zondag 7 februari 2016

Hart vorm doosje, cadeaulabel en kaart (DT Rive Creatief)

Wat een leuke reacties op de napkin fold kaart in de vorige post, zo leuk om te lezen dank jullie wel!
Ook gezellig dat ik wat meer volgers op mijn youtube kanaal heb gekregen.
Een tijd geleden maakte ik voor de rij instructrice van mijn dochter, die helemaal weg is van Betty Boop, een hart vormig doosje met cadeaulabel. Dit natuurlijk omdat ze onze dochter zo goed les gegeven had, ze slaagde voor de eerste keer voor haar rijbewijs!

Het doosje had ik ooit gekocht bij Action maar je kunt zoiets ook ook hier kopen bij Creatien hobby, kijk daar ook maar eens rond voor meer leuke Valentijns hartjes.
Dit heb ik er van gemaakt


Eerst heb ik het houten doosje aan de buiten- en binnenkant wit gemaakt met witte acrylverf.
Daarna de bovenkant beplakt met dessinpapier uit een oud blok van de Hema.
Het hart dat daar boven op zit is gemaakt met de aluminium folie techniek.
Voor degene die dat nog niet kennen een korte tutorial:
Eerst heb ik een vel cardstock beplakt met aluminium tape van Action.
Daarna heb ik er met de hart vorm van Dutch doobadoo een hart uit geknipt.
Dat hart heb ik geembost met de honingraat mal van Darice.
Ook heb ik zo wat stroken gemaakt.



Daarna alle delen die ik nodig had met een sponsstokje zwart geverfd met acrylverf.



Als het geheel een beetje gedroogd is poets je er met een keukenpapiertje wat zwarte verf van af net zo lang tot dat je het zelf mooi vindt en laat het dan een tijdje drogen.
Het hartje onder het Betty Boop plaatje, dat ik vond op internet, en de randen heb ik beplakt met dat bewerkte cardstock.


Aan de onder rand van de doos zit mooi band van Action.


De sterretjes zijn natuurlijk weer van Rive Creatief, ze zijn hier te koop.


De rode bloemen heb ik zelf gemaakt van de zomer van gewoon wit cardstock met rode distress inkt van Tim Holz.


In het doosje zaten rode kaarsjes met kersen geur.


Het geheel heb ik ingepakt met doorzichtige folie, daar aan heb ik een tag gehangen.
Gesneden met de spellbinders mallen, het plaatje is weer van internet en de ster van Rive.


Voor mijn dochter maakte ik er nog een felicitatie kaart bij in dezelfde stijl.


De rij instructrice was er erg blij mee....ze had nog nooit zo'n origineel cadeautje gehad...nou daar doen we het toch voor!

Natuurlijk kun je voor Valentijnsdag ook zo'n leuk doosje maken en dat vullen met leuke hartjes chocolade. Ik vond dit echt een post om te bewaren ter inspiratie voor Valentijnsdag.

Ik heb hier ook nog een kort youtube filmpje van gemaakt



Graag doe ik mee aan de volgende challenges:

Craftaddiction challenge minstens 1 hart 2 klik hier
Kaartjes inspiratie challenge blog challenge 78 valentijn klik hier
De egel challenge februari 14 geen rechthoek of vierkant klik hier
Anma creatief challenge 53 feest klik hier
Dutch card lovers bloemetjes klik hier
Live and love crafts challenge 44 love is in the air klik hier
Cinspiration challenge 344 hugs & kisses klik hier
Kreativescrapping challenge 3 Joy klik hier
Stamps & Fun creativity challenge 271 Herzen/Liebe/Valentinstag klik hier

Op Valentijnsdag ben ik er al weer met een nieuwe post als gastdesigner.
Allemaal een heel fijn weekend en voor de carnavalsvierders onder ons....zoals ons hoofd van de school altijd te horen kreeg:  "Doe geen dingen die ik ook nooit zou doen"!






















25 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig valentijns hartendoosje.
    Super mooi gemaakt.
    En een duidelijke uitleg.

    lIeve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja weer een topper maia. Wat een werk zit hier toch in en ook nog een filmpje . Mens mens wat een werk. Jullie hebben lekker vakantie toch hier helaas nog niet . In achterveld 10 km van ons dorp hebben de kinderen wel lekker vrij dat is een echt katholiek dorp. Vandaag is er een grote carnavalsoptocht. Dat is in ons doro uit Den boze . Maar daar trekken wij ons niks van aan en wij gaan lekker kijken.
    Nou ik wens jullie ook een heel fijn weekend toe.
    Lieve groet
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia, ik heb weer zitten genieten van je creatieve blogpost. Zelf ben/was ik ook een groot Beppy Boop fan. Ik heb haar voor een van mijn dochters nog eens op multiplex getekend en met de figuurzaag uitgezaagd, samen met dat kleine zwart-wit hondje dat er altijd bij was..LOL.
    Dit is echt heel gaaf en origineel en ik snap dat de rij-instructrice er blij verrast mee was.
    De kaart is ook top gemaakt. Fijn dat je dochter meteen de eerste keer geslaagd is voor haar rijbewijs.
    Leuk dat je meespeelt met de challenges van De Egel en van CraftAddiction, dank je wel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel en dt-CA)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuk en attent kado voor de rij instructrice Maia. En als het dan ook nog een Betty Boop fan is, valt dit natuurlijk in goede aarde!!! Gaaf gedaan allemaal weer en met de zwart bewerkte folie, wordt het ook wat stoerder en van deze tijd! Er zit weer heel veel werk in, maar is wel een absolute blikvanger! Ik wens je heel veel succes met de challenges en als je Carnavals vakantie hebt, wat ik wel denk?! ( Brabanders en Carnaval haha)
    Wat heerlijk dat je dochter toen in één keer is geslaagd zeg! scheelt heel veel centjes! Fijne zondag verder hè!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maia
    Prachtige hartendoos heb je gemaakt. Jij hebt altijd van die geweldige originele ideeën. Prachtige zelf gemaakte bloemen en leuk de aluminiumfolietechniek. Je doosje is super. Geniet van je vakantie, doe ik ook :) Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk doosje is dat geworden! Super, met Betty Boop, mooie techniek. En gefeliciteerd met het rijbewijs van je dochter, zo belangrijk hè!
    Liefs uit Frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was wel heel erg nieuwsgier Maia ... Wat een geweldige creatie is dit nu weer en wat een origineel ideetje van de aluminiumfolie ... het is hier telkens een feestje om op bezoek te komen hoor ! Straks ga ik nog naar je filmpje kijken ...

    Groetjes, fijne avond, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Maia,
    je hebt je weer helemaal uitgeleefd, wat een prachtig doosje, leuk hoe je achtergrond hebt gemaakt met het tape..fijn dat de ontvangster er blij mee was en super..dat je dochter de 1ste keer geslaagd is..nog fijne Carnavalsdagen,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig doosje met die grappige Betty Boop! Ik kan me voorstellen dat de rij instructrice niet eerder zoiets origineels kreeg! Erg leuk! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig doosje is het geworden.

    Groeten Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een keigave creatie is dit, zo leuk met Betty Boop want dei zien we niet zo vaak in blogland!! Dank voor je deelname aan onze hartjeschallenge!

    xx Irene (CA-DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi!!! Leuk dat je meedoet aan de challenge bij KIC! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige creatie heb je gemaakt :-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Maia,
    wat een ontzettend leuk doosje en dus cadeautje voor de rij-instructrice van Kim. Enig om weg te geven en helemaal gaaf om te ontvangen. Ook de kaart voor Kim zelf is super. Helemaal leuk met Betty Boop. De kleuren zwart en rood passen daar perfect bij!
    En die uitspraak ken ik, alleen verdraaien wij hem wel eens....hihihi..
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. p.s. en natuurlijk bedankt dat je meedoet met onze challenge van de Egel!

      Verwijderen
  15. wat een super leuk en gezellig doosje Maia en Bettie Boop blijft toch altijd hartstikke leuk.
    liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als eerste natuurlijk gefeliciteerd dat je dochter van de eerste keer haar rijbewijs heeft gehaald, knap hoor.
    Wat een gaaf cadeautje heb je voor haar instructrice gemaakt. Zo gaaf hoe je dat met aluminium tape {nooit van gehoord) heb gedaan. En de bijbehorende tag en kaart zijn ook super geworden.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super doos is dit geworden alles past perfect bij elkaar!!
    Echt Gaaf!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. A gorgeous creation hun! Thanks for playing at Creative Inspirations! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wauw wat een prachtige doos! Mooie technieken heb je gebruikt. En leuk ook met Betty Boop erop!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sorry voor de late reactie, maar deze heb ik totaal gemist!!! En je wil het niet geloven maar ik moet een mannenkaartje maken en zat toevallig op internet te kijken voor iets met aluminium folie en dan kom ik jou prachtige creatie tegen. Ik vind het geweldig leuk geworden Maia, ga een kijken of mij dat ook lukt!


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauww Maia wat super gemaakt met het folie! Lief met Betty Boop xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. A gorgeous box and beautiful images!
    Thanks for joining the challenge at Kreativ Scrapping, wish you luck in the draw!
    Hugs Kjersti

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Really cool box. I like the funky Betty Boop images and the striking colours. Thanks for joining LLC for our "love is in the air" challenge.

    Hugz, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    BeantwoordenVerwijderen