donderdag 4 oktober 2012

Over een berg, een veldboeket en een bloemetje van papier

Daar ben ik dan weer eens in blogland.
Sorry dat ik de laatste weken weinig tot niets van me heb laten horen op de blogs maar mijn potje energie was even leeg.
Ik voelde me alsof ik de hele dag tegen een berg aan het op lopen was maar nooit de top bereikte, tja dat kan na een jaartje optimistisch blijven ook gebeuren.


Deze bergen hebben we een aantal jaar geleden trouwens wel met de mountainbike beklommen.
Schitterend in Oberstdorf Duitsland...heerlijk die rust!!!
Het potje energie is nog maar een beetje gevuld en met hulp van mijn hele aardige fysio en het
begrip van mijn school komt het zeker wel weer goed.
De controle bij de neurochirurg leverde ook een beetje een verklaring op, hij heeft nl. zeker geen
standaard hernia operatie uitgevoerd dus mijn herstellings tijd is zeker ook niet standaard.
Zijn advies zoek nu rustig een balans in de opbouw van de fysio, het werk, de werkzaamheden thuis,
en de rustmomenten , doe je dit niet dan zie ik je over 3 maanden met nog meer klachten terug.
Fffff slikken, weer een grote aanloop nemen en.......
Hup van die schans af.....


Ik ben en blijf verschrikkelijk moe maar langzaam aan begint  het weer te komen.
Freubelen of bloggen heb ik dus weken niet meer gedaan maar ook hier heb ik weer een start mee
gemaakt. Helaas ben ik wel al mijn volgerblokjes aan de zijkant van mijn blog kwijt geraakt door een domme aktie van mezelf.
Ze komen een voor een wel weer terug hoor maar dat kan even duren.

Er is ook een start gemaakt met fysio oefeningen thuis...om te beginnen fiets ik elke dag nu een kwartier de kamer rond op een hometrainer.
Diezelfde dag ga ik ook nog ruim drie kwartier wandelen en doe ik drie keer per dag trouw oefeningen ffff en dit is nog maar het begin...de opbouw moet nog komen!
Gisteren tussen de buien door kwam ik langs de berm op het natuurpad zulke vrolijke veldbloemetjes tegen, die kon ik echt niet laten staan, er stonden er gelukkig genoeg hoor!
Zeg nou zelf ....hier word je toch blij van!

 
Trouwens, ik heb wel iets gefreubeld, ik gebruikte het papier dat om een mooie bos bloemen zat want
die krijg ik soms nog steeds.
Dit papieren bloemetje heb ik er een tijdje geleden al van gemaakt, de foto's stonden nog op mijn fototoestel dus jullie hebben geluk.....een tutorial van een papieren herfstbloemetje speciaal voor jullie gemaakt!


Kijk maar even mee hoe je deze bloem kunt maken, zelf vind ik deze maat ietsje te groot misschien maar het is ook maar een probeersel.
Teken op dik cardstock drie verschillende maten cirkels en knip ze uit, ik heb daarvoor een pons en deze
twee potjes genomen.


Knip van het bloemen papier lange stroken en vouw ze dubbel


De dubbel gevouwen strook ga je inknippen. Ik heb de ene keer de groene kant en de andere keer de bruine kant naar boven gevouwen.


De ingeknipte stroken ga je krullen met het uiteinde van een kwast of je gebruikt net zoals ik een haaknaald.


De "geruffelde stroken"plak je gewoon met een lijmstift rond de cirkels.


Je krijgt dus drie verschillende maten, deze plak je op elkaar.


Voor het hart van de bloem kun je van alles nemen, een bestaand roosje, een rondje muziekpapier zoals je op de bloem bovenaan ziet of een zelf gemaakt papieren roosje zoals hier onder.


Volgens mij vinden onze kleuters dit ook wel leuk om te doen en zijn ze in het klein ook super leuk om te maken.
Succes ermee!


36 opmerkingen:

  1. Wat een vervelende situatie Maia en het is ook al zo lang zo! Daar wordt zelfs de grootste optimist niet vrolijk van. Ik hoop dat je met een goede balans tussen rust en beweging toch elke keer wat vooruit gaat en je energie weer terugkomt. Heel veel sterkte met alles!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opnieuw weer opknappen na een zware operatie kost ook gewoon veel tijd. Neem je tijd anders gaat het alleen maar slechter. Je veldboeket is ook echt prachtig. Neem iedere dag de tijd om er van te genieten.Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend dat de weg naar beterschap zo lang duurt, frustrerend ook!! Sterkte! Lief dat je die mooie tutorial met ons deelt, erg leuk! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Maia,

    wat heb je een prachtig beeldverhaal gemaakt! De berg, de schans, de bloemetjes waar je dan weer blij van wordt. Jammer dat je geen standaardgeval bent. In veel opzichten zou dat een compliment zijn, maar als het om een operatie gaat zou het toch wel fijn zijn als je wel en standaardgeval zou zijn, dan is het routine en herstel je volgens het boekje. Helaas voor jou is dat niet zo.
    Maar gelukkig laat je de moed niet zakken!
    Wat bedoel je trouwens met de volgerblokjes? De mini-fotootjes met de blogs die jij volgt??
    Ik zie al jouw volgers gewoon op je blog staan.
    Toen ik de bloem zag kreeg ik flashbacks...leuk!!Ik denk dat ik zelf op de kleuterschool zoiets wel gefreubeld heb...
    Groetjes en vel sterkte, hou vol en laat de moed niet zakken!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lieverd
    een mens wil altijd maar één ding als we wat mankeren en dat is snel beter worden! Doe aub voorzichtig er is maar één maia.
    Ik denk aan je
    fijn weekend gr aan henk

    doeggg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lastig hoor verplicht rustig aan doen.... nou ja het is voor een goed doel allemaal!
    Wauw dat je nu nog zulke kleurige bloemen hebt gevonden.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    Met kleine stapjes kom je er ook hoor, niets forceren, dan duurt het alleen maar langer.
    De veldbloemen zijn prachtig, wat een mooie kleuren. En dank voor de tuut, altijd leuk om weer wat bij te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. allereerst wil ik je toch nog eens heel veel sterkte toewensen en hoop dat je herstel gauw berg opwaarts gaat,en wat heerlijk die vrolijke bloemen,ik mag ook zo graag in de natuur lopen en energie op doen.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeeee die Maia. Wat heb je weer mooi geschreven! Wat vervelend dat je even in een dalletje zit. Maar hee, kan en mag gebeuren hè. Je bent altijd zo positief, heel goed, maar da kan nou eenmaal niet altijd. Je hebt je er tot nu toe steeds doorheen geslagen. Nu volhouden hoor! Je tutorial is waanzinnig leuk! Dat wil ik ook eens gaan proberen. Sterkte met je verdere herstel, lieve groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Maia, wat fijn om weer iets van je te lezen :)
    Het is heel normaal hoor dat je niet altijd positief bent, je hebt hier nu al zo'n lange tijd mee te doen en iedereen is het dan wel eens meer dan beu.
    Toch vindt ik het echt ongelooflijk hoe jij je hier doorheen slaat, en daarom laat de moed niet zakken, je bent nu al zo ver gekomen, dat laaste stukje haal je ook nog !
    Je kent toch dat spreekwoord ''de laatste loodjes wegen het zwaarst ''
    De bloemen tutorial is super leuk, dankje wel !
    Heel veel sterkte en kop op, je kunt het :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerst en vooral wens ik je heel veel beterschap Maya. Het is ook zo'n beetje de periode van het jaar om even een dip te hebben, vind ik toch. Maar zeker in jouw geval is even bekomen een must en dan genieten, van mooie veldbloemen bvb. Ongelooflijk dat je die nu nog vond, het lijkt bijna lente ipv herfst ;-) Mooie freubelbloem ook en leuk om te maken. Dank je voor de goede uitleg.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Maia, vervelend dat het herstel meer tijd en energie kost dan verwacht. Ik hoop dat je elke dag een beetje de berg omhoog komt en straks weer on top of the world bent!! Het boeketje is prachtig, hier is de buitenwereld al helemaal in herfststemming, geweldig dat je dan nog zo'n mooi stukje zomer in een vaas kunt vinden. De bloem van de tutorial ga ik zeker eens maken, misschien wel als Floortje straks een kleutertje is!
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Maia, Wat fijn om weer wat van je te horen. Heel herkenbaar hoor je verhaal, ben na 2 jaar met een Frozen Shoulder te hebben gelopen met heel veel pijn en berpekingen, geopereerd en dan denk je dat je er bent maar dan begint het pas, toen ik daar weer van opgekrabbeld was kreeg ik een scheurtje in mijn meniscus, in februari georeerd en ik kan nu 7 maanden zeggen dat ik geen pijn meer heb en weer goed kan lopen, dus heb vertrouwen het komt allemaal wel goed, maar het heeft zijn tijd nodig.
    Super tutorial heb je gemaakt, ga het zeker eens proberen.

    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Rustig aan doen en alle tijd nemen om te revalideren. Niet altijd even leuk maar wel belangrijk.
    Mooie bloem.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja je hebt ook wat mee gemaakt dus niet zo gek dat je effe op bent..doe lekker rustig aan is gewoon effe het belangrijkst.]
    Super gave bloem ook.
    fijn weekend,lean

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oei, dat is even slikken en pas op de plaats. Hou je goed aan de adviezen denk ik dan maar.. Maar toch fijn dat je kunt genieten van zulke mooie kleine dingen. Veel sterkte en beterschap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige creatie heb je maakt...beeldig!

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige creatie en wat leuk dat je de uitleg er ook bij hebt gedaan.

    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Neemt je tijd om stilaan terug op krachten te komen, je komt stilaan weer op de top van die berg.

    Prachtige creatie hebt je daar gemaakt, heel leuk...

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor je leuke tuut. Je hebt het maar druk met al die oefeningen maar ja als het helpt. Rustig aan maar en de top van die berg komt wel weer.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor je tutorial,leuk om te zien hoe de bloem langzaam groeit!
    Herstellen kost vaak ontzettend veel energie,zowel lichamelijk als geestelijk!
    En die man zegt wijze woorden,balans,daar draait het om....

    Fijn weekend,Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige foto's meid doe rustig aan neem de tijd !!!
    enuhh wat een prachtige bloem creatie

    lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Herstellen kost tijd en ik kan mij goed voorstellen dat je af en toe even bij de pakken neerzit, toch wil ik je succes en sterkte toewensen en hoop dat je binnenkort terug kan kijken op deze vervelende periode!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ja soms zie je het even niet meer zitten he, dan lijkt de tijd rekbaar te zijn en duurt alles zo lang en je zou willen dat alles zo als eerst was en...
    sterkte meidje en hou vol!
    je bloemen zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geen wonder dat je het soms even helemaal niet meer ziet zitten Maia, dat kan toch ook niet anders na al die tijd. Bovendien, je bent altijd al zo optimistisch gebleven en geweest, mag je ook even een dipje hebben hoor! Maar je ziet het wel weer, dat optimisme van jou is niet weg want je hebt nog steeds oog voor de mooie dingen van het leven zoals je prachtige veldboeket en het maken van een schitterende papieren bloem! Ik wens je een heel fijn weekend toe, veel liefs, Ira xox
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Allereerst sterkte Maia!! Ik vind het knap zoals je je er doorheen slaat!!
    Wat een prachtig boeket en wat heb je de bloemen mooi gedaan!!
    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. allereerst Maia vind ik je foto van duitsland erg mooi en een prachtige tutorial heb je gemaakt van de bloemen.
    ook je boeket is heel mooi en sterkte he meisje, met alles op dit moment.
    een heel fijn weekend en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn om weer iets van je te horen Maia!! Vervelend voor je dat het al zo lang duurt, het is normaal dat je dan eens een dipje krijgt. Maar probeer het maar rustig aan te doen en neem de tijd om goed te herstellen.
    Wat een mooie bloem en leuke tutorial!
    Nog een fijn weekend!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Maia,

    Ik heb je verhaal net gelezen. Het is prachtig gedaan zo met die foto's. Helaas is het verhaal voor jou niet zo mooi. Ik gun je echt een spoedig herstel, maar je moet helaas geduld hebben. Heel veel sterkte en bedankt voor de bloem tutorial. Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat laat je ons meegenieten van een prachtig veldboeket!
    Fijn dat je daar in ieder geval energie voor hebt....de rest komt langzamerhand wel weer terug!
    Succes met verder herstel....!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Maia,één stapje terug en dan weer twee voorwaarts,houdt moed meis!!Ik vindt trouwens dat je je toch al heel goed houdt en die bloemetjes stonden daar vast speciaal voor jou;) liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Maia
    Ik miste je al een tijdje in blogland maar nu begrijp ik het. Soms is een berg inderdaad te hoog maar vroeg of laat kom je toch boven aan de top. Stapje voor stapje kom je er wel!!! Succes met het herstel verder! Net als je mooie bloemen, koppie omhoog naar de zon gericht!
    En bedankt voor je berichtjes op mijn blog en voor de leuke tekst onder mijn blogcandy. Moest even lachen toen ik het zeg hihihi!
    Liefs Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Maia,
    Wat heb je weer een mooi blogverhaal voor ons gemaakt. Balen zeg dat het herstel zo langzaam gaat. Had je echt een wat sneller herstelt gegund. Leuke tutorial heb je gemaakt, die ga ik zeker een keertje op school uitproberen. Doe het rustig aan en denk vooral aan jezelf.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je ben altijd zo optimistisch....ik kan me helemaal voorstellen dat het niet altijd meevalt...echt vervelend dat het zo lang duurt! Maar Maia, het komt goed! Ik ben blij dat je weer een beetje aan het freubelen bent, een goede afleiding!
    Heel veel sterkte en freubel er maar op los! ;-)
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Alle begrip hoor dat je energie even op is, je hebt het wel even ergens anders voor nodig. Ja herstel duurt altijd lang. Maar alle goede dingen komen langzaam hebben ze mij altijd verteld. Dus volhouden en heel veel sterkte. En wat een schitterend boeket heerlijk om naar te kijken.
    Liefs Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Adoro las flores silvestres y ese ramo me parece una maravilla
    El trabajo en cartón muy bueno
    Gracias por compartirlo

    BeantwoordenVerwijderen