zondag 8 mei 2016

Afscheids-folio en A4 lay out voor Emely (DT Rive Creatief)

Wat een weer hebben we vandaag, een vakantie van uitersten.
Vorige week liepen we nog in onze winterjas met de kachel aan en nu is het zomers tot bijna 28 graden!
Ons hoor je dus niet klagen.

Voor de vakantie namen wij op school afscheid van onze directrice Emely.
Zij gaat na deze vakantie beginnen op een andere school in Brabant.
Onze school heet De Korenbloem en heeft de kleuren oranje/hout/groen als basis interieur.
Een paar jaar geleden maakte ik voor onze vorige directrice in soort gelijke kleuren een mini album, klik daar voor hier.
Altijd leuk om een beetje in dezelfde stijl een cadeautje te maken.
Wij maakten als team allemaal een A 4 tje voor haar, daar omheen moest een map komen waar voor ik gevraagd was om die te maken.

De basis folio map kocht ik bij een plaatselijke boekhandel (helaas hadden ze alleen maar de kleur rood). Daar op heb ik dessin papier houten planken van Action als achtergrond geplakt.


Bovenaan van een afval plankje uit onze schuur een soort kapstok gemaakt waar aan met schoef splitpennen drie tags hangen.
Mijn man heeft met dit hout diverse dingen voor in de teamkamer van onze school gemaakt o.a. een grote ovale team tafel, een dartbord, een prikbord en een grote lijst met een mooie team spreuk.
Deze oranje verf is ook voor al deze houten dingen gebruikt.


De eerste tag heeft een leuk verhaal; ik nam een plastic zakje mee naar school en heb een kleuter gevraagd om er een handje zandbak zand in te doen....echt Korenbloem zand dus! Dan krijgt ze nog een echt stukje Korenbloem mee vertelde ik mijn kleuters.
Ze vonden het prachtig dat ze samen met mij een geheimpje hadden voor Emely.
Dat zand deed ik in een klein stopflesje van Kimia verpakkingen. Het kurkje heb ik vastgelijmd met glossy accent zodat het voorlopig niet open gaat hoop ik!
Daar achter een zelf gemaakte korenbloem, tekst en een touwlintje. Om het flesje een oranje draadje geknoopt.


De tweede tag vond ik ook bij Action, ik vond de tekst toepasselijk.


Op de derde tag zelf een tekst gemaakt en die gemat op oranje karton. De touwlintjes komen van Blokker.


Aan de onderkant van deze folio gebruikte ik het mooie grote polaroid frame van Rive Creatief, jullie vinden dat in diverse maten hier in de webwinkel van Creatien hobby.
De grote maat is prachtig om wat foto's achter te plaatsen!
In het midden Emely, rechts daar van onze school en de korenbloemen mochten natuurlijk ook niet ontbreken.


De papieren korenbloemen heb ik zelf gemaakt. Hiervan vinden jullie onder aan deze post een tutorial met fotootjes.


Met deze folio doe ik graag mee met de volgende challenges:
De eerste challenge van een geheel nieuw challenge blog Do-it Creatief challenge 1 mei kaart/creatie met bloemen. ( klik hier)
Scrap plezier challenge 16 kleur oranje (klik hier)
Crafting for all seasons challenge 125 Add a banner ( klik hier)

In de map kwam van elk teamlid een A 4 tje. Toen ik ze allemaal ontvangen had heb ik het geheel samen gebonden met oranje lintjes.


Dit werd mijn A 4 tje de basis is een mooi vel papier uit een nieuw dessin blok van Action.


De foto zit in een frame dat ik kocht bij So Low, de kleuren waren perfect hier bij vond ik.
Het bloemetje van drie bijpassende kleurtjes dessin karton gemaakt met een van mijn allereerste bloemen stansjes.
Vlindertjes gemaakt met de Marthe Stewart pons. De leuke sterretjes van Rive Creatief vinden jullie hier.


De banner heb ik gemaakt met mijn nieuwe banner stans van Joy. De tekst stempel is ook van een bijpassende stempel set van Joy.


Onder aan heb ik met de grote letters van Rive Creatief haar naam gemaakt. De letters zijn per stuk te koop jullie vinden ze hier 
In de zonnestralen tekst die steeds begint met de houten letter. De tekst is digitaal direct op het dessin papier geprint.



De achterkant eenvoudig gehouden, een envelop gemaakt met mijn envelop punch bord.
In de envelop een berichtje van mij waar in ik haar vooral bedank voor het enorme vertrouwen dat zij in mij had! Emely ik zal je missen, veel succes met je nieuwe uitdaging!


Dan nog de tutorial van de mooie papieren korenbloemen....mijn vingers waren daarna een tijdje korenbloem blauw haha.


Ik hoop dat het met een foto tutorial een beetje duidelijk is voor jullie, je kunt deze bloemen vrijwel met elke soort stans of pons maken als deze maar veel verschillende blaadjes heeft.


Ik gebruikte hiervoor het roze stansje links op de eerste foto.
De bloemen stanste ik uit wit cardstock.
Ik heb ze blauw gemaakt aan beide kanten met distress inkt kleur broken china.
voor 1 bloem heb je 6 bloemetjes van hetzelfde formaat nodig. Ik heb een grote en een kleine gemaakt.


Links boven op de foto een hele vracht witte bloemen.
Rechts boven met een pons ook wat stampers uit wit cardstock geponst.
De stampers heb ik ook weer aan twee kanten gekleurd met distress inkt kleuren Black soot en Dusty concord.
Daarna maak je de bloemen met een mini mister of plantenspuitje een beetje nat.


Vouw elke bloem dubbel en nog een keer dubbel en verkreukel ze dan een beetje.
Maak ze heel voorzichtig open! Je ziet dat er snel een blaadje af breekt maar eigenlijk zie je dat later niet meer.


Knip 5 bloemen door midden maar laat 1 bloem heel voor de basis hier komen de doorgeknipte 10 halve bloemetjes straks op gelijmd.
Maak de halve bloemetjes weer nat en vouw en verkreukel ze weer een beetje.
Blaas ze eventueel droog en laat ze dicht gevouwen zitten zie links boven op de foto hier onder.


Begin eerst met een hele bloem en plak daar op de kleine gevouwen halve bloemstukjes.
Bewerk de stampers even met een emboss pen of eind van een potlood zodat ze een cupje vormen.
Plak ze afwisselend van kleur in het midden van de bloem.



Tenslotte heb ik de leuke kleine kraaltjes uit de flesjes van Action gebruikt.
Ik deed een klodder glossy accents in elke bloem en strooide er de oranje kraaltjes in.
Deze bloem kan natuurlijk ook gemaakt worden met gewoon blauw cardstock maar dat had ik niet in huis. Met distress inkt kun je dan heerlijk vooruit. Deze bloem zal zeker nog vaker van pas komen denk ik zo.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en het volhouden van het lezen van weer een lang bericht.
Geniet van een heerlijke zomerse Moederdag.
Ik ben verwend met veel leuke, lieve spulletjes ...gisteren mijn verjaardag en vandaag Moederdag...dubbel genieten!!!
Dank jullie wel allemaal!


















14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige creatie en wat laat je een hoop zien hoe je het maakt, super, nog gefeliciteerd met je verjaardag je had prachtig weer zeg.
    Fijne week nog.
    GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heb je mooie spullen en kaarten gekregen, dat is nog eens genieten.
    Prachtig afscheidscadeau gemaakt voor je collega. Wij hebben dit helaas ook al een paar maal afscheid moeten nemen van collega's. We hebben toen ook zo'n boek gemaakt. Jou kaft is wel heel mooi en persoonlijk geworden. Origineel het korenbloem zand in het flesje. Nog even terug te komen op je vraag waar ik de magneten vandaan heb. Helaas weet ik niet meer het merk (kaartje zit er niet meer aan). Weet wel dat ze niet goedkoop zijn. Heb al magneettape van de Hema geprobeerd maar deze is niet sterk genoeg.Ik ben dus nog zoekende naar een goedkoop alternatief. Bedankt voor de leuke turorial. Morgen weer aan het werk. De vakantie is veeeel te kort. Nog een lange rit tot aan de zomervakantie. Heel veel groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk afscheidscadeau heb je ervan gemaakt! De blauwe korenbloemen zijn supermooi ,leuk om te zien hoe je ze gemaakt hebt.
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke folio! En nog van harte gefeliciteerd.
    Dank je wel voor je deelname en succes.
    Groetjes Joyce
    DT Do-it Creatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er weer een waar feestje van gemaakt Maia! Een map met a4tjes waarin ieder iets moois schrijft, knipt en plakt, is altijd een bijzonder afscheids kado! En niet zo vreemd dat ze jou gevraagd hebben voor de buitenkant van de map! Jij weet altijd iets orgineels te bedenken! Het ziet er weer schitterend uit...ook je koren bloemen!!!
    Zelf ben je ook lekker verwend dit weekend Maia en dan ook nog een portie mooi weer, als ht goed is dan is je accu weer opgeladen om met frisse moed te beginnen op school! Tot de volgende keer!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maia,
    je hebt een prachtig afscheidsproject gemaakt voor de vertrekkende Emely, jammer dat jullie afscheid moesten nemen..
    Wat een leuke tutorial van de korenbloemen, ik heb die stans ook, je brengt me op een idee..
    Je hebt een lekker zonnig weekend gehad, mooie verjaardag en Moederdag, je bent lekker verwend..
    en PSV ook nog kampioen, wij hebben hier in Drenthe ook gejuicht..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor jou was het dus een feestweekend! Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!! Ja, het was een vakantie van uitersten. Van winterjassen tot korte broekjes.... Dat laatste beviel beter :) we hebben afgeopen week ook wat afgeknutseld met papier, maar dat waaide steeds alle kanten uit! Mooi wat je heb gemaakt voor jullie directrice. Succes met opstarten morgen! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Maia, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb weer met veel plezier en op mijn gemakje alle creativiteit zitten bekijken. Zo mooi, zo leuk en origineel. Een prachtig afscheidscadeau wat zeker gekoesterd gaat worden. Lief dat zand in het flesje, ik zie de oogjes van de kleuters al glimmen bij het geheimpje..Je korenbloemen zijn prachtig en dank je voor de uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!Je bent goed verwend en zo hoort het ook! Wat een mooi afscheidscadeau voor je collega, ze zal er nog vaak met weemoed naar lijken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een leuk en mooi afscheids cadeau, ook super leuk om te krijgen. Wat een mooie koren bloemen, en goede uitleg. Dank voor het meedoen aan onze challenge.
    Hroetjes sabine, Do-it Creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook van mij nog geeliciteerd met je verjaardag Maia...en je bent lekker verwend zie ik met prachtige cadeautjes...heerlijk is dat ...en wat een schitterend afscheidproject heb je gemaakt voor de afscheid nemende directrice...prachtige accentjes er allemaal...en ook heel duidelijk beschreven hoe het zo mooi is geworden
    Ik heb er met veel plezier naar gekeken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. helemaal gaaf Maia wat een gave post heb je weer gemaakt. die uitleg van de bloemen helemaal top. wat ben je er weer druk mee geweest om alles te maken. top top top

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maia wat heb ik genoten van jouw post en jouw tutorial! Prachtige bloemen heb je gemaakt en heel duidelijk uitgelegd :) Wat een werk heb je gehad voor Emely! Super leuk hoe je tot in detail de basisschool erin hebt verwerkt! De kleuren van de school, de tags, het handje zand uit de zandbak van de school (wat ik overigens TE schattig vond om te lezen :) ), de voorpagina met de letters van haar naam en de teksten eronder in de vorm van een zonnestraal, de drie Polaroid framen met o.a. haar foto erin ... het is teveel om op te noemen maar ik weet zeker dat deze cadeaus haar zullen ontroeren en dat zij hier nog jaren lang van zal genieten! Wat ben je verwend met prachtige kaarten! Ik wist niet dat jij jarig was (ik ben de afgelopen dagen niet op Facebook geweest :( ) maar alsnog gefeliciteerd met jouw verjaardag!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige creatie en wat laat je veel leuks zien hoe je het maakt, gaaf en uiteraard nog gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen