zondag 20 oktober 2013

"Herfst, herfst wat heb je te koop?" Een opkikkertje, herfstkransje en meer.....

De titel is het begin van een kleuterliedje van alle tijden.
De afgelopen week hadden we herfstvakantie en hoewel we niet op vakantie gingen hebben we ons prima vermaakt!
Er moest tussendoor wel gewerkt worden maar we hebben ook gezellig dingen samen gedaan.
Ik heb met mijn dochter een fietstochtje in de buurt gemaakt, wat is het toch prachtig in ons brabantse land!


Niet alle bomen waren al in herfstkleuren maar de paddestoelen waren prachtig!

In het begin van de week heb ik nog een beterschapskaartje voor iemand gemaakt.
Deze keer een snelle versie een beetje gelift van een kaartje dat ik ooit op internet ergens? had gezien.


De basis is kraft cardstock daarop een wit cardstock waar ik diverse strookjes lint(ooit gekocht bij boekvoordeel) op heb gelijmd.
Het kikker stempeltje kocht ik vorig jaar op de boekenbeurs. Dat doodle randje maken met een zwarte marker valt nog tegen haha.
Met deze kaart wil ik mee doen met de volgende challenge:
Crafty Ribbon Challenge 66 anything goes with ribbon ( klik hier)

Verder hebben we ook wat dingen uitgeprobeerd om te maken voor het eten want dat hoefde niet op uur en tijd heeeeeerlijk!!!
Het leuke aan wat grotere kinderen is o.a. dat ze vaak komen met leuke ideetjes van internet.
Dus we aten met vrienden belegde pitta broodjes. Je kunt hier van alles op stapelen zelfs als je vegetariër bent zoals een van ons! Eerst stapelen met bv. champignon, prei, ham of salami,kipfilet, paprika, bosui, etc etc. dan wat mozarella kaas en geraspte kaas erover en tenslotte de oven in.
We maakten bakjes met gesneden spullen en ieder belegt dan zijn of haar eigen broodjes.
De mooie stapeltjes zagen er ongebakken zo uit.


En zo zagen ze eruit toen ze gebakken waren ....heerlijk echt een aanrader!


Gisteren was ik even in de tuin blaadjes aan het vegen en eigenlijk vond ik ze te mooi om in de bladkorven te gaan gooien. Nog geen meter van me af zat er iemand mee te kijken wat ik daar aan het doen was.....hij/zij zat ook zachtjes allerlei deuntjes te fluiten en zag dat ik keek...
Mijn zoon zag dat ook en vanuit de keuken heeft hij snel deze foto door het raam heen gemaakt dus sorry voor de kwaliteit....maar is het geen schatje!


Tja wat ging ik toen met die blaadjes doen?
Ik hou van kleine kransjes maken, twee jaar geleden heb ik een hartjes kransje gemaakt van hortensia bloemetjes, kijk maar  hier. Nu dacht ik, ik probeer gewoon een bladeren kransje te maken.
Kijk maar even mee..... je zoekt eerst gewoon mooie blaadjes, deze blaadjes komen van de sierkers uit onze tuin. Verder heb je nodig dun ijzerdraad, te koop bij action en verder eigenlijk vrij weinig.


Vouw elk blaadje eerst dubbel met de goede kant naar buiten.


Vouw het dan nog een keertje dubbel.


Rijg ze daarna aan het ijzerdraad.


Leuk werkje het begint er al meteen erg leuk uit te zien..


Eenmaal tevreden met de cirkel is het een kwestie van het ijzerdraad om elkaar heen draaien zodat er een ring ontstaat. Ik heb er nog een ophang lusje aan gebogen zodat ik het dus ook op kan hangen.
De ophang lus omgewikkeld met touw en boven aan een stukje van een sinaasappel netje en wat wol geknoopt.
Ik vond het mooi maar had nog een ideetje...wat als ik nu eens mijn knopenpotje pak en er nog wat knoopjes met het lijmpistool op lijm.


Door de knoopjes heb ik eerst nog een stukje touw geknoopt.
Hier zie je de ophang lus en de knoopjes wat beter...



 En zo was mijn kleine bladeren kransje klaar!



Mijn dochter vindt het zo het mooist maar je kunt er eventueel nog een vogeltje op lijmen.
Deze vogeltjes vond ik ook al bij action, wat moesten we toch zonder deze winkel!


Tja ook wel leuk....of misschien is dit uiltje op een boek ook wel leuk met een stukje "spinrag"er achter.


Heel gezellig om zo bezig te zijn!
Ook ben ik op bijna alle blogs deze vakantie een keer wat uitgebreider op bezoek geweest.
Erg leuk om alles weer even bij te lezen! Nog bedankt ook voor jullie leuke reacties op het seizoenendoosje, elke keer weer erg gezellig om een reactie te lezen!
Ik wens degene die nog vakantie krijgen nu nog een hele fijne en gezellige vakantie toe!
En...mocht het een keertje regenen....
Maak je het toch gewoon binnen gezellig met de kaarsjes aan!
Want ja.....herfstvakantie...daar hoort zon maar ook wind en regen bij...maar liever niet haha



Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van deze "van alles en nog wat herfstpost"!
Fijne week allemaal!












































33 opmerkingen:

  1. Zo dan, ik denk dat ik maar een weekendje bij je kom logeren om te fietsen, om te freubelen, om lekker te smikkelen en mooie homedecoraties te maken, hahahaha. Wanneer heb je tijd???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat je je prima hebt vermaakt in de herfstvakantie! Ik vind de pitabroodjes er heel smakelijk uit zien, dat idee ga ik zeker onthouden.

    Ik wens je een hele fijne week, Maia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om weer even bij te lezen op je blog. Zo te zien heb je je heerlijk vermaakt met van alles en nog wat. Superleuk idee dat kransje en die broodjes zien er zeker smakelijk uit!
    Fijne week!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi
    Heerlijk even uitwaaien met je dochter lekker hoor. En wat hebben jullie een mooie krans gemaakt die ga ik zeker ook een keer maken. Ja action is een heerlijke winkel dat ben ik met je eens. Wij hebben nu vakantie eigenlijk zouden we met het campertje naar hamburg gaan maar met die erge regen van vorige week kwam het water in drie hoeken onze slaapkamer binnen duzzzzzz. Henk kon gisteren het dak op . Vrijdag zat ik met mijn moeder de halve dag in het ziekenhuis men dacht aan een trombose aan haar been maar het is een zweepslag gelukkig wel vervelend maar beter dan trombose. Dus de vakantie ging niet door. Ach hamburg zal er volgend jaar ook nog wel zijn haha . Dus blijven wij lekker thuis.
    Werk ze morgen veel plezier met de kinderen want daar doe je het voor en je bent een top juf.
    Liefs thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb erg genoten van je herfst en nog wat post, hihi.
    Heerlijk even niet op de klok te hoeven kijken hè! en allemaal gezellige dingen doen. Je hebt je weer goed vermaakt en leuke dingen ge creabeaat...En prachtig de foto's van de paddenstoelen!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk ga eens blogland in, misschien zie ik nog wat leuks en doe ik ideeen op. Kassa meteen raak bij jou hihi. Al is onze herfstvakantie al weer bijna voorbij helaas. Maar goed vrije weekenden houden we wel natuurlijk. Jouw pita stapeltjes en krans zien er super uit. En het vogeltje is juist op de foto gezet zo hoor. Snelle reactie van jouw zoon.
    Groetjes en fijne week gewenst van Cozz

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Maia,

    Jee wat een een leuke post!! En ja, jouw bezoekje aan mijn blog heb ik ook gezien en van genoten!! Bedankt voor je leuk reacties.

    Het leuke van bloggen is toch ook wel dat het niet uit maakt of je vaak en minder vaak reageerd...een poosje weg bent...je kan het ten alle tijden weer oppakken. De vaste volgers blijven je wel trouw en het is super gezellig om weer elkaars bloggen te lezen en zien.

    Die paddestoelen zijn MOOI!!!.

    En wat leuk die krans, met knoopjes in de herfstkleuren, helemaal in sfeer. Dan die laatste foto met het lichtje erbij, de kastanjes...op en top herfst dus.

    En nu...nu heb ik opeens trek in pizza, na het zien van die foto`s...Mmmmm...ik heb er helaas geen èèn in huis..misschien ligt er ergens nog een verdwaalde zak chips..ik hoop het...hahaha.

    Fijne week Maia,

    het was gezellig hier,

    liefs,



    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Maia,
    wat leuk weer eens wat van te lezen. Heel leuk om ook tijd te hebben om samen met je grote kinderen wat te doen. Kunnen ze hier ook zo van genieten!
    En je wat de natuur u biedt, koop je bij een ander niet! Prachtig die krans. Leuk idee met de knoopjes.
    Wij hebben nu heerlijk vakantie. Wat ga je zo'n weekend dan met een andere gevoel in dan anders.
    Misschien hebben we wel zin in die belegen pitabroodjes.. Ziet er zeer smakelijk uit.
    Lieve groet,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je leuke dingen gedaan in de herfstvakantie, heerlijk even niks op tijd! Leuk je krans en lekker je broodjes en gezellig al die herfstdingen! Ik ga deze week van onze herfstvakantie genieten!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maia,
    Ik heb je herfstpost weer met veel plezier gelezen. Wat een mooie krans heb je gemaakt van die herfstblaadjes. Wij maken hier thuis ook altijd van die lekkere stapel pizza's heerlijk! Ik wil deze week ook proberen om zo'n mooie krans te maken samen met de kids. We hebben nu lekker een weekje vakantie. Ik wens je weer een hele fijne werkweek toe en tot de volgende keer.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige blogpost heb je er van gemaakt en wat een leuk idee, zo'n bladerenkrans. Wij hebben hier een hele grote boom in de tuin waar rood blad vanaf valt straks. Lijkt me heel er mooi om die bladeren op deze manier te gaan verwerken. Bedankt voor de tip hoor!

    groetjes en een fijne week,
    Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk verhaaltje met leuke ideeën Maia. Ik heb hier zitten genieten. Wat een leuk idee dat bladerenkransje en dat idee van zo'n belegd pita-broodje ga ik een keer op een zondag gebruiken denk ik, het is gewoon een soort van "minipizza",mm.
    Leuk zo'n opkikkertje in de bus als je hem kan gebruiken,doet altijd goed. Fijne dag en lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi Maia
    wat een heerlijke blogpost is dit op de maandag morgen.
    je bent volger van mij, maar mijn blog url is veranderd, van scrapcardsfromlasize naar

    http://cardsvintageandmore.blogspot.nl

    groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het toch heerlijk om jou blog te bezoeken, nu ook weer, het ziet er allemaal even lekker en mooi uit, super!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ho Maia, wat een gezellige herfstpost, zo lekker opgewkt en gezellig !!
    De blaadjes krans is zooo leuk en van de pizzabroodjes krijg ik honger, die zien er zo smakelijk uit :)

    Voor jou nog een fijne week.

    Liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige herfstpost, het is zeker mooi in het Brabantse land:) ben er in het weekend nog geweest om dennenappels te rapen, hi, hi, maar niet bij jou in de buurt hoor!!
    Je lekkere broodjes vinden hier hun weg ook weleens, ik ben ook vegetariër en je stapelt maar raak en het smaakt zo lekker:)

    Ik wens je weer een fijne werkweek.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke herfstpost Maia!! Ik vind je kransje supermooi gemaakt en ook je kaartje is erg leuk!
    Die pitabroodjes zien er ook erg lekker uit!
    Ik heb weer genoten van je mooie foto's en je gezellige post!
    Een hele fijne week!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb ik weer genoten van alles wat je hebt meegemaakt en gedaan Maia! Was al een melodietje aan het bedenken op je liedje (ken het nl. niet, maar vond het zo leuk klinken!), was aan het genieten van je mooie herfstfoto's en prachtige opkikker-kaart, snoof vervolgens heerlijke geuren op, jemig meis, wat zien die pittabroodjes er zalig uit! Het is dat we gegeten hebben, maar ánders ha ha ha!! Bedankt voor de tip, toch eens uitproberen! En wat heb je weer voor een geweldige herfstsfeer thuis gezorgd, zo zie je maar weer, met 'gewoon' dingen uit de natuur, kun je er ook binnenshuis van genieten! Lieve groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Maia,
    Wat een leuke post en zoveel te zien, prachtige foto's van het mooie Brabantse land, ik heb daar tot mijn 48ste jaar gewoond, dus geboren en getogen, een prachtige krans van blaadjes, leuke CAS kaart met een prachtige stempel, lekker eten en mooi de kastanjes..Wij hebben nu herfstvakantie..lekker weertje ook hier..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat klinkt als een heerlijke herfstvakantie: beetje knutselen, bakken, fietsen.... en dan het huis gezellig maken met zo'n mooie krans. Helemaal leuk! En wat gaat zo'n week snel voorbij he?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk zo'n weekje vakantie he! Even niks doen....nou ja toch wel: lekker rommelen in huis, met jongste naar de film, een dagje naar oma wat huishoudelijke bijstand verlenen, een dagje wandelen met andere oma door de Eerdse bossen....we hebben ons weer goed vermaakt! Net als jij zo te zien....kei leuk kransje heb je gemaakt, Maia!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heerlijk is dat toch een fiets tocht je heb mooi foto'gemaakt van de herfst wat is het toch prachtig en dan heb je ook zo leuk schattig kaartje gemaakt en met heerlijk smakkelijk broodje yummy .
    en een gezellig gemaakt tafereeelje prachtig gemaakt.
    kort om je heb weer gezellig veel laten zien ,bedankt hoor .
    lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leuk wat je gedaan hebt, die blaadjes krans. Lijkt me ook een leuk werkje om te doen. Wat een boel moois te vinden in de natuur nu. Afgelopen weekend flink wat kastanjes ingeslagen (en weer even bedenken met hoe het nu ook alweer zat, welke kun je nu eten en welke niet?). Zoonlief heeft 2 weken herfstvakantie (nu is de tweede week). Voor mij dus juist wat minder blogtijd en wat meer kleuter entertainment tijd :)
    Lief dat roodborstje in de tuin. Ik word altijd zo gelukkig van die beestjes als ik ze zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hihi het was gelukt hoor met de kastanje-kwestie :)
    Afgelopen zondag was er hier ontzettend onweer zo rond 19 uur. Heel apart het regende niet en ook bijna geen donder, maar wel super gave flitsen! Geprobeerd om het op foto vast te leggen wat natuurlijk niet gelukt was.....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een gezellige en sfeervolle blog bericht is dit! Mooie foto's! Leuk zeg dat kransje van bladeren!! ga ik onthouden! Leuk het opkikkerkaartje met tape en wat een lekkere belegde pitbroodjes. Hier op dit moment ook een kaarsje aangestoken en de warmte wordt nu verdreven door regenbuien en onweer, echt herfst,

    groetjes,
    Marijke


    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt weer een prachtige ♥ herfstpost♥ gemaakt ook het kransje♥ is leuk♥ gemaakt..;)
    Liefs♥ en fijne♥ week Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. prachtig gemaakt, bedankt voor je deelname bij Crafty Ribbons
    groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Erg leuk om jouw uitgebreide verhaal over alle
    bezigheden te lezen, ik vind het bladerkransje helemaal geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. een lief kikkerkaartje en een mooi kransje, wat een goed idee bedankt voor de uitleg! ik scrol nog even naar beneden op je blog want volgens mij heb ik iets gemist

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ooo en dat vergeet ik nog, dat lekkere receptje en dat lieve flierefluitertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Maia, bedankt voor je lieve reactie :)
    Wat is het weer gezellig op jouw Blog, je hebt zo´n mooie herfstpost geschreven.

    Wat een leuk idee die blaadjes krans en wat fijn dat je zo heerlijk van je vakantie kon genieten, je hebt helemaal gelijk het brabantse land is prachtig ( ik heb er ook veel familie wonen )

    Het beterschapskaartje wat je gemaakt hebt is allerliefst geworden, en bedankt weer voor de uitleg.

    Lieve Maia ik wens je een heel fijn weekend en geniet maar lekker van de herfst :):)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. WOW!! die krans is echt heel mooi! (mag ik dat ideetje liften?!). En die pitabroodjes verschijnen hier aankomende week ook op het menu, ik ben helemaal geïnspireerd door deze blogpost!
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige creaties heb je weer gemaakt:-))

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen