donderdag 14 februari 2013

Valentijnskaart en hartjes tutorial

Ja, echt toch weer een heel pak sneeuw gevallen vandaag!
Mooi maar niet iedereen zat er nog op te wachten en het was behoorlijk glad overal.

We hebben nog  carnavalsvakantie en mijn dochter en ik hebben heerlijk wat
hartjes zitten freubelen samen.
Zij heeft piepschuim hartjes die ze ooit eens kocht bij de Xenos bewerkt.
Ik werd geinspireerd door Renje, zij heeft een mooie Valentijn canvas tutorial gemaakt op haar youtube
kanaal en maakt echt hele prachtige dingen.
Breng haar een bezoekje het is zeer de moeite waard, zoek naar Creaboetiek.
Ons gefreubel leverde deze kist met hartjes en een kaart op.


We hebben er ook weer een videopresentatie van gemaakt


We hebben natuurlijk ook weer veel te veel foto's gemaakt dus ik kom weer af en toe met een collage.
Zo zien de piepschuim eieren er kaal uit


Je "bekleedt"ze met modeling paste of gewoon net zoals wij deden met instant vuller van Action ( nr 1)
Laat het geheel drogen of droog het met je heat tool , daarna verf je het hart met een kleur acryl verf (2)
Op de donkere kleuren acryl verf komt Viva decor Inka Gold heel erg mooi tot z'n recht, gewoon met
je vinger erover wrijven (3)


Mijn hartjes heb ik uit een dik doos karton geknipt, als mal heb ik mijn snijmallen genomen.


Bewerk ze eerst weer met de structuur pasta.
Geef ze een kleurtje met acrylverf en bewerk ze met inka gold of een andere verf
Je kunt ook een vintage doily in stukken knippen of een stukje mooie vitrage of een kantje.
Die kun je vast smeren met nog een laagje structuur pasta en als het gedroogd is weer bewerken
met inka gold.
Echt een heerlijk geklieder kijk maar


Zo zag onze keukentafel er op het minst rommelige moment uit...heel gezellig dus!


Nog meer hartjes


Links boven het rode hart van karton kreeg eerst een laagje structuurpasta daarna een kantje vastgezet met een laagje structuurpasta, een laagje rode acrylverf en tenslotte een laagje inka gold, dit hart kwam op een kaart terecht. Deze kaart zien jullie in deze post onderaan.
Het zwarte kleine hartje links boven heeft een doily, is bewerkt met zwarte acrylverf en inka gold.
Op de middelste foto ook een hart van karton bewerkt met zwarte acrylverf en inka gold.
Rechts boven een klein hartje van karton, laagje structuurpasta, laagje roze acrylverf en bewerkt met paarlemoerverf van Xenos.
Op de onderste twee foto's staat een piepschuimhart beplakt met vintage muziekpapier.

Enne o, ja we moesten ook nog eten 's avonds....maar daar hadden we eigenlijk geen tijd voor......
Dat kon dus niet op de keukentafel want we waren nog niet klaar.
Bij Lidl hebben ze heerlijke Focaccia broden die wij altijd in de lengte door snijden en beleggen met van alles en nog wat....ham, kaas, uitjes, bieslook, curry of paprikapoeder....eventueel een soepje erbij en klaar ben je!
We aten aan de tafel in de kamer...jammie!


Daarna gingen we natuurlijk weer verder met freubelen, komt niet veel voor dat
we dat samen kunnen doen dus dubbel van genieten!
Ik had van het dooskarton een kaart gesneden en die geverfd met zwarte acrylverf.
Daarna allerlei stukjes designpapier gescheurd (1)
De stukjes met modge podge of een ander soort plak en vernis medium op het karton geplakt en eerst
voorzien van een laagje modge podge (2)
Laten drogen en met je vinger weer een laagje inka gold erover smeren (3)


Het rode hart heb ik voor een kaart gebruikt.Ik doe bijna nooit mee met een blogchallenge maar op het blog van de molletjes kwam ik twee hartjes challenges tegen. Met deze kaart en hartjes wil ik graag mee doen met deze challenge van het blog Elke kaart een Feestje en met de kaart voor de liftchallenge 35
Eenmaal aan het zoeken kwam ik nog drie gezellige challenge blogs tegen dus daar doe ik ook aan mee.
De kaart  doet ook mee met challenge 12 bij Hobbyvision en samen met de hartjes bij Creapaleis en tenslotte doe ik nog mee met de februari challenge bij Kleurenfestijn 


Op deze foto zie je het kantje dat met structuurpasta erop gemaakt is goed zitten.


Het glazen hartje komt van Xenos,ju kunt ze daar kopen in doorzichtige doosjes het zijn eigenlijk decoratiestenen maar ik heb er een design papier achter geplakt met glossy accents


De hele rand van de kaart heb ik bewerkt met inka gold, dat kun je hier goed op het hoekje zien.


Voor het eerst een stickpin gemaakt en die boven in het hart gestoken met een vintage kantje.
De stickpin is een gewone knopspeld want ik heb nog geen goed adresje voor lange spelden gevonden,
tips zijn welkom! De zilveren deeltjes heb ik ook een beetje bewerkt met inka gold ...goh het lijkt wel of ik
er aandelen in heb maar ik heb dat spul al een half jaar in huis en dit is de eerste keer dat ik het gebruik.
Echt heel fijn spul dat ontzettend snel droogt en niet afgeeft.
Een kleine tekst geschreven en op een stukje behang geplakt.


De grote bruine bloem is een zelfgemaakte fikkie bloem, ook weer bewerkt en wat roze pareltjes erin gelijmd.
De kleine zwarte bloem is gemaakt van zwart karton met de retro pons en de roze bloem komt van kruidvat.
Schroefje uit de schuur erbij ook die kun je bewerken met.......i....g...haha


Onder het hart zit een stukje jute. De vlindertjes komen van internet en onderstaande tekst van een kledinglabel vond ik er goed bij passen.



Verder wil ik iedereen nog eens bedanken voor de gezellige reakties ook over de draaiorgels.
Fijn dat ook andere posten zulke leuke reakties opleveren.
Vandaag hoorden we dat er andere plaatsen gezocht worden voor de orgels maar ze blijven dus helaas niet in deze unieke samenstelling bij elkaar.
Ook wil ik Dana nog even van harte beterschap wensen, meid laat de moed niet zakken.
Ik zie dat je alweer een valentijnstag gemaakt heb, langzaam aan elke keer een stukje.... ik ken dat maar blijf lekker bezig het verzet even je gedachten.
Het zou leuk zijn als jullie haar ook even een bezoekje brengen.
Dana, ik heb beloofd je te mailen dat doe ik vanavond nog.


Wij doen hier thuis niets aan Valentijn, vinden we allemaal enorm commercieel maar we nemen het begrip
breed......laat iedereen merken dat je aan ze denkt en van ze houdt!
Fijne Valentijns-avond!

43 opmerkingen:

  1. Wat zijn jullie druk geweest en wat fijn dat je overal een duidelijke uitleg bij geeft. Zelf ben ik niet zo creatief hoor, maar je maakt er vast iemand anders blij mee.

    Ik wens je nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig zo samen met je dochter aan de knutsel. Mooie harten hebben jullie gemaakt! Leuk dat je er een tutorial van hebt gemaakt. Fijne Valentijnsavond nog! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo wat gelijk zo'n dag samen freubelen!! En wat een geweldig leuke ideeën hebben jullie samen.
    Ik heb weer zitten genieten!,
    Jullie ook fijne dag en dat elke dag fijn mag zijn met je dierbare, niet alleen op Valentijn.
    Groetjessssss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige creaties hebben jullie gemaakt.
    Gezellig is dat samen freubelen, en je doet altijd van elkaar weer ideeen op.
    Het glazen hartje is erg leuk.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi gemaakt en heel gezellig ook zo samen knutselen ! het eten ziet er heel smakelijk uit, en het filmpje is super !!

    liefs, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk die hartjes allemaal, mooi dat filmpje, en dat incagold is ook erg mooi, ik heb nog ergens een potje... maar dat glazen hartje van de xnos is helemaal mooi zeg!! het maakt de kaart helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent een toppertje dank je wel zo lief.
    En super dat gefreubel met je dochter, resultaat mag er zijn.
    Hele mooie harten. Heerlijk dat geklieder.
    Lieve Maia we houden contact.
    Liefs xoxo Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige creaties heb je gemaakt.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakt. Lekker creatief bezig geweest.


    Bedankt voor je deelname aan de uitdaging Liefde... van EKEF.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enorme blogpost en zo uitgebreid, leuk! Je kaart is ook prachtig geworden. Bedankt voor het meedoen aan de liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk.
    Fijn dat je over al een beschrijving van poste.
    Je zegt ik doe er niets aan maar je hebt heerlijk de hele dag geknutseld met harten. Noem dat maat niets. Heerlijk om zo bezig te kunnen zijn. Helemaal als er dan ook nog een dochter komt helpen.
    Fijne dag vandaag. Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gezellig samen met je dochter freubelen! Jullie zijn productief geweest zeg....wat super leuk al die verschillende hartjes! Ik herken het helemaal....als ik bezig ben, heb ik ook eigenlijk geen tijd om te eten...haha! Je vroeg over de stof die ik om het hart heb gemaakt....das gewoon een stuk legging van de markt! ;-)
    Liefs van Nicole

    O ja....als je in het voorjaar eens richting Schijndel komt gefietst....kom gezellig even aan! Je hebt mijn adres! x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. LIeve Maia,

    Jeetje meis wat een werk heb je aan deze post besteed! Alles zo duidelijk en goed uitgelegd. War een tios zitten erin. En het resultaat van je werk ik GEWELDIGG!
    Hier zullen veel mensen dankbaar gebruik van maken, super gedaan en erg lief.


    wat je zei over de sneeuw en gladheid..zo denk ik er ook over. Ben (egoistisch) altijd blij als mijn gezinnetje weer eveilig thuis is....je hoort zoveel schuivers. Dochter lief had bij de andere vostdagen een klein klappertj gemaakt en is nu meteen angstig om nog te rijden met dit weer. Ikzelf ook.


    je broden zien er verukkelijk uit, die tip onthou ik.


    liefssss en alvast een heel fijn weekend,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gezellig om met elkaar te freubelen. Hier krijgen ze pas eind volgende week vakantie.
    Superleuke creaties zijn er gemaakt! Enne...de broden zien er heerlijk uit.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat moet ik hier nog aan toevoegen.........zo bijzonder allemaal, ben ook helemaal weg van dat hart met kant, van glas, ja welke niet, supersss!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat onwijs gezellig om samen te freubelen en dan óók nog eens van die prachtige harten te maken zeg! Dan nog lekker kokerellen, helemaal zoals een goede vakantie behoort te zijn! Vind dat jullie supercreatief zijn geweest dames, enig allemaal! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een werk heb je gemaakt van je kaart, én je blogpost! Wauw. Mooie techniek heb je gebruikt, en een mooi resultaat! Dank je voor het meedoen bij de liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een hartenpost en wat gezellig dat je dat samen met je dochter hebt gedaan.
    Een leuke manier om de harten zo te versieren..ik heb met aandacht alles gelezen en ga het zeker uitproberen.
    Lekker een broodje met soep..ach je hebt nog vakantie en dan moet je lekker alles kunnen laten liggen.

    Geniet nog even van de laatste dagen..hier begint de pret:)

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Maia,
    zo, dat was even een half prentenboek lezen! Wat leuk die foto's er allemaal bij. Dan spreekt het veel meer tot de verbeelding en kun je kijken hoe en wat je bedoelt.
    Lekker zo'n knutseldag , even wat makkelijks eten en dan weer verder.
    Wij hebben inderdaad nu vakantie. Peter niet, maar de rest wel. Ik hoop dat ik ook eens lekker uit kan slapen. In het weekend lukt me dat meestal niet, dan zit het gewone ritme er in, maar wie weet gaat het me eens lukken. Zo af en toe vind ik dat wel lekker!
    En natuurlijk de studie en de knutsel!!
    Maar ik heb geen doelen en zo, want dan doe je toch minder dan je hoopt!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat gezellig om samen te knutselen en wat ziet het er allemaal mooi uit!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijk verhaal mét plaatjes om te lezen,het plezier en gezelligheid straalt er vanaf.Mooi al die geknutselde harten en wat zien die broden er yummie uit en je laatste zin is een echte uitpakker,die houden we er in,dank je wel,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Maia, wat een super gezellige post !!
    Wat heerlijk om samen met je dochter zo te knutselen (mijn zonen hebben daar nooit zin in)
    Jullie hebben zulke mooie en lieve harten gemaakt, en dank je wel voor de uitleg en dat overal erbij zegt wat het is, zo kunnen mensen als ik :) ook eens aan zoiets beginnen :):)
    Geniet nog maar lekker saampjes !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kom ik ook even hier buurten, wat heb je er weer een mooie post van gemaakt! Leuk al die harten en hoe je beschrijft hoe je het hebt gemaakt! Gezellig samen met je dochter!
    Fijn weekend!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldige dingen hebben jullie gemaakt!!
    Helemaal mooi die kaart en die hartjes zijn ook super zeg!

    Mmm en ik moet maar es langskomen voor zo'n lekker broodje op de bank hihi, ziet er goed uit!

    groetjes

    vera

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat klinkt gezellig allemaal. Jullie hebben een paar prachtige creaties gemaakt samen! Leuk dat je meedoet met de Liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ziet het er allemaal mooi uit!!! leuk dat je meedoet bij EKEF!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ENIG!!! Wat een ontzettend leuk project met een werkelijk schitterend resultaat. Hartstikke mooi al die verschillende technieken.

    Fijn dat je meedoet met
    elke Kaart een Feestje!

    Warme groet, Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige hartjes heb je samen met je dochter gemaakt Maia, echt super allemaal! Bedankt ook voor de tutorial.
    Het kaartje dat je gemaakt hebt is schitterend, zoveel mooie details op zo'n klein kaartje, heel erg leuk!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Oh ... hier ga je toch van kwijlen he. Wat had ik graag daar aan de tafel willen zitten met jullie. Reuze gezellig. En wat een mooie harten hebben jullie gemaakt, in 1 woord geweldig. En dan die super mooie kaart ... WOWWW. Die moet ik eens namaken ... zoveel details, je raakt er niet op uitgekeken. Mooi dat hartje van de Xenos .... goed idee om daar een plaatje achter te plakken ;-).
    En die vlindertjes zijn ook zo geweldig ... zou je me die willen sturen via de mail?

    Bedankt voor de uitleg, zo worden we elke keer wat wijzer.

    Liefs en een fijne zondag ..

    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk gemaakt Maia echt enig, gezellig zo'n daje fröbelen met je dochter. Lekker kliederen en kneden en dan zo'n prachtig resultaat, ziet er geweldig uit Dames.
    Wat een lekkere broodjes, zal het onthouden wat het ziet er wel heel lekker uit!!!.
    Fijne zondag,

    LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie creaties! Een geweldig idee met alle harten en je kaart is in een woord Schitterend! Wat een super details heb je erop verwerkt! Geweldig!! Ook bedankt voor tip van de Lidl broodjes, ga ze uitproberen. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heerlijk om samen te freubelen, en een prachtig resultaat....wat een creatieve ideeën!! Succes met de challenge!
    Bedankt voor je altijd lieve reacties op mijn blog ;)
    Een lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh heb je heerlijk met je dochter zitten freubelen, ik kan niet wachten om dit met sanne te kunnen doen!! Maar daar moet ik nog wat jaartjes op wachten ;-)
    Geweldig leuke hartjes hebben jullie gemaakt, en met die super uitleg erbij kan ik ze zelfs nu namaken, dank je wel!!!
    Enne lieve Maia, hartstikke bedankt voor alle lieve reacties die je elke keer weer achter laat op mijn blog, zoooo leuk om ze elke keer weer te lezen!!
    Veel liefs en een dikke knuf Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo wat een prachtige creaties hebben jullie
    gemaakt, en een hele lange en uitgebreide
    blogpost erbij, gezellig hoor :)

    Dankjewel voor je deelname met de challenge
    van Kleurenfestijn !

    Een gezellige zondagavond nog, Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige kaart Maia! Super gemaakt en leuk die uitleg er bij! Bedankt voor het meespelen met de Challenge van HobbyVision en veel succes. Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heey meisje,

    Jemig wat een heerlijke dag hebben jullie gehad..
    En wat zijn deze harten onwijs mooi geworden...
    Wat prachtig dat je alles zo goed uit de doeken doet,
    wat zullen veel mensen jou dankbaar zijn..!
    Het is een feest om je post te bekijken en lezen.

    Liefs,
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Maia,wat een heerlijk dagje heb jij met je dochter gehad! Freubelen de hele dag! Zo dat is leuk. Heerlijk gegeten, wat een fijne dag. Veel te snel om denk ik. Ik vind jullie harten prachtig! Wat een moois je niet kan maken met fantasie! En dat heb je!
    Ga je tutorial nog even bekijken!
    XoxoAnnette

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Goedemorgen, ik lees je post , snel in de ochtenduren maar kom hier vanavond nog een keertje terug hoor, om al die mooie linkjes te bezoeken
    Wat een heerlijk dagje met een prachtig resultaat , jullie harten zijn beeldig.
    Wat zal je genieten dat zulke dingen weer kunnen, zalig hè :)
    Fijne dag vandaag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat een prachtige harten zijn dit en mooie tutorial er van.
    jullie hebben echt een hoop fantasie gehad en een prachtig eindresultaat.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  40. hoi hoi

    Mens wat ben je toch weer druk geweest. erg mooi maar dat is alles wat jij maak.Nou hier ook geen valentijn hoor maar vind het niet erg. William heeft wel wat meegenomen voor zijn vriendinnetje lief he.
    fijn weekend doeggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohhhh die zijn zeker schattig geworden en zo verschillend mooi dank voor je duidelijke uitleg en het filmpje...super!!!!
    gezellig saampjes he????

    Fijne dag nog..
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Maia

    Een beetje laat met reageren maar ik had er denk ik helemaal overheen gekeken (je post dan). Maar wat zijn die harten gaaf, echt zo mooi, en lief dat je helemaal uitlegt hoe je dat doet.
    En die broden zien er ook heerlijk uit.....dat ga ik zeker ook eens doen als er weinig tijd is om te koken.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen