zondag 12 oktober 2014

Verjaardag Berlinde en dag van de post voor het Keetje van Lien

Wat hadden we toch een heerlijk lange nazomer en vandaag kwam er nog een heerlijk dagje bij!
Begin oktober was het nog 22 graden niet te geloven en volgens mij heeft iedereen er van genoten.
Deze keer kom ik met heel andere creaties dan dat jullie van mij gewend zijn.
Misschien wel een welkome afwisseling tussen alle prachtige kerstkaarten die ik al voorbij zag komen.
Blog vriendin Berlinde was namelijk jarig en zij houdt van lichte kleurtjes en haaksels.
Daarmee ben ik ook aan de slag gegaan en ik moet zeggen het was super leuk om te doen!
Ik maakte voor haar een langwerpige kaart die ze ook op kan hangen.


Het vrolijke dessin papier is van action.
Ik heb een ijzer armbandje dat ik gekocht had op een rommelmarkt om gehaakt met roze en groene katoen.
Hier voor heb ik een tutorial van het blog By Ilona gebruikt, jullie kunnen het vinden op mijn pinterest bord "haken/crochet"


Op internet vond ik het mooie silhouetje van het meisje met de bloem, ook die kunnen jullie vinden op mijn pinterest bord "templates/silhouettes".


Het slakje vond ik op het blog Ema's Decorations  en ook die vinden jullie op mijn pinterest bord haken. Erg leuk om dingen te haken en op een kaart te gebruiken!


In het midden zit een kanten lintje en daar onder heb ik nog een keer het mooie origami lijfje gebruikt
Voor Ira in de vorige post heb ik de vintage stijl gemaakt, dit is meer de smaak van Berlinde en ik vind ze allebei mooi.
Fijn om een keer iets te maken uit je confort zone!


Naast het jurkje weer een gehaakt ornamentje dat bestaat uit een knoop die ik om gehaakt heb.
Die foto tutorial zag ik zelf ergens op pinterest en het staat inmiddels ook op mijn bord over haken.
Heel leuk om te doen! Ik heb er alleen wel een gewone naald bij gebruikt om de draad steeds door de knoopsgaten heen te halen want mijn haaknaald kon er niet door heen.
In het midden zit een heel klein roosje. Er onder een scallop cirkel gemaakt met de nestabilitie.


Het houten vogelkooitje komt van action, wat hebben ze daar de laatste tijd toch weer heerlijke betaalbare scrapspulletjes!


Voor Berlinde heb ik er ook nog wat leuke hebbedingetjes bij gedaan zoals een bloemendoosje met een glazen hartje en drie kaartjes met lint en twine.



Dat ze er blij mee was zien jullie hier.
Voor de liefhebbers ik heb op mijn pinterest bord "origami" een youtube link voor het vouwen van het origami lijfje staan maar toen het van de week toch regende heb ik er zelf ook nog even een foto tutorial van gemaakt.
Bekijk de plaatjes van links naar rechts en boven naar onder.


Leg een origami blaadje of vierkant vouwblaadje met de goede kant naar beneden voor je neer.
Vouw het in een punt de ene en de andere kant op.
Draai het blaadje om met de goede kant naar voren en vouw het nu horizontaal dubbel en zo ook de andere kant op.
Als het goed is zitten de vouwen er in die jullie op het onderste plaatje rechts zien.
Duw het geheel met de vouwen mee naar voren en vorm zo een dubbele driehoek zoals je ziet bovenaan op het rechtse plaatje.


Vouw de twee voorste flapjes recht omhoog.
Vouw daarna nog een keer flapjes omhoog zodat er in het midden een soort vliegertje ontstaat.
Draai het geheel nu helemaal om, nu beginnen we dus aan de andere kant te vouwen.
Vouw aan twee kanten de punten weer recht omhoog.
Vouw de twee bovenstukjes van die punten een stukje naar beneden zoals op de foto rechts onder.


Kijk nu op de tweede foto van boven, steek een vouwbeen of je vinger in het omgevouwen puntje
en vouw dat aan beide zijden plat zoals je kunt zien op de derde foto.
Et voila, je lijfje is klaar!
Mochten er nog vragen zijn, mail me gerust!

Ik was toch lekker bezig met lieve zoete Tilda achtige kleurtjes en ben toen maar even door gaan fantaseren. Er was net een doosje kleine puntkaasjes leeg maar je kunt hier ook een leeg camembert doosje voor gebruiken of andere deksel.
Ik maakte hier van een klein kijk-doos-hangertje.


Eigenlijk had deze creatie nog geen bestemming maar toen ik op het blog van Carolien las dat het 9 oktober de dag van de post was wist ik ineens.....ja dit is haar smaak...ik stuurde het dus naar
"Het keetje van Lien" en ja hoor ze was er heel blij mee!
Volgende keer laat ik jullie zien wat ze me terug stuurde anders gaat deze post nog langer worden!
Zoals jullie weten probeer ik altijd veel te recyclen maar ik maak ook graag mijn embellies zelf.
In deze tijd krijg ik veel heerlijke walnoten van vriendinnen met notenbomen in de tuin.
Als je die voorzichtig open maakt kun je er van alles van maken.
Eerder maakte ik al twee ieniminie noten albumpjes, heb je deze post gemist dan zie je er eentje hier.
Deze keer heb ik een halve notendop wit geschilderd en daar in drie zelf gehaakte bloemetjes gelijmd. Het haakpatroon van deze bloemetjes vinden jullie ook op mijn pinterestbord haken.
De hartjes van de bloemetjes heb ik ook zelf een keer gemaakt met lijm uit het lijmpistool bewerkt met perfect pearls, de tutorial daar van vinden jullie hier in een oudere blogpost van mij.







Het lege kaasdoosje heb ik eerst beschildert met home decor verf van action.
Daarna heb ik er een achtergrond dessin papiertje in gelijmd.
Een lief silhouetje van een schommelend meisje geprint en uitgesneden met een nestibilitie en dat weer gemat op een ander dessin papier in dezelfde vorm gesneden.
Onder in zit een bessentakje en daar op heb ik het bloemen-nootje gelijmd.
Met diverse bloemenstansjes maakte ik bloemetjes van verschillend materiaal.
Wit en roze van crepe papier, een witte van vellum die ik ook wat beschildert heb met roze decor verf en eentje van koffiefilters ook geverfd met distress inkt.


Deze bloemen samen werden de bloem die bovenaan het houten takje uit de tuin zit.



Een paar weken geleden heb ik met mijn molds en hot glue wat dingen uitgeprobeerd.
Deze kleine dingen waren goed gelukt, gaat prima dus!
En je kunt ze ook nog goed verven ook!



Het vogeltje dat links op de rand van het doosje zit is dus gemaakt van hot glue gewoon met je lijmpistool, geverfd met roze decoratie verf en afgewerkt met een beetje witte gesso .



Dit is de achterkant van het doosje


Nancy Martinez uit Amerika maakt prachtige dingen met de Tilda look maar ook veel leuke andere embellies van o.a. hars, stof, paperclips etc. de moeite waard om eens te bekijken.
Zij is een van mijn trouwe youtube volgsters voor haar dus weer een klein youtube filmpje en jullie mogen ook mee kijken hoor!


Met deze creaties wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Cards and Scrap superuitdaging 16 "embellish me" klik hier
Creapaleis wedstrijd oktober "dieren" klik hier


Nog 1 weekje en dan is het herfstvakantie hier in het zuiden!
Ik doe mijn best om dan bij iedereen eens lekker bij te komen lezen.
Fijne vakantie voor iedereen die al vakantie heeft komende week!




































18 opmerkingen:

  1. Toen Carolien op haar blog vertelde dat ze iets van Maia had gekregen, zag ik aan het kunststuk meteen dat jij het was ;-). Mooi gemaakt allemaal!

    Ik wens je een fijne en zonnige week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Maia, ik zit hier weer te genieten met mijn mok thee achter het computerscherm. Wat heb je weer veel moois en creatiefs gemaakt. Práchtige kaart voor Berlinde en dan dat kaasdoosje...wow...bedankt voor het delen, dit is genieten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia,
    wat een leuke en gezellige blogpost heb je weer. Je kaart voor Berlinde is gaaf! Het jurkje is ook mooi! Dankje voor het delen.
    Het kaasdoosje is prachtig en die noot....hoe kom je er toch op! Zo leuk gedaan! Jouw doosje met mij in een notendop staat nog steeds in de woonkamer te pronken!
    Goede week gewenst en dan weer en weekje genieten van de vrijheid!
    Liefs...
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi
    Ik miste je al. Blij dat je er weer ben. Wat een gave post heb je weer gemaakt en die knoophaakselbloem die heb ik ook gemaakt Door jou ga hem ook gebruiken op een layout. En wat een gaaf idee met die mal ga ik ook een x maken .
    Dikke knuffel
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha! Had je niet even kunnen waarschuwen dat ik wat te eten en te drinken erbij zou nemen voordat ik begon met lezen? ;-)
    Heb weer heerlijk op mn gemak zitten kijken en lezen hier. Wat mooi! En zoals altijd weer voorzien van de prachtige en echte Maia details :-) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Hoi Maia,

    Jeeeetje wat heb je dat gaaf gemaakt, zo mooi met
    het gehaakte erbij, je hebt er echt werk van gemaakt !
    Mooie foto's ook, het is een plezier om hier rond te
    kijken ☺

    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo Maia, ik heb alles onder het genot van een kopje koffie weer bekeken, want wat was het weer veel lezen en genieten bij je! Je creaties zijn heel creatief en kleurrijk deze keer! Ook volop tips en het prachtige gevouwen lijfje van de jurk....die ik zeker een keer ga maken, superleuk om dit te delen met ons! Ik heb weer heel veel inspiratie bij je opgedaan en je hebt 2 dames vast heel blij gemaakt! Nog even en dan kun je heerlijk van je herfstvakantie gaan genieten!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer prachtige en originele creaties gemaakt Maia. leuk met het gehaakte erbij op je creatie voor Berlinde. Ik ga meteen even bij je pinterest borden kijken. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maia,
    wat een leuke blogpost en wat heb je weer mooie dingen gemaakt, de kaart en cadeautjes voor Berlinde zijn super, het vouwwerkje heel knap en het doosje met alles er in, vooral de notendop met bloemen, is weer helemaal top..
    Hebben jullie nu ook herfstvakantie??
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maia,

    We hebben inderdaad een heerlijke nazomer en nu vandaag is het zelfs nog 20 graden al valt er af en toe een bui.
    Wat een vrolijke creaties heb je gemaakt, prachtig!! Erg mooi de gehaakte rand en de lieve kleine bloempjes. Mooi ook het gevouwen jurkje! Deze superuitdaging is echt iets voor jou, je maakt altijd prachtige embellies!! Geniet van de herfstvakantie en hopelijk met een beetje mooi weer.

    Bedankt voor het meedoen bij Cards and Scrap.

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat is dat gaaf en nog leuker dat het nu hier bij mij thuis hangt !! ik dacht al dat het van een kaasdoosje was gemaakt, leuk idee!! Nogmaals hartstikke bedankt lieve Maia!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het wel echt supergaaf om iets totaal anders van jouw hand te zien Maia! Wat je voor Berlinde hebt gemaakt, past helemaal 'in haar straatje'! Erg leuk met die fris gekleurde haakwerkjes! Je jurkje ziet er beeldig uit, geniet nog steeds van de mijne ;-) Heerlijk vooruitzicht voor je, herfstvakantie! Geniet er straks van! Liefs, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Maia wat heb je weer leuke dingen gemaakt.
    Schitterende ideeën allemaal, Jij bedenkt toch steeds weer iets anders leuks, top hoor !
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Maia, Weer eens de tijd genomen om langs te bloggen. Zo kom ik weer eens bij jouw terecht. Weer een duidelijk verhaal met voorbeelden. Je kaartje ....oh borduren en haken is niet mijn ding. Mensen die dat kunnen heb ik altijd bewondering voor. Wat een mooie figuren heb je in het zwart. Super.
    Gezellige groetjes weer van Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige en heerlijke vrolijke creaties heb je gemaakt en gaaf gedaan ook.De hotglue stuff is ook heel goed gelukt.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maia ik zit weer te genieten van je mooie post, je creaties zijn weer super gemaakt.
    Waar haal je de tijd vandaan????heerlijk al dat freubelen met al die kleine materialen, die haakwerkjes erop zijn ook weer zo mooi.

    Fijne week en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Maia
    wat super leuk en mooi wat je gemaakt heeft vooral ook dat haakwerkje helemaal super ik vind het knap dat je dat kan ik kan dat niet hoor ik zou er een en al een knoop werk van maken wat er niet uit zou zien, ik vind ook dat vouw werkje ook zo leuk echt heel knap,een super fijne zondag lieve Maia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi hoi

    Maia waar ben je toch??? Er is toch niks aan de hand???? Ik ben Valkennest verslaafd en nu al 3 weken niks dat is niks voor jou????

    Gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen