donderdag 28 november 2013

"Gerjanne in een notendop

Allereerst bedankt allemaal weer voor de gezellige reacties op de Alice in Wonderland post!
Inmiddels heeft Carla deze tag ontvangen en ze was er heel blij mee gelukkig.
Zij maakt zelf veelal schitterende layouts neem maar eens een kijkje op haar mooie blog, klik daarvoor hier.

Afgelopen dinsdag was Gerjanne jarig, voor haar maakte ik een creatie die al een tijdje op mijn lijstje stond om uit te proberen nl. een ieniemini accordionfold boekje in een walnoot. Om die vrolijk te verpakken heb ik een doosje gemaakt.


Het geheel heb ik plat gevouwen naar haar toe gestuurd dus ze moest eerst nog even puzzelen voordat ze haar felicitatie kon bekijken.
Het doosje heb ik aan de randen eerst bewerkt met distress inkt vintage foto. Daarna beplakt met dessinpapier van action dat ik ook gedistressed heb aan de randen. Een paper doily op de achtergrond en daarop een vintage bloemenkransje van internet.


In het midden van het bloemenkransje heb ik crepe papier bloemetjes geplakt en daar op de foto van Gerjanne zoals je die vindt op haar blog.
Wat blaadjes geponst uit papier dat ik eerst geembost en gedistressed heb die zie je achter de zelf gemaakte bloem. De bloem is een kleine versie van mijn "papieren zak bloemen", de tutorial daar van vind je in de zijlijn van dit blog.
Het bloemetje heb ik wat bewerkt met diamond stickels en dat zit ook een beetje op de bloemenkrans.


Aan de zijkant op het doosje een schijnwerper op het leven van Gerjanne op haar 51 ste jaar.
Het plaatje met de tekst is van Webster pages hier achter ook weer een stukje doily.


De volgende zijkant beplakt met een mooie vintage roos die ik ook vond op internet.
Aan de onderkant heb ik een stukje touw geknoopt voor dat ik het op het dessinpapier lijmde.


Aan alle kanten heb ik hier en daar een stukje oud boekpapier onder het dessin papier uit laten piepen.
Onder het plaatje een randje dat ik ooit kreeg van Kethy.


Dit is de laatste zijkant, het was tenslotte haar verjaardag dus wenste ik haar veel plezier!
Aan de bovenkant ook weer een plaatje van Webster pages bewerkt met een beetje stickels.


Op de bovenkant van het doosje hield ik het simpel. Een strik van papier, stukje doily en een strikjes charm.


In het doosje dus een notendop die mijn man voor me uitgefreesd heeft met een dremel zodat ik er beter iets in kon maken. Aan elke kant is ook een klein gaatje geboord om de sluiting te kunnen maken.


Het "scharnier"is gewoon een stukje touw waar achter ik een roosje gestopt heb en de sluiting is bakers twine.
Ik heb de noot ook zo ...plat dus verstuurd omdat ik bang was dat het zou breken.


In de noot een ieniemini accordion fold albumpje over Gerjannes's leven van nu!
Bloggers die haar kennen weten dat ze bij haar creaties altijd erg gezellige verhalen vertelt zodat we lekker veel van haar weten......haha


Nu dus een boekje open over Gerjanne....let niet op mijn gehavende handen want het is op school sint tijd dus veel knutselen en vaak handen wassen met koud water.


Het boekje past opgevouwen dus precies in de noot. Het is gemaakt van dessinpapier van action.
Ik heb het eerst weer bewerkt met distress inkt vintage foto en toen.......ja wat toen.....?????
Ik heb heel lang nagedacht over wat ik achter de plaatjes zou plakken die ik op internet zocht en uitgeprint en gestanst had. Dat valt nog niet mee om zo'n klein iets van een achtergrondje te voorzien.
Uiteindelijk dacht ik....niet te lang denken maar doen en toen heb ik om en om de achterkantjes beplakt met stukjes doily en oud boekpapier oud gemaakt met vintage foto distress inkt.
Dit is de voorkant van het boekje


Friemelig he, dus ik ga er even wat close up foto's van laten zien.
Gerjanne is moeder van 5 kinderen dus altijd leven in huis en ik kan het weten als oudste van een gezin van 5 kinderen.


  Daarnaast is ze natuurlijk de echtgenote van Peter.


En...alsof zo'n groot gezin al niet veel werk is heeft onze Gerjanne ook nog twee verschillende banen.
Ze zit in de nachtdienst bij de zorg en werkt ook nog in het voortgezet onderwijs.



Natuurlijk is ze ook een hele goede, warme belangstellende vriendin/blogdin die nooit iemand vergeet een kaartje of mailtje te sturen.


Dit is de achterkant van het boekje


Je ziet we zijn nog lang niet uitgepraat over deze dame!
Volley is haar favoriete sport die ze dan ook enthousiast beoefend.


Om al die monden te vullen...want het blijft vaak niet bij 7 mensen want ze brengen vaak ook nog vriend of vriendin mee om te eten....is ze ook nog kokkin en fanatiek taartenmaakster.


Enne och ja...tijd genoeg hoor om er ook nog veel bij te scrappen en bloggen.


Ook wel leuk om design team lid te zijn op twee verschillende blog challenges/winkels


Zeg nou zelf vind je haar geen duizendpoot?


Nogmaals proficiat Gerjanne, ik las al dat je er blij mee was.
Leuk dat je familie dat ook vond en dat ik een surprise van je krijg ( klik hier) dat had je niet hoeven doen hoor, ik heb dit met veel plezier voor je gemaakt!

Met deze creatie wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Challenge 14 van het We Love Vintage Challenge blog, vintage kaart/creatie met een bloemenplaatje ( klik hier)
Het Freubelhonk van GeKi challenge 10 creatie in de vorm van een doosje (klik hier)
Just a Note challenge 16 maak een cadeau verpakking (klik hier)
Scribble and Scrapcrafts challenge 6 anything goes ( klik hier)

Bedankt voor jullie reakties en ik maak vanavond nog een klein blogrondje.




37 opmerkingen:

  1. Ohhhhhhhhhhhhhhnhnnnh.........met open mond heb ik dit bekeken, wat tof! Echt svhitterend hoe je dit inelkaar heb weten te zetten, ongelofelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, Maia, het is zo bijzonder om dit over de post te krijgen!! En dat je je man zelfs nog aan het werk hebt gezet! Vertel hem maar dat ik dat erg waardeer, anders zat ik nu niet in de notendop!
    Nogmaals mijn dank en ik hoop de enveloppe morgen op de bus te doen! Met een beetje geluk heb je hem dan zaterdag...
    Weet je wat zo leuk: ik kan hem steeds en steeds opnieuw bekijken terwijl de bloggers het met de foto's moeten doen (ook heel mooi trouwens, je foto's!)
    Lieve groeten,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een superleuk boekje in een notendop Maia. Echt supergaaf gedaan! En dan ook nog in een schitterend doosje....
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia,
    Nou snap ik waarom zo GerJanne zo enthousiast was, ik vind het helemaal super..zóó klein en alles staat er op vermeld, behalve juf Nippertje hihi.. ook het doosje ziet er prachtig uit, helemaal super en leuke dat je meedoet aan de challenge van Just a Note..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een waar kunstwerk van gemaakt, Maia...geen wonder dat ze hier heel blij mee was. Behalve mooi was het ook nog eens heel persoonlijk.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woooooow Maia.....wat een SUPER verjaardagscadeau is dit voor GerJanne.
    Enneh.....wij moeten het inderdaad met de foto's doen ☺☺☺, maar alles ziet er GEWELDIG uit.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jeetje wat een gefriemel zo'n boekje in een walnoot! Wel erg schattig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemineetje wat een gave vrolijke noot heb je voor GerJannes verjaardag gemaakt Maia! ge-wel-dig!!
    Wat een bijzonder kado en hoe kom je er op!!!
    Ik ben best wel goed in het bedenken, maar jij kan dat ook zo goed omzetten in daden! Wat genieten we zo van elkaars bloggie en wat ben ik blij dat ik er voorlopig weer op los kan bloggen. Geen laptop is toch zo saai! Ik zit ongeveer tussen de verplichtingen door de hele dag al de schade in te halen om te zien wat iedereen voor moois heeft gemaakt! Maar dit spant de kroon! Ik vind het enig een notendop in een doosje, hihi. Fijne knutsel week en tot de volgende uitspatting!! Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat prachtig gemaakt en het bloemenplaatje wat je hebt gebruikt is ook erg mooi verwerkt.
    Leuk dat je meedoet met de challenge bij WLVC.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is wat Astrid zegt....schitterend....en dan doe je jouw creatie veeeeeeeel en veel tekort maar ik weet ook niet wat ik voor woorden moet verzinnen voor zoiets bijzonders. Geweldig gedaan! Dankjewel voor je deelname weer bij WLVC, liefs van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. tjeetje wat geweldig dit, wat heb jij er een werk van gemaakt, maar een ding hebben jij en gerjanne in ieder geval met elkaar gemeen
    Dat jullie zulke lieve uitgebreide reacties schrijven,
    Een grootte dikke duim, hiervoor.
    Tja en die notendop, geweldig,
    t was vast lastig om haar levne in een notendop te noemen/weergeven
    , liefs mina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat prachtig allemaal en zo creatief.
    ik vind het heel origineel en gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    liefs An ( WLVC )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er schitterend uit je creatie:-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi hoi

    wat is dit mooi geworden en wat een gepriegel zeg zo klein om mee te werken een walnoot. Dit is nou een leuk cadeau om te krijgen. groetjes aan henk en een heel fijn weekend

    doeg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een geweldige creatie voor GerJanne. het doosje alleen al is prachtig en dan nog het notendopje erin! Wat een leuk idee, en wat een geduld moet je hebben om het te maken! Super mooi gemaakt! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Maia, zit hier met verbijstering te kijken naar wat je nu weer hebt gemaakt. Zo'n ieniemienie schattig boekje in een walnoot. Zo ontzettend leuk!!
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wooooow Maia wat super origineel je moet er maar op komen prachtig gemaakt. Bedankt voor het meedoen bij Het Freubelhonk.
    Groetjes Ellie
    http://ellieskaarten.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat superleuk zo'n boekje in een walnoot!!.. ga ik ook
    maar weer onthouden..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Maia,
    Daar ben ik nog even weer om je te zeggen dat ik het super leuk vind dat je mij gaat volgen. Ps je bent alleen vergeten je aan te melden hihi. Fijn weekend.
    Groetjes Ellie
    http://ellieskaarten.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi en origineel Maia, kan me heel goed voorstellen dat Ger Janne dit heel erg leuk vindt, sper gedaan, en bedankt voor het meedoen weer bij WLVC.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schittérénd Maia, hier wordt ik stil van....fijn weekend en lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ooooh hier valt mijn mond van open zowel het doosje als het nootje... maar dat nootje!!!! wat leuk en origineel!!!! echt super wat zal ze het mooi vinden!
    bedankt voor je trouwe bezoekje. ja dit was een zware week... zoveel lieve mensen die ik achterlaat... maar ik heb wel heel veel zin in iets nieuws. Dubbele gevoelens...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is pas een mini boekje echt heel gaaf gemaakt
    groetjes,Lean en een heerlijk weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw Maia, hier is goed over nagedacht!! Wat heb je dit prachtig gemaakt, zo persoonlijk. Kan me voorstellen dat GerJanne hier blij mee was, echt schitterend!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe bedenk je het weer, in een notendop, zo mooi en wat een priegelwerk:)
    Jij bent zo heerlijk creatief met dit soort dingen, mijn geduld is niet zo groot hoor....
    Gerjanne zal in ieder geval genoten hebben van deze wel heel bijzondere kaart.
    Geniet lekker van je weekend!

    Een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hoi Maia
    Bedankt dat je een link geplaats heeft op je blog naar mij blog !!!
    wauw wat heb jij veel ideee wie verzin dat nou in een noten dop, een albumje in te maken ,wel piegel werkje zeg maar ik het een super gewelig idee je heb een prachtig creatie mee gemaakt !!
    fijne weekend !!!
    lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  27. enuhh ik vergeet ook over je klap albumkaart te schrijven ik heb het goed zitten bekijken ik vind het helemaal super mooi vintage details en de bloem wauw!!!!!
    xx Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Maia, ik ben gek op superklein ... dus deze creatie van jou; daar word ik gek van. Super, super, alles is goed, ik bewonder je. Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Maia........wow ......wat ontzettend knap en ceatief gemaakt !!!!
    Je hebt zoveel leuke details erin verwerkt, en je verteld altijd zo duidelijk hoe je het allemaal doet, het is ieder keer weer heerlijk om te lezen en te kijken :)
    Ik had wel graag het gezicht gezien van Gerjanne toen ze deze kaart open maakte hihi.
    Het is in ieder geval een heel apart en super persoonlijk kadootje..........en met liefde gemaakt, dat kun je zien :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vind het echt fijn om weer bij je langs te kunnen komen Maia, want je prachtige creaties vormen een geweldige afleiding nu voor me. Ongelooflijk hoeveel werk jij er altijd van maakt, maar wat een resultaat, petje af weer! Bedankt voor je steun, heel lief van je.
    Liefs, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou Maia wat een prachtig kado zeg....echt heeeeel erg mooi gemaakt!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik geloof dat alles al gezegd is ......jeetje wat gaaf gemaakt zeg!!
    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig! Wat ontzettend origineel, wow! Dat is echt een cadeau dat ze gaat koesteren. Zo mooi gemaakt en nogmaals wat ontzettend goed bedacht!
    Lieve groeten, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hoi hoi
    nou ik vind de layout helemaal niet zo mooi. Maar je moet je aan de schets houden die zijn een beetje gebaseerd op kaarten maken en niet op scraplayouts duzzzzzz. ja wij vieren sint donderdagavond en jullie? William telt de dagen al af.
    jij ook een fijne sint doegggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fabulous, vintage work of art!

    Thank you for joining us over at the Scribble and Scrap Challenge. Good luck.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen