donderdag 1 augustus 2013

Bloemen maken van stof en kaart voor Eefie



Allereerst een heel leuk nieuwtje ( hoewel misschien hebben jullie het al wel gelezen)
 ik sta op de eerste plaats in de top 3 van de vakantie challenge nr. 6 bij
het wlvc blog met het Parijs mini album.
Klik maar eens op de link rechts boven op hun button 
die ik geplaatst heb.
Ik ben daar natuurlijk wel trots op, dank jullie wel dt-dames voor deze eer!

Wat er mis is gegaan weet ik niet maar mijn vorige bericht
over de heerlijke aardbeien van de boer heb ik geplaatst op woensdag 23 juli
maar er staat een andere datum boven?
vandaag is het 1 augustus dus ik ben benieuwd welke datum ik
nu te pakken heb als ik dit bericht plaats ......van mij mag het in werkelijkheid
allemaal wel eerder zijn hoor dan duurt onze vakantie ook lekker langer.
Inmiddels zitten we al in de vijfde week van de schoolvakantie hier in zuid Nederland.

Belofte maakt schuld..ik had jullie beloofd dat ik uit zou leggen hoe ik de
bloemen van stof gemaakt had. Bloemen van stof zoals deze...


Dit idee heb ik een tijdje geleden al gevonden op youtube, opgeslagen en eindelijk de
tijd genomen om ze een keertje zelf te maken...het is nu toch vakantie.
Ik heb het filmpje even voor jullie opgezocht

.

Het is erg leuk om ze te maken, pas op voor je hot glue gun maar het is een erg
snelle manier zonder naald en draad dus een kind doet de was.

Dit is de stof die ik ervoor gebruikt heb, beige, oud roze en een vitrage valletje gekocht een tijdje geleden bij de wibra. Heel veel rondjes geknipt en ik vond het leuk om de beige en roze stof een beetje te rafelen. De strips van stof en het garen heb ik ergens anders voor gebruikt maar daar over in een volgende post weer meer.

tt

Al die rondjes dus lijmen met je hot glue gun zoals op het filmpje erg duidelijk uitgelegd is en dan krijg je eigenlijk kleine kegeltjes van stof.

  a

Ik heb met de rondjes-pons wat kleine rondjes van stevig cardstock gemaakt voor de basis van de bloem.
Dan alle kegeltjes er op lijmen, je ziet zelf wel hoeveel het er moeten zijn als je eenmaal bezig bent.
Het ziet er dan zo uit...


Echt niet allemaal keurig recht en perfect maar dat hoeft ook helemaal niet.
Ik heb verschillende bloemen gemaakt want voor het hartje van de bloem kun je natuurlijk van alles gebruiken. Hier onder enkele voorbeelden dus.



Met de witte bloem heb ik ook nog een kaart gemaakt voor Eefie.
Zij heeft inmiddels ook vakantie en ik wilde haar een goede vakantie wensen en bedanken voor haar steun de laatste tijd. Eefie heeft hem inmiddels ontvangen. 


De basiskaart is dessinpapier van action, het dp papier daar boven op ook en daar op weer een stukje ribbelkarton. Het plaatje heb ik van internet gehaald. De randjes heb ik weer bewerkt met gesso.


De bloem is dus gemaakt van vitrage en onder de bloem heb ik wat
reepjes stof en parelketting gelijmd.

Met deze kaart wil ik meedoen met de volgende challenges:
Miekelotte challenge 13 alles mag ( klik hier)
Diva's by design challenge favourite clour combi 
mine is: pink/white/creme/kraft (klik hier)
Een hoop inspiratie kaarten challenge alles mag (klik hier)
Creapaleis alles mag (klik hier)

Ik wens jullie een heel fijn ( heet) zomers weekend en 
bedankt voor jullie leuke reacties!



25 opmerkingen:

  1. Helemaal te leuk zijn je bloemen. Bedankt voor je uitleg.
    Een prachtige kaart!
    Hier hebben we gelukkig nog een aantal weken vakantie tegoed. Zelf gaan we eind volgende week voor 2 weken weg, heerlijk.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg je bloemen ga ik zeker eens proberen!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia,

    Ik zie dat ik heel wat heb gemist op je Blog, heel gek maarv soms staan de berichten niet op mijn Dashboard maar wel gewoon op mijn Blog, ik moet dus bij allebei kijken en dat vergeet ik weleens. Leuk zeg die bloementutirial, ga ik eens op mijn gemak bekijken. Je bent ook al zo'n geluksvogel, ik viel van de week ook al in die prijzen. Wat een dot van een kaart heb je gemaakt. Je zei laast op mijn blog dat ik veel aan challenges mee doe, ik haal ze hier vandaan http://paperplayful.blogspot.nl/.
    Fijne dag nog,

    LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat met de datum nu goed hoor Maia, en eerste in de top 3 dat had ik al gezien, maar je album was ook zo super! En wat goed dat je de bloemen tutorial van you tube op je blog hebt gezet, ze zijn leuk om te maken hè! je bloemen en je kaart zijn prachtig! Toppertje!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi hoi
    ik heb een bericht geplaatst en daar staat de datum van as zondag boven. hihi leuk hoor. Maar wat is het leuk in de top 3 maar ja je bent ook een topper. super nu ook al op you tube mens wat gaaf. Hier nog 1 dagje werken en dan vakantie heerlijk. we zouden met de camper naar belgie en frankrijk gaan maar we kregen vorige week donderdag bericht dat de camper is gestolen!! weg vakantie. dus wij balen als een stekker. er zijn gelukkig getuigen en ze weten wie het heeft gedaan. politie heeft nog niks laten horen even afwachten dus. gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd nog mt je eerste plek!
    Wat een feest hè om in de top te mogen staan :)
    Je hebt het ook wel verdiend!!!
    Ja die bloemen zijn prachtig!! Zal nog even goed het filmpje bekijken. Maar dan ga ik denk ook eens een poging wagen ;)
    Geniet nog even van je vakantie!! Ga ik ook nog lekker doen!
    Groetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    helaas voor jou staat er gewoon 1 augustus boven, dus je vakantie zal echt niet langer duren.... Wat een prachtige bloemen en wat leuk dat je het filmpje er bij hebt gezet.Ik heb sinds kort een lijmpistool, dus dit ga ik eens uitproberen. Niet nu natuurlijk met die hitte, maar als het weer wat afgekoeld is.
    Je kaart is een plaatje!! Zo mooi!
    Leuk dat je medoet bij ons van EHI!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie bloemen en een gave kaart heb je gemaakt.
    Gefeliciteerd ook met je 1 plek.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, een eerste plek en helemaal terecht hoor, je maakt zoveel moois! Leuke tutorial. Heerlijk is dat he, als je zoveel vrije tijd hebt om te knutselen! Ik geniet daar ook zo van. Fijne vakantie nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tutorial is dit, erg leuk! Gefeliciteerd met je eerste plaats, tof! En tja, die vakantie.....vertel mij wat. Helaas hadden wij groot onderhoud en dat was niet tijdig klaar dus mijn lokaal en dat van twee collega's is nog niet opgeleverd. Volgende week woensdag pas! Maar ik heb alleen op ma en di opvang voor Femke en donderdag kan ik dus pas de klas in :-(. Rommelige start meteen. Ga jij weer volledig beginnen na de vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Mia

    Allereerst van harte met het behalen van de 1e plaats bij wlvc.
    Wat een mooie bloem bedankt voor het delen van de tutorial.
    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Maia,ik had idd gezien dat je de eerste plaats had gehaald,dik verdiend hoor met dat mooie album! Deze tutorial is ook erg leuk,dank je voor het delen,het zijn erg mooie bloemen,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben jij lekker bezig in de vakantie ;-). heerlijk dat freubelen met bloemen he. Ze zijn heel goed gelukt, ik vind ze prachtig. Moet ik ook eens proberen. Bedankt dat je filmpje hebt geplaatst. De kaart is ook heel mooi geworden, daar zal ze blij mee zijn.
    De 5e week van de vakantie alweer, wat gaat de tijd snel. Hier in het Noorden hebben ze na deze week nog 2 weken en dan beginnen de scholen weer. En dan heb ik een week vakantie .. heerlijk, een lekker vooruitzicht.
    Geniet nog ff van je vakantie en tot horens.

    Liefs, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super gave uitleg en heel mooi ! je kaart is ook bijzonder mooi!

    Geniet nog heerlijk van je vrije tijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige uitleg, zeer duidelijk. Deze bloemen maak ik ook heel veel en het leuke is door de stof of het aantal lagen en de groote te varieren zijn de mogelijk heden eindeloos. Ze zijn ook zeer goed te maken van 'oude' stofjes zoals oude spijkerbroeken, blousjes, T-shirts etc.
    De kaart voor Eefje is ook prachtig. Bedankt voor het meedoen met Miekelotte is Challenging You.
    Lieve groetjes Aya

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your flowers and card are beautiful Maia… I love the wonderful photo and the pretty colour combo!
    Thanks for joining us at Divas by Design this week!
    Hugs Sue B xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk is dat hè, zelf bloemen maken?? Je hebt een paar gave versies gemaakt Maia! En ach, maak je maar niet druk om de datum (had ik eerlijk gezegd niet eens gezien, zo druk ben ik met het bewonderen van je mooie werk altijd!) Geniet nog lekker verder van je vakantie, heerlijk! Lieve groetjes, Ira

    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schattige bloemetjes, en een lief kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thanks for the tutorial, your flowers are beautiful! Thank you for joining us at Divas by Design.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige bloemen Maia, leuk de tutorial erbij, dank je wel!
    Heel mooie kaart heb je weer gemaakt!
    En natuurlijk gefeliciteerd met je eerste plaats, dat was dan ook een schitterend album!
    Geniet nog van de rest van je vakantie!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke tutorial! Ga ik zeker een keer proberen want ik vind de bloemen erg leuk! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi maia, wat ontzettend mooie bloemen, dank je wel voor de tutorial.

    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Maia, wat een geweldige bloemen heb je gemaakt, super leuk dat filmpje, ik neem het weer mee in mijn gedachten om eens een keer te maken. Wauw echt leuk al die verschillende stofjes! Je kaartje is geweldig mooi geworden. Ook de vlaggetjes doen het goed op je kaart! het is een plaatje om naar te kijken!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De vlaggetjes op de post van vandaag bedoel ik!haha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen