Ik duim voor je hoor!!

    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaarten Maia, ik denk dat de liefhebbers erg blij zullen zijn met je duidelijke uitleg!

    Ik heb wel met je te doen hoor! Met mijn zweepslag kon ik de eerste week amper lopen (wel op krukken, maar echt soepel ging dat niet) en nu vier weken verder ben ik toch zo blij dat het een stuk beter gaat. Jij bent er al zolang mee onder de pannen en vermoeiend hoor, dat je steeds maar in beweging moet blijven. Dan kun je volgens mij nog beter zitten...ik klaag dus maar niet! Ik hoop toch zó dat er voor jou een groot wonder in het verschiet ligt...ik zal voor je duimen hoor!

    Nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat laat je ons weer prachtige creaties zien en met hele goede uitleg!!! Ik wens je nog eens van harte sterkte toe hoor!! als ik dit lees van het bijna niet kunnen zitten, dat valt niet mee, hou de moed erin!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Maia, wat plaats je toch altijd leuke en mooie en duidelijke artikelen op je blog. Zo ook deze weer! Het is echt genieten om dit even rustig te bekijken en te lezen. Balen dat je herstel zo langzaam verloopt. Hoelang zit je nu al thuis? Ik hoop zo voor je dat het binnenkort allemaal wat makkelijker gaat en dat je ook nog echt kunt genieten van de zomervakantie. Hopen dat die allerbeste Belgische arts je goed op weg kan helpen. Groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Wat aparte modellen zijn dat. Moet ik natuurlijk even weer pinnen he. Heel handig dat je de beschrijvingen er bij doet .. dank je wel. Ze zijn prachtig, de kleuren en alles past perfect weer bij elkaar.
    De moeite waard op ze ook eens te maken.
    Uit ons mailcontact weet ik dat je iets vooruit gaat ... Houden zo he, maar niets forceren.
    Bedankt voor je post, je hebt weer wat ideeën gegeven.

    Fijn weekend ...

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige creaties heb je gemaakt.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt,..ware kunstwerken! En dan lees ik regelmatig bij jou:...een kind doet de was en heel simpel hahaha nou ik vind het knap hoor en doe het niet zo snel na. Wat balen dat je herstel nog steeds niet zo snel gaat als je zou willen. Toch blijf je altijd zo positief,..hou dat erin! Ik duim voor je dat je snel weer vooruitgang zult merken.

    Liefs,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me inderdaad zeer vermoeiend...niet lekker kunnen zitten, veel oefeningen doen, wandelen.
    Hoop voor je dat het vlug beter wordt!

    Je kaartjes zijn weer heel speciaal!
    Echt super persoonlijke kadootjes zo!
    Ondanks de regen, toch een fijne zondag,

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt, ik kijk mijn ogen uit! Zou wel eens een middagje bij je op les willen, haha.
    Vervelend dat het qua gezondheid nog niet zo goed gaat, hoop dat de Belgische krachten goed hun werk doen! Zou maar zo kunnen dat hij je van je klachten af kan helpen. Ik hoop het! Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kaarten zijn prachtig!!

    Ik hoop dat het binnenkort beter gaat voor jou, nog veel sterkte...

    Veel liefs...
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat naar dat je nog niet uit de lappenmand bent,ik hoop voor je dat snel weer beter bent!
    Wat een leuke creaties heb je weer gemaakt.
    En zo lief dat je gelijk een uitgebreide beschrijving erbij geeft.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie kaarten heb je gemaakt! en bedankt
    voor de uitleg.
    alle goeds voor je gezondheid..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb wel vaker gehoord dat er betere resultaten worden bereikt door Belgische artsen, waar dat aan ligt? Geen idee, maar dat maakt niet uit, als jij uiteindelijk maar geholpen wordt en verder kunt! Je hebt een paar hele fraaie creaties weer gemaakt Maia, bedankt voor de werkbeschrijvingen, daar heb je toch maar een hoop werk mee gehad! Fijne zondag, jammer dat het zo'n saai weer is hè? Liefs, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden en als alle behandelingen een klein beetje goeds meebrengen dan moet het toch weer in orde komen...het duurt vaak alleen zo lang!
    Ik duim voor je dat je het zo red!
    Prachtige projecten heb je gemaakt,leuk om het te lezen en te bekijken.De uitleg was duidelijk,dank je!

    Groetjes en sterkte,Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maia, wat een prachtige creaties laat je toch weer zien. En bedankt voor de uitleg erbij. Hoop dat de Belgische arts je verder vooruit helpt, hoor vaak goede dingen van die kant. Wens je veel sterkte toe.
    Fijne zondag verder,
    Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Maia,

    Wat heb je weer voor iets prachtigs gemaakt, echt heeel erg mooi! En natuurlijk heel fijn dat je de beschrijving erbij hebt gedaan. Nu kunnen wij er ook iets mee, heel erg bedankt.
    En wat je gezondheid betreft, succes, hopelijk kom je hier verder mee.
    Fijne dag,

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. belgische hoop! klinkt goed. Je moet inderdaad maar blijven hopen en doen wat je zelf kunt. Succes wederom. Ondanks al je beperkingen toch nog moois kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Twee prachtige kaarten zeg en wat fijn dat je vooruitgang boekt.

    Groetjes CHristina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende kaarten Maia, ze zijn weer prachtig gemaakt! Bedankt ook voor de uitleg, is altijd handig.
    Fijn dat het al iets beter gaat, nu maar hopen dat het in positieve richting blijft gaan en dat die Belgische arts je verder helpt! Sterkte!
    Nog een fijne avond!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik snap helemaal wat je bedoeld je wil zoveel maar het lukt allemaal maar mondjes maat ...af toe wil je dan wel een rotschop verkopen..maar ja kijk dan maar weer terug hoe je toen was en nu..het gaat noooooit snel genoeg.
    Je kaarten zijn weer plaatjes geworden met mooie en duidelijke uitleg.Bedankt daar voor want ook daar gaat weer veel tijd in zitten.
    doeggggg en sterkte en trap maar eens ergens tegen aan hoor,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat het inmiddels weer wat beter gaat en je nu af en toe weer kunt zitten. Wel heftig en intensief allemaal, ik hoop dan ook voor jou dat beweging en Belgisch hoop in bange dagen leiden tot een spoedig herstel!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik duim voor een klein wondertje! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige kaarten.

    Groetjes sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Twee hele mooie kaarten, leuk model met prachtige details en ook een hele duidelijke uitleg erbij! Dank je daarvoor, misschien dat ik het eens uit ga proberen.
    Heel veel succes met je Belgische dokter, hopelijk kan hij je goed helpen!
    Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je weer twee leuke kaarten gemaakt. Bedankt dat je het modelletje met ons wilde delen dan kan ik het ook eens maken. Ik vind het toch zo knap van je dat je allerlei dingetjes op je kaartjes altijd zelf maakt, zoals bijvoorbeeld de bloemen. Ik kies vaker voor een roosje omdat dat sneller en makkelijker werkt. Maar ik vind het wel erg mooi om bij jou te zien, toch ook maar eens vaker zelf bloemen gaan maken.
    Ik zal voor je duimen. Heel veel beterschap en sterkte de komende tijd.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt schitterende kaarten gemaakt!
    Hoop dat je goede resultaten hebt bij de "belgische hoop" en je goed nieuws krijgt van de neuroloog.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Liefste Maia, Je hebt heel mooie en kreative werkjes op je Blogspot.Fantastisch! Danke voor die vele wondermooie inspiraties en ideen!Ik heb eerst in Juli 2011 met designen en Papierdekorationen begonnen. En ik kan daarmee niet meer ophouden! Het is zo een tolles Hobby. En af de 18.05.2012 heb ik mijn droom een eigen Hobby speziaal voor Kaarten te maken en scrtapbooking,geopend!
    Ik zou het tof vinden dat je een kijkje neemt op mijn kreative website en natuurlijk in mijn Hobby Online Shop. www.hobby-crafts-and-paperdesign.de (Ik ben belgische en woon in duitsland) vele Groetjes van Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Maia,
    Wat een mooie kaarten heb je gemaakt en fijn zo'n tutorial. Ja, lief he van Aafke, ik kreeg ook zomaar kant opgestuurd, kijk maar op mijn blog. Heel veel beterschap en sterkte verder, ik duim met je mee voor een wondertje! Hug, Soraya x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wow wat prachtige schitterendedesign had je weer gemaakt .
    heel veel beterschap

    hugs carla

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haa Maia :)

    Wat heb je leuke dingen gemaakt zeg!!
    Wat fijn dat het ietsje beter gaat, maar ik kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg kan gaan... nog even volhouden hoor!!
    En bedankt voor je felicitaties rondom mijn zwangerschap! Het geeft niet dat je het nu pas leest, want ik heb het er ook deze maand pas vor het eerst opgezet hihi.
    Alles gaat gelukkig goed, en heb al 40 geboortekaartjes af :D

    Groetjes en een fijn weekend,

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een lange post, leuk twee kaarten, maar dan anders!
    Nog veel beterschap, ik hoop dat je gauw wat langer kunt zitten, liggen of wat je maar wilt!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie kaarten Maia, i do love it a lot Groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Maia,

    Lieverd wat een goed nieuws dat het ietsje beter met je gaat...
    Jij dapper lief mens, je bent altijd zo zonnig van aard..wat fijn dat
    er zulke mensen als jou bestaan.

    En ja als er een fanclub van jouw werken komt dan meld ik me gelijk aan, want jij kunt er wat van met papier...kaarten, boekjes alles is werkelijk BEELDSCHOON!!

    Meis ik wens je alle goeds...
    Marijke van de popjes en beren...
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen