woensdag 1 juli 2015

Mini album voor een bruiloft

Pfffff wat een hitte vandaag! De thermometer stond om 3 uur op 37 graden in de schaduw hier!
Voor mij echt weer om binnen te blijven en dus tijd om voor jullie een lang blogbericht te maken over een mini album voor de bruiloft van mijn beste vriendin.
Eigenlijk heb ik dit album al lang geleden gemaakt ( in m'n hernia tijd).
Ik kon destijds niet naar haar bruiloft in Edam maar heb door het maken van dit album de hele dag mee beleefd.
Het is er eigenlijk nog nooit van gekomen om een blogpost te maken, foto's in collages te zetten, filmpje maken etc. een hele klus.
Ik had dus heel veel foto's daarom staan de meeste nu netjes in collages. Nadeel is dat ze dan een beetje minder goed overkomen maar als jullie nog naar mijn youtube filmpje kijken onder aan dit blog bericht dan zien jullie beter hoe alles er uit ziet en in elkaar zit.
Ik zag ook een heel speciale gelegenheid om het eigenlijk nu te publiceren, namelijk de 50 ste challenge op het We love vintage challenge blog!
Ik heb met veel van hun challenges mee gedaan en met veel plezier! Ik hou van hun vintage stijltje en krijg veel inspiratie van alle deelnemers daar.
Onderaan dit bericht vinden jullie de link naar dat blog.
Nu dus voor degene die ook lekker koel binnen zitten met de ventilator aan...een heeeeele lange blogpost haha.
Neem een drankje en lees.....
Het album gaf ik verpakt in een een mandje voorzien van een flesje bubbles (bellenblaas haha) gekocht in Engeland. Op de rand een witte bloem (al deze bloemen heb ik gekleurd met perfect pearls roze) in het midden van de bloem een mooie pin ooit gekocht bij Action.


Dit is het mini album, de basis is gemaakt van zwart cardstock en het meeste dessin papier komt van Graphic 45 de Le Romantique serie.


Het is nogal een dik album geworden, ik heb het samen gebonden met twee boek bind ringen waar aan ik diverse kant, lintjes en zelfs een champagnefles ketting heb gehangen.

 

Alle pagina's heb ik eerst beplakt met graphic 45 papier.
Op de voorkant zit een echte oud kanten doily, daar op een houten fotolijstje dat ik geverfd heb met gesso.
Wat zelf gemaakte bloemen, veertjes, houten hartjes.
De dressform van Tim Holz heb ik ook bewerkt met gesso en toen aangekleed met kant, een zijde zakdoekje met het initiaal van de bruid en een parelkettinkje.


Dit zijn de eerste twee pagina's


Aan de linkse kant een uithangbord met daar aan een boekje waarin ze foto's kunnen plakken over zichzelf en hoe ze elkaar hebben leren kennen.
De houder (een TH stans) heb ik bewerkt met vintage foto distress inkt en daarna gestempeld met viva decor tekststempel. Op de voorkant van het boekje ook een stempel van viva decor van een bruidspaar.
In het boekje staan ook stempeltjes van deze serie. De voorletters van de namen van het bruidspaar heb ik op witte rozenblaadjes gelijmd.


Aan de linker kant een vogelkooi (ook van Tim Holz ). De kooi is bewerkt met zwarte distress poeder.
Het vogeltje met vintage foto en goud distress poeder. 
Achter het kooitje links een plaatje van internet twee tortelduifjes.
Rechts een envelopje van Maya road waarop ik een engeltje geplakt heb. In het envelopje onze gelukswensen voor het bruidspaar.


Het geheel is gemaakt op een wit papieren zak zodat ik er aan de zijkant ook nog tags in kon stoppen, nog meer plaats voor foto's. Alle tags in dit boekje heb ik voorzien van een tab aan beide kanten gemaakt met een cirkelpondje, bewerkt met vintage foto distress inkt, afgewerkt met een bling steentje.


Dit zijn de volgende twee pagina's:


Ik vind de bruid op het dessin papier aan de linkerkant zo prachtig!
Van plastic heb ik een hart geknipt, dit hart vormt de pocket waar achter ze hun huwelijksaankondiging kunnen stoppen.
De vlindertjes die her en der in het boekje zitten kocht ik lang geleden ooit bij Zeeman.
Het label met de roos is gestempeld op kraft cardstock.


Aan de rechterkant een verwisselbaar fotolijstje om een foto van de bruid en de bruidegom achter te kunnen stoppen. Op de voorkant staat een bruidspaar van graphic 45 maar als ze de plaatjes uit de filmstrip halen kunnen ze aan de achtkant hun eigen foto er op plakken.
De mooie film strip en het chipboard Wedding day komen van Action.


Er zit een strikje links dus je kunt deze film strip ook nog open klappen.
Aan de binnenkant links een fototoestel (stans Tim Holz). De lens is gemaakt van cardstock cirkels.
Door middel van een brad kun je ze open draaien, daarachter staat het woord Getuigen.
Er waren vier getuigen op de bruiloft, voor ieder van hen een tag verstopt achter het fototoestel.
Aan de zijkant nog wat bloemen uit het dessinpapier geknipt en bewerkt met glossy accents en stickles.


Aan de linkerkant een wit papieren hartjes doily met daarop een pocket hartje gestempeld op plastic.
Daar achter een mooi dessin plaatje over de ringen. Aan de achterkant kunnen ze zelf een foto van het wisselen van de ringen plakken. Hier achter ook een pocket gemaakt met een plaatje van de bruid.


De volgende twee pagina's zijn voor foto's van de bruid.


Aan de linkerkant een pocket gemaakt van plastic, voorzien van twee vlindertjes geknipt uit het dessin papier.
Het korset is gemaakt van kraft cardstock, daarin zit een tag gemaakt met de Marianne design stans.
Daar naast zit een boekje dat gesloten is met een houten wasknijper met vlinder.
Daar in kunnen foto's van de bruid. In het filmpje onderaan dit bericht kun je zien hoe dat in elkaar zit.


Aan de rechterkant een grote envelop die ik nagemaakt heb van een reclame envelop die ik ooit in de bus kreeg. De envelop kan in etappes open (zie filmpje). Ook hier in kunnen weer veel foto's van de bruid. Er zit een mini boekje in met mooie bruidsstickers ooit gekocht bij Action.
De elegante hoofdjes zijn van Marianne design. Achter de envelop nog wat tags.


De volgende twee pagina's zijn voor foto's van de bruidegom.


Aan de linker- en rechterkant heb ik randen gemaakt met de Martha Steward pons.
Links een papieren zak met hartjes er uit gestanst (ooit gekregen van Aafke) De vlinders zijn ook gemaakt met een Martha Steward pons, de onderste dubbel, de bovenste voorzien van een bruin cardstock laagje aan de achterkant. In de papieren zak weer wat tags, je kunt het dan verder open klappen. Daar achter een pocket gemaakt van vintage klokken. De bruidsauto is ook een losse een tag.


Aan de rechterkant een herenkostuum. Dit is eigenlijk een doosje dat ik kocht in Engeland, ik heb er een pocket van gemaakt waarin weer tags zitten. Daar naast een pocket met drie tags: een postkaart, een vintage horloge en een vintage plaatje van een taxi. De bruidegom was namelijk ten tijde van de bruiloft taxichauffeur. Op de achterkant van lege tags heb ik witte afwrijf-ornamentjes gemaakt.


Tenslotte de laatste twee pagina's, die ik eigenlijk het leukst vond om te maken.


Aan de linkerkant een papieren doily met pocket gemaakt van een witte papieren zak, daar op een dansend bruidspaar geknipt uit het dessin papier.
Ik heb haar ook weer een jurk aangegeven met kant, de centuur gemaakt met verschillende kraaltjes.


In de pocket diverse tags; eentje voor de bruidstaart, een vriendin had die namelijk speciaal voor hen gemaakt.
Eentje voor de openingsdans en een klein boekje voor het bruidsboeket.


Aan de rechterkant een kofferje gemaakt met een Tim Holz stans. Gemaakt van kraft cardstock, geembost en bewerkt met vintage foto distress inkt. De binnenkant van de koffer is beplakt met handgeschept geborduurd papier.
Aan het koffertje een label (van Tim Holz)  bewerkt met stickles, daarop de bruid die ging verhuizen van Brabant naar Edam.
De koffer klap je open (zie filmpje) daar in weer wat tags zodat ze hun gezellige uitstapjes samen er in kunnen verwerken. Ze gingen namelijk niet op huwelijksreis.


Inmiddels heb ik natuurlijke alle prachtige foto's van hun bruiloft gezien, ze hadden een fantastisch mooie dag! Zo heb ik de hele bruiloftsdag in beeld gebracht en ook een beetje mee beleefd.


Dit is het filmpje dat ik er van gemaakt heb, hier maak ik alle pockets open zodat jullie goed kunnen bekijken hoe het een en ander in elkaar zit.



Met deze mini doe ik graag mee met de volgende challenges:
Proficiat WLVC met jullie 50ste challenge!!! thema "Wedding" klik hier 
Lovetoscrapchallenge blog challenge no rulz blog hop klik hier
Addicted to stamps challenge 107 bingo: ribbon, dies, layers klik hier

Met de vorige mini 50 jaar getrouwd heb ik een gast designer plaats gewonnen dus jullie zien mij weer snel terug rond de 8 ste juli.
Het is kwart voor 8 's avonds en het is hier achter het huis in de schaduw nog 34 graden!
Pffff ben er blij mee voor wie er van houden maar ik ben mijn tijd heerlijk koel doorgekomen vandaag binnen!
Alvast bedankt voor jullie reacties en mensen uit het noorden van het land geniet van een fijne zomervakantie! Wij gaan nog twee weken door op de scholen hier in het zuiden!


15 opmerkingen:

  1. Oh wat erg. Typ ik een heel verhaal, vergeet ik van te voren in te loggen. Stom.
    Ik zag je berichtje komen en ben meteen gaan kijken. En wat een prachtige creatie heb je gemaakt voor je beste vriendin. Ver weg is ze gaan wonen.... En het is alweer 3 jaar geleden. Ik weet zoals gewoonlijk niet waar ik beginnen moet met complimenteren. Zo mooi en zo leuk met al die verassingselementen. Flapje, vlopjes, insteektags en noem maar op.
    Het is een pronkstuk geworden.
    Het filmpje heb ik gekeken en de muziek eronder is erg rustgevend volgens de vriend van Willemijn. Die hoorde het en zag het filmpje niet.
    Maar het is wel en aanrader om het te bekijken, want anders heb je beende van al die leuk plekjes waar je foto's kunt opbergen.
    Ik zit nu lekker buiten. Overdag ook binnen, want wij hebben een koel huis, dus ramen en deuren dicht...
    Sterkte de komende weekjes op school.
    Ik heb morgen alleen nog een personeelsuitjeen dan schoolvakantie.
    Liefs en dank voor je gezellige mail.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi

    wat een geweldig gaaf album heb je weer gemaakt en ook weer een filmpje . wat ben jij toch veelzijdig . Ja wat een hitte . william doet mee met de zwemvierdaagse samen met mijn vriendin en haar kinderen omdat ik met mijn moeder zit. maar ik ga wel even kijken natuurlijk om foto's van ze te maken.
    fijne avond

    doeggg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer een waar kunstwerk van gemaakt, Maia. Het doorbladeren van het boekje geeft ook steeds weer verrassingen, overal zit weer iets in of iets achter. Prachtig gedaan!!

    Ik vind de warmte heerlijk, al ben ik vanmiddag op het heetste moment van de dag ook binnen gebleven. Ben vanmorgen nog gaan shoppen, het was best rustig hihi. Kon alleen niet slagen, dat was minder. Op dit moment zit ik buiten in de tuin, dat is ook waarom ik zo gek op de zomer ben. Zo dadelijk de kaarsjes aan en dan hou ik het buiten nog wel een tijdje vol.

    Sterkte met de warmte!! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat een gaaf albummetje en wat een blogpost met die hitte super van je.
    Album is echt geweldig geworden met zoveel te zien.Vind het ook niet zo raar dat je aan het bloggen van dit nog niet toe was gekomen je moest nog bij komen van al het werk en je gezondheid...
    groetjes en maak je niet druk he...pppppgfffff,Lean

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Wowww ik zit hier met plezier te kijken, wat een pronkstuk heb je gemaakt, er is zoveel te zien,
    ik geraak niet uitgekeken, echt prachtig, schitterend
    en super mooi gemaakt, wowwwww ☺
    Dikke pluim voor zoveel werk !
    Gezellige en fijne (knutsel) zonnedagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastisch werkstuk Maia, leuk dat je meedoet bij WLVC. gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    het ziet er prachtig uit en op al die foto's kun je goed zien, hoeveel werk je er in gestoken hebt..supermooi..
    Sorry voor 't korte berichtje, maar ik kan echt niet tegen de hitte en de pijn aan mijn handen werkt ook niet mee,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo he, dat is een werkje geweest!
    Maar wat een prachtig eindresultaat!
    Een schitterende herinnering voor dit paar!
    super leuk om te lezen hoe je door WLVC geinspireerd raakt! Hartelijk dank voor je deelname bij WLVC en hopelijk tot morgen bij de start van de nieuwe challenge!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig album!! Ik maakte ooit een gastenboek voor mijn vriendin die ging trouwen, maar niet zo'n mooie creatie als die van jou! Dankbare klus he om voor iemand iets te maken die nauw aan je hart ligt! Sterkte met de hitte, rustig aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn om te lezen dat je zo geniet van ons blog en alles wat er bij hoort....Wij genieten ook van al het moois wat we in de loop der tijd van jou hebben mogen bewonderen en ook deze keer zijn de complimenten weer van hart gegeven. Wat heb je weer geweldig je best gedaan om zoiets dierbaars te maken....een sierraad voor de rest van het leven. Dankjewel weer dat je dit moois met ons wilde delen en we zien je heel graag weer terug bij WLVC. xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stunning! Thanks for joning at ATSC: Bingo
    Hugs
    Dewi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow!! This album is GORGEOUS!!! It must have taken you forever to create, but it is soo worth it. I LOVE that dress on the front; it's stunning. Thanks for playing with LTSCB for our "No Rulz Blog Hop".

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende album heb je gemaakt Maia! Ik ben er helemaal weg van, wat een mooie details heb je overal op verwerkt. Kortom een kunstwerk! Leuk dat je ook meedoet met onze challenge bij ATSC. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geworden Maia, wat een werk heb je er van gemaakt.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige creatie heb je gemaakt ..ziet er super mooi uit :-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen