dinsdag 27 mei 2014

Een lief klein buurmeisje

Jeetje wat een gedoe.....ik was wel aan de freubel hoor maar toen ik eindelijk iets klaar had deed de computer niet echt meer wat ik graag wilde!
Maar oke, hier ben ik dan weer met een hartendoosje en een baby mini album voor ons kleine buurmeisje Bobbie.
We komen net terug van de kraamvisite en gelukkig waren ze er blij mee.
Wat een regen weer hebben we vandaag, ik ben blij dat ik al eerder foto's genomen heb!
Ga er maar weer eens voor zitten want er komen veel foto's en ook weer een filmpje.


Het doosje heb ik eerst geverfd met gesso en daarna bekleed met dessinpapier van action.
Alle randjes van het papier heb ik ook bewerkt met een papierdistresser en gesso.


Het kantje kocht ik op een brocante markt in België en het vogeltje komt van Blokker.
Op verschillende plaatsen heb ik wat structuurpasta gebruikt, instant muurvuller op een honingraat mask.


De roze en grijs/witte bloem zijn gemaakt van eierdoos (voor de tutorial klik hier)  en geverfd met acrylverf.
Kralenpareltjes er in voor een leuker effect.


Op de voor- en achterkant zitten ook nog twee roosjes gemaakt van geembost folie van boterkuipjes en twee vilten roosjes. Die roosjes zijn allemaal gemaakt met de stans van Marianne design.


De houten bloem waar het vogeltje op zit en het houten hartje komen ook van action.

Het hartvormig baby album ziet er zo uit


De voor- en achterkant heb ik gemaakt van dooskarton bewerkt met gesso.
De andere delen zijn van wit en roze cardstock met dessin papier.

Ik heb er even foto's van gemaakt voordat ik het geheel in elkaar gezet heb.
Op de voorkant staat de naam gemaakt met de sissix stansjes en vlaggenlijn stans.
De kleine vlindertjes op de bloemetjes hebben een mini kraaltje, ze zijn gemaakt van speculaaspak ribkarton.
Het plaatje van het vogeltje komt van internet.



 Een baby quote aan de binnenkant ook van internet


Het vlindertje gemaakt met de Martha Steward pons heeft meeldraden als voelsprietjes
In het filmpje onder aan dit bericht kunnen jullie meer details zien.

Op internet vond ik zulke lieve "kleine meisjes plaatjes"eentje er van heb ik achter deze uit vilt gestanste sterretjes geschoven. Op de achterkant van alle tags kunnen natuurlijk fotootjes geplakt worden van Bobbie.


Met karton heb ik een template van een klein rompertje gemaakt. Daar mee heb ik drie verschillende kleine rompertje-tags gemaakt. Rondom wat bling bling voor het kleine prinsesje.



Een slabbertje gemaakt van een ovaal ( hapje eruit stansen met een cirkelpons)
Rond het slabbertje heb ik een randje gehaakt met zachte babywol.
Daar achter zit weer een tag geschoven.


Ja...en bingo...natuurlijk weer een buurmeisje erbij!
De bingo kaartjes en het uiltje vond ik ook op internet, het kantje komt van action.


Een luier gemaakt van vilt, daar in twee tags met schattige baby meisjes.



Die hartjes tags aan elkaar gemaakt met een brad, achterop kunnen weer fotootjes.
Het bolletjeslint komt van Blokker.


Dit is al weer het laatste hartje met een Marianne design tag.


En de achterkant: het uiltje zit op een stukje behang.......slaap lekker Bobbie!


Alle tags nog even bij elkaar


Zo ziet het albumpje er van boven uit


Aan de bindring hangen allerlei kantjes. lintjes en fibers en ik heb er een zelfgemaakte kraaltjes/bling ketting aan gemaakt met onderaan een fopspeentje.( Op het filmpje kunnen jullie dit veel beter zien dus vergeet niet te kijken)



Tenslotte dan hier nog het filmpje:


Met deze twee creaties wil ik mee doen met de volgende challenges:
Superuitdaging c&s 14 "beads and glamour" klik (hier)
Creapaleis wedstrijd mei geschenkverpakkingen en doosjes klik (hier)
Miekelotte challenge 22 vogels klik ( hier)
Rhedds creative spirit challenge may, always altered art klik (hier)

Ik kom graag weer langs op jullie blogs maar het schoolkamp komt er aan dus het kan soms wel wat langer duren.
Bedankt alvast voor jullie leuke reakties, ik lees ze altijd met veel plezier!









30 opmerkingen:

  1. Wow, wat een werk: maar met een verbluffend resultaat!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, hier ben ik eens even goed voor gaan zitten hoor, wat is er veel te zien en wat is dit een klus geweest. Maar.....wel met een schitterend resultaat. Ik vind het schitterend wat je gemaakt hebt, mijn complimenten.
    fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee en wat zal daar veel werk in hebben gezeten, maar zo heb je wel een héél uniek kraamkadootje. Bedankt dat je meedoet met de challenge van Miekelotte.
    Groetjes, Karin DT-team Miekelotte is Challenging You.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een prachtige kraamcadeau heb je gemaakt!! het doosje alleen al is een kunstwerkje en dan nog het mooie album erbij. Super mooi gemaakt met prachtige details. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is weer erg mooi geworden, Maia...wat ben je toch creatief!

    Veel plezier met het kamp...vanaf vrijdag gaat de zon weer lekker schijnen!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh waaw wat zie ik weer mooie creaties voorbij komen hier. Die 'eierdoos-roosjes' vind ik ook zo leuk! Zelf bedacht?
    Ga je mee op kamp met de kids? Waar gaan jullie heen? In ieder geval heel veel plezier! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    wat is dit weer ontzettend gaaf om te zien. Eerst de foto's en daarna je filmpje bekeken. Echt super hoe verzorgd alles er uit ziet. Logisch dat de ouders van Bobbie het mooi vonden.
    Ik heb mijn zusje uit Spanje ook jou notendop late zien. Die staat hier nog steeds in de kamer. Ze was echt helemaal onder de indruk en enthousiast!! Het is voor mij niet alleen een notendop maar ook een kleinnoot.....eh...kleinood..
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Maia, allereerst wil ik je voor je lieve reactie op mijn Blog bedanken :)
    Ik las dat je onlangs jarig geweest bent, nog van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!
    Wat heb je weer superrrr mooie creaties gemaakt, dit lieve albumpje is zooo prachtig gemaakt, er is zoveel aan en in te zien.........geweldig !
    Ik wens je heel veel plezier met het kamp.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat prachtig allemaal heb weer genoten bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maia, ik heb weer zitten smullen bij m'n bakkie koffie...van jouw blogpost, hihi. Wat heb je een moois gemaakt, dat doosje en dan nog zo'n práchtig album. Overal is over nagedacht en weer lekker veel recyceltips. Het was weer een feestje om langs te komen, veel plezier op schoolkamp. Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia, heb even op mijn gemak de foto's en filmpje bekeken. Wat heb je toch weer een prachtige creatie gemaakt, schitterend. Wat een werk zal dat geweest zijn, erg lief albumpje en snap het wel dat de ouders van je lieve buurmeisje er heel blij mee waren. Geweldig de eierdop rozen! Veel plezier op kamp!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het weer super mooi om allemaal te zien, ik heb eerst alle prachtige foto's bekeken en daarna nog je filmpje.....sjappoo meis wat weer een schitterende creatie!! Zoveel aparte dingen op te zien en wat veel werk ook weer geweest! gaaf,gaaf,gaaf!!!
    Ik hoop dat het een leuk school kamp wordt en het belangrijkste.....dat het stopt met regenen!!!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maia
    Wat een schitterende creaties heb je weer gemaakt, super. Mooie spullen en schitterende details, ik heb allemaal eens goed bekeken. Je hebt er veel werk aan gedaan. Leuk idee, de bloemen gemaakt van eierdozen. Veel plezier op kamp. Wij gaan ook binnenkort met onze school, de leerlingen verheugen zich er nu al op. Hopelijk hebben jullie goed weer. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Maia
    Wat ben je weer lekker bezig geweest, ik zit te genieten van je blogpost want er zoveel mooi's te zien. Leuk dat je van eierdoosjes hele mooie roosjes hebt gemaakt.
    Alvast heel veel plezier op het schoolkamp.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Maia,
    Wat heb je een geweldig kraamcadeau gemaakt, zó leuk en op al die foto's zo goed te zien, schitterend gedaan, mijn complimenten, liefs Ans
    en hier ook. regen...regen..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh wat een bofffert dat nieuwe buurmeisje met zo'n mooi cadeau! super zeg. ... Heel inspirerend!! Ik heb de laatste tijd weinig knutseltijd, maar als Ik dit dan zie.... Wij gaan nu genieten van een lang weekend, jullie ook hoop ik! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fabulous so creative, everything is so pretty.
    Great work.

    Thanks for joining us at Rhedd's Creative Challenge.

    Moira DT xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig mooi is het kraamkado wat Bobbie heeft gekregen. Schitterend is het hartenalbum met bijpassende hartendoosje!
    Hoop dat je een leuke kamptijd hebt met mooi weer.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe doe je het toch weer Maia, al die mooie details, die kleine dingen die maken het helemaal af. Geen wonder dat jij heel veel oude rommeltjes spaart:) ze komen iedere keer weer goed van pas.
    Het ziet er prachtig uit.
    Veel succes, ook met alle drukte rond kamp e.d. nog even dan is het alweer zomervakantie.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent weer heel goed bezig geweest Maia, als altijd
    ziet het er weer super uit, heel leuk om te lezen waar
    jij je materialen allemaal vandaan haalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. GE-WEL-DIG Maia! Die buurtjes van jou mogen toch maar in hun handjes wrijven met hun supercreatieve buurvrouw ;-) Supergaaf album voor die kleine meid heb je gemaakt, al die beeldschone details, hele mooie vorm ook, zal me niets verbazen wanneer de kleine Bobbie over een paar jaartjes roept "buurvrouw, mag ik bij jou komen knutselen"? Geniet van je weekend, liefs, Ira x
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt er een hele mooie creatie van gemaakt.
    Fijn dat je meedoet met deSUPER uitdaging van Cards & Scrap.
    Vele groetjes,
    Peggy * Mollemieke *

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoi hoi

    tjonge jonge wat een gaaf echt helemaal supper de pupper maar dat maak jij altijd. van die mooie dingen. ik vind het ook top dat je meedoet bij cards and scrap.

    groetjes uit het donders ( haha) gezellige Barneveld.
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier zit weer heel wat werk in Maia, maar wat ziet het er prachtig uit!! Die zelfgemaakte bloemen zijn super en dan al die mooie details, schitterend!
    Ga nog even je filmpje bekijken...
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi! Je bent ook echt de koningin van de altered doosjes en boekjes. Zo mooi en allemaal fijne details. Echt heel erg top schattig gemaakt :)
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  26. herkenbaar ! (dat de pc niet doet wat je wil).. hihi, niet het maken van zulke kunstwerkjes want daar bak ik niets van. Het ziet er allemaal weer prachtig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeetje wat maak jij toch leuke mooi doosjes heerlijk om naar te kijken en al die gezellig details toppie en de zelf gemaakte bloemen ook al zo mooi ik ga even verder kijken want ik moet heel wat in halen .

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Echt weer super gaaf en zo lekker dik bummetje ook..
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw...dat ziet er mooi uit!
    Gezellig dat je mee doet met deze super uitdaging bij Cards & Scrap.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Maia,

    Wat prachtig! Leuk dat je meegaat op schoolkamp! Waar gaan jullie naartoe?
    Wij hebben nu ook nog 4 weken school!
    Wij hebben ook niet erg veel budget voor een teamdag, al verbaasde ik me dit jaar wat we allemaal konden doen!
    Fijne laatste schoolweken! :) groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen