zaterdag 30 mei 2015

Vintage mini album voor het 50 jarig bruidspaar.

De afgelopen weken ben ik o.a. ook bezig geweest met het maken van een mini album voor mijn oom en tante die 50 jaar getrouwd waren.

50 jaar geleden was ik een van hun bruidsmeisjes.
Deze vintage mini heb ik voor hen gemaakt.
Het blonde bruidsmeisje was ik dus.


Ik heb er ook een youtube filmpje van gemaakt


De basis van deze mini is een oud kinderboekje, die koop je voor weinig geld op de rommelmarkten.
Meestal haal ik van alles tevoorschijn en bekijk dan wat ik ga gebruiken. Dat ziet er dan ongeveer zo uit...en dit is nog netjes haha...


Jullie zien dat ik het boekje aan de randen bewerkt heb met matte kalkverf zodat je een eenheid krijgt.
Daarna heb ik voor twee pagina's geponste randen gemaakt met de Martha Stewart doily lace randpons uit kraft kleurig cardstock.
Vervolgens heb ik op alle pagina's beige/geel behangpapier als achtergrond gebruikt.


In het hele boekje heb ik dessin papier gebruikt uit oude blokjes van Action, kraft kleurig inpakpapier, muziekpapier en veel verschillende papieren doily's. Helaas was mijn distress inkt vintage foto op, ik heb dus deze keer distress inkt old paper gebruikt voor alle randen.


Voor het hartje twee verschillende stansen gebruikt, de tekst komt van internet en staat op mijn pinterest bord "digitale stempels".


Het lijstje rondom de foto op de voorkant komt van een oude serie vintage chipboard items van Action.
Onder het lijstje een papieren doily en een stuk kraft kleurig pakpapier.
Bloemenhoekje:


Vlindertjes gemaakt uit speculaaspak-karton met de Martha Stewart pons.


Dit is de eerste dubbele bladzijde in het boekje


Aan de linkerkant mijn oma en opa, de ouders van mijn moeder en mijn oom die 50 jaar getrouwd was.
Het woord Memories ook van het vel vintage chipboard items van Action, ik heb er aan beide kanten lint door geregen.


Door het hele boekje heen heb ik verschillende maten en kleuren hortensia bloemetjes gebruikt.


Aan de rechterkant mijn oom met mijn moeder en haar zus. Prachtig die strikken op hun hoofd en de klompen!


Dit is de tweede dubbele bladzijde van het boekje.


Aan de linkerkant wat oude jeugdfoto's, op de onderste foto's o.a. mijn moeder, opa en oma en mijn heeroom die destijds in de missie zat. Nu woont hij met z'n gezin in Ecuador.


Aan de rechterkant ook de boerderij van mijn opa waarin mijn oom later gewoond heeft, nu wonen er twee nichtjes van mij. Ik ging vroeger vaak logeren bij mijn oma en opa in dat huis.
Mijn opa had een gemengd bedrijf d.w.z. hij had koeien, kippen, varkens en landbouw grond.
Mijn oom is overgegaan op de varkens en zijn zoon heeft het inmiddels overgenomen.
Prachtig vonden wij de biggetjes in de stal vroeger!


De volgende twee bladzijden gaan over het gezin van mijn oom en tante. Zij hadden net zoals bij ons thuis vijf kinderen. Wij kwamen vrijwel elke zondag bij opa en oma en renden dan direct naar mijn oom en tante die er naast woonden om te spelen en naar de stallen te gaan.


Aan de linkerkant achter de foto zit een papieren boterhamzakje dat ik gebruikt heb als pocket.
In de pocket zitten twee tags met daar op mijn herinneringen van vroeger betreffende mijn oma en opa, oom en tante. Ook staat er een foto op die gemaakt is in de kapsalon van mijn peettante van mijn vaders kant die mijn haren heeft geknipt toen ik bruidsmeisje mocht zijn.



Ook op de tag aan de achterkant nog een foto van mij op de bruiloft.


Aan de rechterkant een fototoestel gemaakt met de Tim Holz stans uit zwart cardstock.
Daar boven een gestempelde tekst met een plaatje van internet.




Het fototoestel kan open en daar in staan foto's van het jonge en wat oudere gezin van mijn oom en tante.


De laatste dubbele bladzijde


Aan de linkerkant symbolisch de gemengde veestapel van mijn opa.
De basis hier van is een kraft envelop, de dieren staan op de voor flap.


Doe je het touwtje los dan zie je aan de achterkant van de flap, dus aan de linkerkant wat oude plaatjes over de boerderij en de varkens...echt de sfeer die ik me nog herinner.


Op de envelop een papieren doily, daar op een vintage meisje met biggetje.


In de envelop zit een kaart waarvan ik de rand met de hartjes rand pons van boekvoordeel bewerkt heb.
Op de voorkant van de kaart staat een foto van mijn oom en tante nu. 


In de binnenkant staat bovenaan een foto van mijn oom op de 25 jarige bruiloft van mijn ouders en de onderste foto van de hele familie is genomen in de tuin van mijn oom toen mijn opa, die in het midden staat, 80 jaar werd.


Deze 50 die natuurlijk niet mocht ontbreken heb ik gestanst met de Tim Holz letters en nestabilities.


Tenslotte nog een foto van mijn oom en tante met hun kleinkinderen een tiental jaar geleden.


De achterkant van het boekje. Het plaatje vond ik op internet.


Nog even een boven- en zij aanzicht.



Hopelijk krijg ik binnenkort nog te horen hoe ze het vonden, ik heb er met plezier aan gewerkt.

Met deze mini wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Scrapping for fun challenge 43 "wedding/engagement" (klik hier)
Rheddscreative spirit may challenge "always altered art" (klik hier)
Lovetoscrap challengeblog 54 anything goes ( klik hier)
Stampinggirlssmartsaturday "hochzeit" (klik hier)

Tenslotte nog een leuke mededeling.
Met mijn lunchbag kaart voor Dana uit mijn vorig post ben ik derde geworden bij het We Love Vintage Challenge blog, klik daar voor hier. Weer een leuke aanmoediging dank je wel dames voor deze eer!

Allemaal weer bedankt voor het lezen en bekijken van deze lange post....hoe houden jullie het vol!
Vooral ook leuk om jullie reacties te lezen!







23 opmerkingen:

  1. Prachtig album gaan ze heel mooi vinden .Leuke foto ook van jezelf als ukkie.
    Gefeliciteerd ook met je winnende lunchbagcard
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig om te zien allemaal weer zeg! En eigenlijk doe ik je daarmee tekort want het is echt schitterend! Bij het lezen van je eerste regels van dit bericht moest ik weer even aan een maand geleden denken, toen Femke bruidsmeisje was op de bruiloft van mijn broer"tje" en schoonzusje :-)

    Ik moest wel lachen om je 'start-van-je-project-foto'! Is best wel herkenbaar....en zeker ook de bende die het dan na afloop is :-)

    Je hebt er ECHT iets heeeeel moois van gemaakt!
    Gefeliciteerd ook met je derde plaats.

    Zo, dat was het weer. Na een periode van lichte afwezigheid in blogland, hoop ik er nu weer te zijn. In ieder geval wel weer met mijn eigen creaties. Ik hoop ook weer voldoende tijd te hebben om jouw blogs en al die andere leuke blogs die ik volg te komen bezoeken. Maar ja...einde schooljaar nadert he en jij weet als geen ander hoe druk en hectisch dat toch elk jaar opnieuw weer is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia,
    Dit is weer heel gaaf! Het is niet alleen het maken, maar ook de voorbereiding van foto's verzamelen en bedenken hoe en wat je ga maken! Ik had nog wel een foto na afloop willen zien, hihi Uit ervaring kan ik het wel bedenken hoor whahaha. Wat een schitterend aandenken voor je Oom en Tante en ook zo leuk dat je bruidsmeisje bij hun bent geweest! Weet je er nog wat van? je was nog zo klein! Het is een echte Maia creatie geworden en heel persoonlijk...echt super, en ook je uitleg! Ik was weer gezellig bij je op visite!!!
    Een heel goed weekend en liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia,
    het is altijd weer leuk te zien en te lezen hoe jij scharrelt door mijn blog en hopt van het ene naar het andere bericht! Stel ik heel erg op prijs!
    Jouw boekje is een geweldig mooi aandenken aan 50 jaar huwelijk. Wat zullen je oom en tante dit prachtig vinden! Ze zullen wel niet weten wat ze zien en vinden. Mooi hoe je het opgebouwd hebt. En ik kan aan de kleine Maia goed zien dat jij het bent! Grappig is dat, dat sommige mensen dat hebben.
    Het plaatje met de biggetjes is heel leuk en toepasselijk.
    Sterkte met de laatste weken. Wij nog 5 weken en dan is het al zomervakantie. Waar blijft de tijd toch...
    Gefeliciteerd met je top 3. Dat moedigt zeker aan. Vandaag had ik een workshopdag en ook dat stimuleert en motiveert weer!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A beautiful Anniversary keep sake for your Aunt & Uncle...love your attention to detail.
    I am sure they will love and treasure it...
    Thank you for joining in with our challenge over at Rhedd's Creative Spirit...x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk: supermooi en prachtige kleurencombi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige fotoboekje Maia. Super mooi gemaakt met alle oude fotos en mooie details een geweldig geheel. Wat zullen je oom en tante hier blij mee zijn! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig album heb je gemaakt. Daar zullen ze blij mee zijn. Veel werk maar dan heb je toch ook iets he. Heel mooi gemaakt en zoveel detail.

    Gr. Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je er een prachtig album van gemaakt, Maia
    Een heel mooi aandenken voor je oom en tante.
    En je hebt het zo duidelijk uitgelegd , we kunnen gelijk aan de slag!
    Gefeliciteerd met je behaalde plaatsje met je vorige creatie.
    Super hoor.


    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt er weer een heel kunstwerk van genaakt, Maia. Wat bijzonder dat jij 50 jaar geleden hun bruidsmeisje was! Ik weet zeker dat ze hier ontzettend blij mee zullen zijn.

    Fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan je nu al zeggen dat ze dit geweldig gaan vinden! Wat een werk heb je ervan gemaakt! Grappig hoe een oud kinderboek de basis vormt, dat wist ik niet! Heb met bewondering naar al dat moois zitten kijken! Fijne zondagavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super cute!!! Thank you for joining us at Love to Scrap, good luck!!! Amy DT

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jemig wat heb je er weer een werk van gemaakt! Mooi hoor. En ik kan ook echt smullen van die oude foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat leuk Maia, ik gebruik ook vaak die oude kinderboekjes en vooral vind ik het leuk als ze ook een vorm hebben. En het kost inderdaad vaak bijna niets. Je oom en tante gaan er natuurlijk heel blij mee zijn. Dit zorgt gegarandeerd voor veel kijkplezier en het ophalen van herinneringen. Geweldig met die flapjes en pockets... Gefeliciteerd met je behaalde derde plaats, leuk hoor...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Maia,
    je boekwerkje ziet er echt super uit, wat heb je veel werk besteed aan het uitzzoeken van de foto's en plaatjes, mooi om overal hortensia's te gebruiklen, wat zal er nog vaak in dit boekje worden gebladerd, echt een schitterend aandenken..
    Hier ook nog 5 weken te gaan en dan lekker vakantie..
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi hoi

    wat heb je dit weer super gedaan en wat een idee om dit met een oud kinderboek te maken . ik ga dit zeker onthouden . wat een geweldige post heb je weer gemaakt en ook nog een filmpje erbij . mens mens knap hoor.
    groetjes aan Henk
    doeg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er schitterend uit..en wat zouden ze blij zijn met dit kado..heb genoten van je filmpje..prachtige creatie heb je gemaakt.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. This is a Stunning Vintage album. Love all the detail.
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Rachelle DT
    http://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je filmpje laat zo goed zien hoe je het gemaakt hebt, dit is echt iets om eens...lees goed...eens te proberen:)
    Ik loop erg achter met lezen, en zag tot mijn schrik dat je alweer een jaartje ouder bent...so sorry Maia, nog van harte natuurlijk en alle goeds voor een nieuw jaar.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat een prachtig, persoonlijk album heb je voor je oom en tante gemaakt. Echt prachtig gedaan!!
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Maia, allereerst nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, ik heb die post helemaal gemist zie ik net.
    Wat een prachtig mini album is het geworden, boordevol met herrineringen , daar zullen je oom en tante super blij mee zijn !
    Wat leuk dat je zelf als bruids meisje og mee op de foto staat, dat maakt het nog aparter :)
    Ik wens je nog een fijne week, hopenlijk niet te warm !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi lieve Maia
    jeetje wat een werk zeg, maar met een schitterend resultaat.
    wat zullen ze hier blij mee zijn want je kan zien dat het met liefde is gemaakt.
    iedere pagina is zo mooi en alles is echt in de vintage stijl gemaakt.
    toppie meisje!
    tot gauw en liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What a great little album! Beautiful!
    Thanks for joining us at LTSCB!
    Tammy DT

    BeantwoordenVerwijderen