vrijdag 20 mei 2016

Dutch doobadoo ei vol met vriendschap (DT Rive Creatief)

Wat een leuke reacties op mijn folio voor Emely, dank jullie wel!
Allemaal ook heel erg bedankt voor de felicitaties voor mijn verjaardag!

Op Hemelvaartsdag brachten wij een bezoekje aan onze Belgische vrienden.
Dat was al twee keer uitgesteld door ziekte maar drie maal is scheepsrecht.
Ondanks vele omwegen vanwege de files kwamen we toch veilig bij hen aan en zoals altijd was het weer gezellig!
Een ei hoort ook nog bij mei... ondanks dat ik het dus met Pasen al gemaakt had kon het in deze vorm nu nog wel vond ik.
Het is een vriendschaps-ei geworden gevuld met gezellige dingen die op onze vriendschap en hun leven slaan.
De basis is de Dutch doobadoo ei mal gemaakt van bruin kraf cardstock van Joy.
Verder heb ik dessin papier en groen en blauw papier gebruikt van Action.
De tags zijn gestanst met de Sizzix Framelits tag stansen van Tim Holz.
Op de basis eerst met stippeltjes geembost papier.  Alle randjes zijn wit gemaakt met gesso.


Even dichter bij bekijken...dit is de voorkant
Het grote houten woord Enjoy kocht ik eens bij Wibra de stans moments is van Sizzix.
Enjoy moments vond ik erg toepasselijk hier. Het laatste jaar hebben zij namelijk te maken gehad met chemo's vreselijk dus maar nu gaat het weer de goede kant op gelukkig...leef in het nu geniet van ieder moment! De klavertjes vier voor geluk in de toekomst mochten dus zeker niet ontbreken.
Door op de link te klikken kom je op de site van Creatien hobby waar je ze kunt bestellen.
Ik heb twee verschillende maten op elkaar gelijmd en ze eerst voorzien van witte randjes met wat gesso.
Het vlindertje op het woord Enjoy is ook van Rive Creatief evenals het vogeltje.
De blaadjes heb ik uit wit en groen papier gestanst met de leafy Branch stans van Elizabeth craft dies.
Alle roosjes komen van Kruidvat.


We pakken nu samen het ei uit...om het echt goed te kunnen zien heb ik er een filmpje van gemaakt, dat zien jullie hier :


Dit zijn de eerste twee tags:
Aan de linkerkant een tag ...voor nog veel gezellige kopjes koffie samen!
Het plaatje van de koffiekop komt uit een mooi papierblok van Action.
De twee vlag banners  heb ik er zelf onder aan gemaakt.
De notitieblaadjes komen van internet, daar onder een stukje honingraat stans.
Op de rechtse tag een quote van internet en een kleine tag met vogeltje.


Op de volgende tag een fiets. Zij hebben namelijk al een keer samen met ons een heerlijke fietstocht vanuit hier richting Oisterwijk gemaakt daar hebben we echt samen van genoten dus voor herhaling vatbaar!
De filmstrip is van Marianne design, het plaatje van internet en het houten woord Smile is weer van Rive Creatief. Dit staat op de achterkant. Vogeltje uit papier van Action gestanst rondom een scallop circle spellbinders stans.
 

De volgende tag gaat over hun lieve hond Nona een prachtige Schotse border collie!


De lucky stans is van Sizzix en wat zijn ze lucky en trots met Nona en terecht want het is een prachtig lief beest!
Het schattige plaatje en de tekst vond ik op internet.


Deze tekst op de achterkant, heel toepasselijk en herkenbaar voor hondenbezitters denk ik, is ook van internet.


De volgende tag met aan de voorkant een mooi vintage plaatje uit een boek van Action.
Ook deze woorden zijn weer van een Sizzzix stans, ik miste alleen de letter s  maar dat is opgelost met een lettertje van Rive.


De vlinder van Noor design blijf ik mooi vinden.


De achterkant van deze tag tekst komt van internet :


Tenslotte maakte ik nog een envelopje van pakpapier met mijn envelop punch bord.
Dit is de voorkant met een label van internet en een postzegel uit het boekje van Action.


Op de achterkant weer de honingraat en een mooie vlinder uit een boek van Action.


Deze envelop zit dicht met een mini wasknijpertje waar op ik een eigen embellie heb gemaakt, twee mini fishtail banners en een Martha Stewart vlinderje.


Ik maakte er nog twee meer, die bewaar ik voor andere projecten, leuk te maken van afval stukjes papier.


In het envelopje een kaart met op de voorkant een vintage plaatje ook weer uit het Action blok.


En op de achterkant staat dit:


En toen was het ei leeg!


De mooie bloemen komen van Rive Creatief.


Aan de zijkanten ziet het er zo uit ik heb het bakje van binnen verstevigd met extra strookjes kraft cardstock omdat er zoveel in moest komen.


Verder wat takjes van Action en bloemen van Kruidvat tussen het witte "strooisel"gelijmd.


De achterkant eenvoudig gehouden.


Deze creatie doet mee met de volgende challenges:
http://hobbyvisiondt.blogspot.nl/2016/05/hobbyvision-challenge-50-vintage.html
http://7kidschallengeblog.blogspot.nl/2016/05/challenge-152-anything-goes.html
http://pictureandscrap.blogspot.nl/2016/05/udfordring-118-blomster-flowers.html
http://deepoceanchallengeblog.blogspot.nl/2016/05/challenge-129-shabby-chic-or-vintage.html
http://ribbongirls.blogspot.nl/2016/05/may-any-image-challenge.html
http://do-itcreatief.blogspot.nl/2016/05/challenge-1-mei.html 2 de inzending
http://cinspirations.blogspot.nl/2016/05/challenge-251-shape-it-up.html
http://papercreatorscrafts.blogspot.nl/2016/05/challenge-47-challenge-winner.html
http://www.kreativscrappingblogg.no/2016/05/utfordring-5-blomster.html

We hopen dat we nog heeeeeeel lang met z'n viertjes gezond blijven en koesteren onze vriendschap!
Dank jullie wel voor de gezellige ontvangst lieve Belgische vrienden!


























































27 opmerkingen:

  1. Wooooow Maia... wat een schitterend gevuld ei....en leuk dat je alle details even apart op de foto heb gezet...zo is het helemaal mooi om alles te bewonderen....Ik heb er met grote belangstelling naar gekeken ...wel 2x zelfs...zulke leuke tags erin met van die prachtige accentjes er allemaal op ...het was me een waar genoegen...leuk ook dat je dat voor zulke goede vrienden gemakt hebt..die moet je zeker koesteren....
    en SCHITTERENDE creatie!!

    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een blij ei! Echt fantastisch! Daar waren jullie vreinden vast heel blij mee, zoveel te zien en te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een blij ei! Echt fantastisch! Daar waren jullie vreinden vast heel blij mee, zoveel te zien en te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een geweldige creatie Maia!! Zo mooi met alle tags. Een hele persoonlijke creatie waar jullie vrienden met veel plezier nog eens op hun gemak zullen nalezen.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful card.

    Thanks for joining us at Card and Scrap´s challenge. DT Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maia,
    je hebt een prachtig surprise-ei gemaakt, wat leuk met al die tags, die zo persoonlijk gemaakt zijn, super de tag met de border collie er op..wij hebben zo.n lieve border gehad, op 6 mei was het al weer 2 jaar geleden, dat we afscheid van hem moesten nemen, we missen hem nog altijd..
    Fijn dat jullie zulke goede vrienden hebben, die moet je koesteren..
    fijn weekend,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer een gezellige en uitgebreide blogpost Maia Ik weet gewoon niet waar ik beginnen moet! haha Het is natuurlijk weer een super mooi persoonlijk kado geworden en steeds zie je weer andere dingen! Ik vind je surprise ei weer heel orgineel bedacht en je vrienden hebben er vast heel lang over gedaan om het kado uit te pakken!!! Je hebt er weer heeeeeeeeeeeel veel tijd ingestoken en het is weer top!!!
    Heel fijn weekend!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw Maia wat een werk heb je ervan gemaakt.
    Dank je wel voor je tweede deelname en succes.
    Groetjes Joyce
    DT Do-it Creatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig mooi ei heb je gemaakt!!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maia ik heb het al heel veel bewonderd ... wat super mooi zeg en alles zo echt met veel smaak en passie gemaakt ! De verschillende tags met al die mooie teksten erop vind ik echt de max ... Een super mooie creatie heb jij voor jullie vrienden gemaakt en ik denk dat dit wel een ereplaatsje krijgt !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat is dit mooi! Ik heb alles op mijn gemak zitten bekijken, zo leuk hoe je alles apart laat zien. Wat zullen ze hier blij mee zijn geweest. Dit is echt iets om te koesteren.
    Fijn weekend en groetjes van Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend Maia. Wat heb je dit mooi gemaakt. Mooie al die verschillende tags. Een prachtig persoonlijk cadeau.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi vriendschap ei leuk bedacht met al die labels, fijn dag nog.
    GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Net lekker op mijn gemakje alles zitten te bewonderen Maia. Heel bijzonder dit ei vol vriendschap en heel mooi gemaakt met jouw oog voor detail. Het idee van de versierde wasknijpertjes is ook weer zo leuk, dat ga ik onthouden. Dank je voor de inspiratie..
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig vriendschapsei, heel mooi hoe je alles tot in de kleinste details laat zien, heel veel moois te bewonderen!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig vriendschaps ei heb je gemaakt. Heel mooi alle tags in het ei. Dank voor je 2de deelname aan onze challenge.
    Groetjes sabine, Dt Do-it Creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig vriendschaps ei heb je gemaakt. Heel mooi alle tags in het ei. Dank voor je 2de deelname aan onze challenge.
    Groetjes sabine, Dt Do-it Creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wawwww sÃ¥ super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. PRachtig! Je blijft mijn koningin van de Home Deco creaties, echt heel mooi met alle details en de tagjes zijn allemaal anders. Helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een vriendschapsei, hoe leuk! Elk labeltje en elk etiketje is dan weer een kunstwerkje op zich, dat vind ik zo knap! Je moet toch een engelengeduld hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben weer terug va vakantie en probeer het bloggen weer in te halen. Dus wel wat laat maar ik ben hier om naar naar geweldige creatie te kijken voor jullie vrienden. Super mooi gemaakt, een geweldig idee en schitterend uitgevoerd met zoveel persoonlijke details. Prachtig!! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik had deze natuurlijk al bewonderd op fb maar nu hier nog even een berichtje. Ik vind het Supppppppppppppppppper goed wat je weer heb gemaakt. Je blijft kijken. Zo knap. Nou doe de groeten aan henk
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik had deze natuurlijk al bewonderd op fb maar nu hier nog even een berichtje. Ik vind het Supppppppppppppppppper goed wat je weer heb gemaakt. Je blijft kijken. Zo knap. Nou doe de groeten aan henk
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En ook ik zag hem op Fb voor bij komen echt een geweldig ei en wat een werk ook super!
    groetjes Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldige creatie heb je voor jullie lieve vrienden gemaakt. Super dat ze er steeds iets uit kunnen halen wat ze er aan herinnert hoe dierbaar vriendschap is.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  26. My word that is gorgeous!!!! Thank you so much for playing along with 7 kids

    BeantwoordenVerwijderen