zondag 9 juni 2013

Engelse telefooncel met mini album.

Eindelijk hebben we dan toch het mooie weer met zon waar iedereen zo lang op heeft moeten wachten!
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een bericht geplaatst heb en af en toe heb ik wat blogs van jullie bezocht. Ondertussen was ik bezig met dit project.
De telefooncel heeft mijn dochter afgelopen vrijdag aan haar mentor (tevens Engels leraar) gegeven.
We hadden er een fles wijn, Engelse drop, Engelse pepermunt en een boekenlegger met bedankje in gestopt.
In de mini die ik maakte voor mijn dochter heb ik herinneringen aan haar havo jaren verwerkt, ze kan er ook nog foto's in doen.




De telefooncel heeft mijn man gesneden uit dooskarton, mijn dochter geschilderd met acryl verf en ik wat oud gemaakt met distress inkt vintage foto....een goede samenwerking hier in het valken-nest.

Voor de mini heb ik design. papier van Graphic 45 en Prima romance novel gebruikt.
De basis is gemaakt met zwart cardstock en de plaatjes komen ook van internet.

Ik heb ook weer een youtube filmpje van het boekje gemaakt, dat filmpje zien jullie hier onder.
Ik ben al erg lang bezig met uploaden vanmiddag en krijg het steeds maar niet voor elkaar dus mochten jullie dit bericht lezen maar het filmpje nog niet zien...dat kan kloppen...kom dan a.u.b. op een later tijdstip nog even terug om het filmpje te bekijken want het zou jammer zijn als ik dat "voor niets"gemaakt zou hebben.


Dit is de voorkant van het album vol onvergetelijke momenten en herinneringen.


Het album sluit met rood witte bakers-twine die ik natuurlijk ook een beetje oud gemaakt heb met vintage foto distress inkt.

De labeltjes heb ik wat verhoogd opgeplakt.


De spreuk op het label vond ik het best passen bij het geheel.


De tutorial voor het model van dit album vond ik op het youtube kanaal van scrapbook with a Grin van Steffi.
Zij legt in het volgende filmpje heel duidelijk uit hoe je zoiets maakt.
Haar titel zegt "super fast" maar je bent er natuurlijk, als je het zelf helemaal aan wilt passen, wel wat meer tijd mee kwijt.


Ik ben begonnen met dingen te zoeken die te maken hadden met haar schoolreis naar Londen vorig schooljaar. Aan de linker kant zit een pocket met daar in een boekje over Shakespeare.
Ze hebben namelijk het Globe theater bezocht waar ze uitleg kregen over deze zeer beroemde Engelse schrijver.


Op de foto onderaan zie je een foto van het Globe theater met daar achter een tekst van Shakespeare.


In het boekje nog meer mooie teksten van Shakespeare.
In de linker pocket kan een tag met foto's.
Aan de rechterkant zit een boeken legger.


In deze collage kun je nog beter de mooie teksten lezen, klik er even op voor een vergroting.


Aan de rechterkant van de eerste pagina's maakte ik een waterval kaart effect met mooie oude plaatjes van Londen. Op het filmpje kunnen jullie beter zien hoe dat werkt.
Alle plaatjes, foto's en papier heb ik gedistressed met de Tim Holz distress tool en geïnkt met vintage foto distress inkt want zo krijg je het mooist 1 geheel.



Ook de volgende twee pagina's gaan over de prachtige stad Londen.
Tijdens mijn eigen Havo tijd....jaren en jaren geleden ben ik ook naar |Londen geweest, een stad om nooit meer te vergeten.


Aan de linkerkant staat op de achtergrond een plattegrond van Londen.
Ik heb een pocket gemaakt en de rand gemaakt met een randpons die ik vorig jaar kocht bij boekvoordeel.
In de pocket zitten drie tags van bezienswaardigheden in Londen.
Op de achterkant kunnen nog eigen foto's.


Als je in Engeland bent ga je toch ook echt een keer voor de bekende "Fish and Chips".
Natuurlijk moet je die eten geserveerd in een krant zoals het eigenlijk origineel hoort.
Ik vond het wel grappig om daarom voor de achtergrond ook stukje echte Engelse krant te gebruiken.
Die krant nam ik twee jaar geleden mee uit Hastings.
De man waar wij een huisje van huurde keek mij erg vreemd aan toen ik om deze krant vroeg haha!
Voor op zit een kleine pocket waarin ik drie oude kaartjes heb gedaan die ik kocht in een museum in Battle.
Op de grote tag kan ze weer een foto plaatsen.


De volgende pagina's gaan over de musical "Les Miserables" gemaakt naar een boek van Victor Hugo.
Ze bezochten daar een workshop waar ze achter de schermen van de musical Les Miserables mochten kijken! Echt gaaf, er mochten zelfs mensen de kostuums aan en de geweren vasthouden.
's Avonds bezochten ze de musical die natuurlijk erg veel indruk maaktte.


Ook Victor Hugo is een geweldige schrijver, hier zien jullie zijn mooie teksten nog wat beter.


Aan de linkerkant een pocket gemaakt van een pocket watch.
Daar achter zit een tag waarop een foto kan.



De Engelse vlag mag natuurlijk niet ontbreken, dit is de derde in dit boekje!
Aan de achterkant staat nog een mooie spreuk van Victor Hugo.



Afgelopen mei heeft mijn dochter in de band van een musical op school gespeeld.
Ze hebben fantastisch gespeeld en genoten en het deze week ook erg gezellig afgesloten met een dvd presentatie.
De musical "De lente ontwaakt" in het Engels "Spring Awakening", speelt zich af in vroegere tijden toen alles nog taboe was.
In dit laatste boekje kan ze nog foto's daar van kwijt.

  

Leuk detail is dat haar mentor de rol van doctor in de musical speelde.
Op de achterkant heb ik oude Engelse etiketten geplakt op een medisch papier dat ik ook in het museum in Battle kocht. In de pocket zitten twee tags waar veel foto's op kunnen.



Dit is de achterkant van het boekje, een envelopje van het mooie Prima Romance Novel papier.


Voor haar mentor heb ik nog een kaartje in deze stijl gemaakt dat we aan de wijn fles hebben gehangen.


Ook voor de mentor die natuurlijk een echte Engeland fan is en ook veel leest, een boekenlegger.



De inspiratie voor het maken van een telefoon cel kreeg ik bij het zien van een youtube filmpje van Anne's papercreations...zij is echt een artiest met papier kijk maar eens hier:


In mijn youtube filmpje "Getting to know me" heb ik verteld dat ik vrijwel alle dingen die ik maak weg geef aan andere mensen maar dat ik vanaf nu ook wat voor ons zelf wil gaan maken.
Het eerste projectje is dus voor mijn dochter die nu natuurlijk nog meer echt Engeland fan is geworden net zoals wij allemaal hier in het valken-nest!

Degene die een zomer blog stop houden wens ik een heerlijk ontspannen zonnige vakantie toe!
Bedankt voor het lezen en kijken en natuurlijk voor jullie leuke reakties!
















































30 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend origineel cadeau hebben jullie gemaakt, daar hebben heel wat uurtjes in gezeten. Maar ik weet zeker dat de ontvanger er heel blij mee zal zijn, dat kan niet anders. Het ziet er prachtig uit!

    Geniet nog lekker van het mooie weer! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig cadeau hebben jullie gemaakt! Heel origineel en toepasselijk! Het boekje vind ik helemaal geweldig!! Zoveel mooie details, teveel om op te noemen. Super, super mooi gemaakt!! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder kado!
    Super mooi Maia!
    Wilde naar je filmpje gaan kijken, maar jammer genoeg was het weg....kom nog wel een keertje kijken naar je bijzondere werkstuk!
    Groetjes,

    Jolette

    ps bij st. Pli erg leuke doosjes bij Romana gemaakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg leuk wat je gemaakt hebt
    je bent even zoet geweest zo


    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjeemig wat een schitterende creaties. Heb even op mijn gemak de foto's bewonderd. Zoveel mooie details in het album en dan die telefooncel. Vind hem helemaal te gek!! Ik ga eens kijken of ik het filmpje kan afspelen en anders kom ik nog even terug.

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wauw wauw!! Je plaatst niet vaak per week, maar als je iets plaatst is het dubbel en dwars waard om te lezen en te kijken. Wat knap je filmpje Ik kon hem openen hoor! Ging de vorige keer ook probleemloos.
    Zo leuk idee , deze telefooncel en inderdaad een goede samenwerking daar in het Valkennest. Leuk dat je nu ook iets voor jullie zelf gat maken en lief dat je voor je dochter begint. Ik neem me dat ook steeds voor, maar er komen steeds weer gelegenheden voor andere mensen...Maar komt wel. Nu nog druk meet verslagen en bewijzen verzamelen voor mijn portfolio. ik hoop het morgen klaar te hebben....
    Lieve groet,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi!
    Ik ga het, als je dat ok vindt, ook gebruiken voor mijn eigen zoon. Hij heeft net Havo-examen gedaan. Ik vindt het een supermooi cadeau!
    Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende creaties weer Maia!
    Dat album is prachtig, zoveel mooie details! Een heel leuk cadeau voor je dochter!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Maia,wat mooi!! Als je dan iets plaatst is het meteen heel bijzonder. Ik heb onder het genot van een bakje koffie zitten genieten van alle foto's,héérlijk en wat leuk dat jullie er zo een gezamenlijk project van gemaakt hebben. Leuk dat je meedoet met m'n surprise-candy,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia,
    wat is dit prachtig gemaakt zeg!!!
    Jeetje ik kijk mijn ogen uit, echt zo mooi gemaakt. Fijn dat je er wat filmpjes bij hebt gedaan, dan wordt het voor ons ook iets duidelijker.
    Fijne zondagavond,
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jeetje je hebt weer een boel leuks om te laten zien! Je hebt zeker niet stil gezeten. Leuk zo'n thema Londen of Engeland. Ik ben er ook heeeeeel lang geleden eens geweest. Vlak voor kerstmis en m'n ogen uitgekeken naar alle mooie etalages! Maar ik wil ook zeker nu nog eens een keertje terug hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh ben helemaal verliefd op London, dus zit met open mond te kijken naar al dat moois wat je hebt gemaakt! Het boekje, de telefooncel... super!! Ik ben een groot fan van je werk hoor! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dit prachtig gemaakt!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whow, hoe knap is dat!?!!! Fantastisch! En je filmpjes doen het goed hoor! Ze zijn heel erg leuk om te zien. Je hebt er veel werk in gestoken, zo ook in dit blogbericht zo te zien :-) Echt zooooo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super leuk project Maia!
    En wat heb je we veel tijd in gestoken.
    Ik ga zo je filmpjes even bekijken.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben onder de indruk! Alles is zo mooi gemaakt! Knap van jullie, ook van je man!!! De leraar zal ook zeker verstelt staan als je dochter haar cadeau overhandigt.
    De filmpjes zijn leuk om te kijken, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige creatie Maia. Altijd leuk om samen aan een projectje te werken.
    Fijne week!
    Groetjes, Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow zeer creatief super veel details geweldig prachtig project.
    bedankt voor het laten zien

    fijne dag lieve groetjes
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het was weer een feest om je creatie te bewonderen!!! Eigenlijk zou je voor een webwinkel moeten gaan werken, geweldig hoe je alles verwoord en dan die filmpjes ed erbij, super!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, wat een supergave creatie heb je voor de mentor Engels gemaakt! Geweldig vind ik de telefooncel. En ook het boekje is super.
    Als de mentor hier niet blij mee is, weet ik het ook niet meer.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sjonge, Maia wat heb je dit geweldig gedaan!!
    Wat een werk...echt helemaal super!
    Dank voor de filmpjes; kan weer aan de lijst
    toegevoegd worden :)

    Lieve groet Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow Maia, wat een fantástisch familieproject zeg! Hier is erg veel tijd én liefde ingestoken! Die mentor gaat jullie dochter dus écht nooit meer vergeten he, nu al helemaal niet! Het is een oerengelse creatie geworden en ik vind ´m echt TOP!!! Alles zooooooo onwijs mooi tot in detail uitgewerkt, ben er danig van onder de indruk! Dank voor deze schitterende eye candy! Lieve groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gave gave creaties ik vind ze echt prachtig bijzonder mooi.... etc..hihihii

    Gr Antoinette
    http://antoinettecreacards,blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super mooi gemaakt.
    Erg leuk dat je de filmpjes er bij gezet hebt.
    Veel inspiratie. Thanks.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je er een mooi boekwerk van gemaakt en de telefooncel lijkt wel echt, wat leuk om daar het boek in te bewaren!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Maia

    GAAF GAAF GAAF, hier zit veel werk in maar is vast zo leuk om te doen, en jullie hebben het echt samen gemaakt. Ik vind het er geweldig uitzien. Leuk dat je die filmpjes erbij hebt gezet, op You Tube kan je zoveel leuke dingen vinden.
    Veel plezier met je volgende projekt.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat is die telefooncel gaaf zeg!.
    wat een snijwerk voor je man, zeg maar, de complimenten van An ( ha,ha ) maar echt, ik ben er weg van en mooi geschilderd ook in de echte londense kleuren.
    maar ook je boekje is een toppertje en iedere pagina is met zorg gemaakt.
    en met een geweldig eind resultaat en vintage look.
    fijn weekend en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou moe ik dacht dat ik een reactie onder dit prachtige bericht had gezet, maar waarschijnlijk gelijk naar het youtube filmpje gegaan, en reactie vergeten bloos bloos.
    Wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt, en met zoveel aandacht voor details schitterendddd!!
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Maia, wow..........wat geweldig mooi zeg, en wat een werk !!!
    Je hebt altijd zulke mooie details en ideen, heerlijk om naar te kijken en van te genieten, net als van die leuke filmpjes, bedankt dat je ons die laat zien :)
    Ook ik ben een echte England fan, en ik vind je boekje helemaal het einde !!!
    Ik hoop dat het verder ook goed met je gaat:)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen