vrijdag 30 augustus 2013

Gast designer kerst kaart voor "Een hoop inspiratie scrapkaarten challenge blog met tutorial bloemen

Dank jullie wel voor al jullie gezellige reakties op mijn vorige post over Engeland!
Het tweede deel komt eraan hoor maar eerst eventjes heel wat anders.
We hebben een heerlijke nazomer en als we het geloven mogen gaat het komende week nog boven de 25 graden worden maar ik was al in de weer met het maken van een kerst kaart.
Dat is namelijk vanaf vandaag de nieuwe challenge bij "Een hoop inspiratie scrap kaarten challenge blog" waar ik dus voor een keertje gast designer mocht zijn.
Ik hou van de vintage stijl dus dit is mijn kerst easel kaartje geworden


De "bodem"is gemaakt van een grote cirkel blauw cardstock en daarop het ik een easel kaart gemaakt die bestaat uit een scallop vorm met een ster erop.
Alle randjes heb ik bewerkt met vintage foto distress inkt en witte gesso.
Op de bodem ligt en doily die ik per toeval een beetje blauw van kleur heb gemaakt.
Ik dronk laatst een kersenthee en dacht toen ik de kleur zag...dat is weer eens een andere kleur om papier een "tea-dye"effect mee te geven.
De witte doily ging dus een tijdje in een thee badje



In eerste instantie werd de doily een beetje rood


Toen het eenmaal gedroogd was werd het mooi blauw van kleur en heb ik het gebruikt onder deze kaart.


Het kleine envelopje met de kerstwens heb ik gemaakt van breed kerstlint. De besjes komen van action.
Sterretjes ook wit gemaakt met gesso. Wat muziekpapier in rolletjes gedraaid ook wat wit gemaakt hier en daar en er tussen in gelijmd. Ik had ook nog wat kleine lamp omhulseltjes liggen van een oude kerstlampjes slinger die kapot was die kun je er ook tussen vinden.


Ik hou er ook van om steeds weer andere bloemen zelf te maken.
De rode bloemen heb ik gemaakt van het papier van een aardbeienzak......de aardbeien zijn natuurlijk al lang op en ze waren heerlijk dat zagen jullie een tijdje geleden op mijn blog.
De aardbei-zak bloem maak je zo


Knip voor elke bloem een stuk of 5 rondjes uit het papier, je kunt bv. een dopje of passer gebruiken om cirkeltjes te maken. Frommel al die cirkeltjes even op en haal ze voorzichtig weer uit elkaar.


Ga er overheen met je distress inkt pad vintage foto


Een tijdje geleden heb ik zelf glimmer mist gemaakt, die kwam nu weer van pas.
"Stempel"eerst wat inkt van je inkt pad op je werk mat en spuit daar glimmermist op.


Wentel de cirkeltjes weer even door het glimmermist/inkt goedje.


Je ziet nu verschillende kleurtjes bruin op het papier.


Daarna heb ik met mijn vingers (was weer heerlijk kliederen) hier en daar wat acrylverf aangebracht.


Daarna nog een keer spuiten met de glimmermist, een beetje afdeppen met keukenpapier en laten drogen of drogen met je heat gun.


Als ze droog zijn gewoon op elkaar lijmen maar doe dat met bv. witte school lijm want dan kun je ze nog een beetje vormen en verschuiven.


Knijp ze een beetje naar het midden toe dat gaat zolang de lijm nog niet droog is en dan krijg je mooiere laagjes. Ik heb ze daarna nog een beetje omhoog gevouwen maar je kunt ook een platte vorm houden.


Voor de kerstkaart heb ik met een prikkertje ook een beetje gesso hier en daar gesmeerd voor een mooier kerst effect.


Ook de ribbelbloem ernaast heb ik zelf gemaakt.
Hiervoor heb ik drie verschillende maten cirkeltjes geknipt uit speculaaskarton ( ribbelkarton dat ik bewaar uit speculaaspakken)


Ook deze cirkeltjes weer bewerkt met vintage foto distress inkt.
Gewoon even ondersteboven op het inktpad leggen en zachtjes duwen.


Daarna heb ik een waterverf doos genomen en wat blauwe verf er op geschilderd.


Ze kregen ook weer een douche met zelf gemaakte glimmermist en als ze droog zijn stapel je ze gewoon op. Boven op zit een bloemetje gemaakt met de retro pons.


Zo zie je dat je met weinig middelen ook leuke bijpassende bloemen kunt maken.



Ida en andere dames van het blog, ik vond het erg leuk om een keertje gast designer bij jullie te zijn...ik heb nog nooit zo vroeg in het jaar een kerstkaart gemaakt maar het was erg leuk om te doen!


Met deze kerst kaart wil ik mee doen met de volgende challenges:

Challenge 31 van De creatieve Zebra
Challenge 22 van Sisteract cardchallenge blog
Challenge 14 van het kaartjes inspiratie challenge blog
Challenge van augustus op het crealing blog waarbij deze kaart een kerstvakantie kaart is.

De volgende post gaat o.a. weer over Engeland.
Geniet nog allemaal van het heerlijke nazomer weer en tot blogs maar weer.

32 opmerkingen:

  1. Ziet er weer prachtig uit..en wat een prachtige creatieve uitspattingen:-))

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Maia,

    Zo zie je maar weer dat je echt geen dure materialen hoeft te gebruiken, bedankt weer voor de tip en tutorial, ga het zeker een gebruiken. Wat een geweldige Kerstkaart heb je gemaak, valt veel op te zien en die beeltjes wat zijn die leuk!.

    Fijne dag, LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maia, wat ben jij creatief, leuk zoals je de bloemen en de gekleurde doily hebt gemaakt. Gezellig dat je meedoet aan de challenge bij KIC, succes.
    Groetjes Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia,
    Wat een heerlijke kliederboel moet het zijn geweest, maar dat kan soms zo lekker zijn en ruikt je kaartje nu niet naar de thee, hihi. Het is weer fantastisch handwerk wat je allemaal weer hebt gedaan, en een super vintage look, je weet ik hou hier van!! Ik geniet weer met volle teugen, en alles weer zo mooi op de foto gezet, dank je wel voor deze inspiratie!
    Heel fijn weekend en liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maia,
    Wauw wat een mooie creatie!
    Wat leuk dat je die bloemen uitleg met ons deelde en wat een leuke manier om ze zo te maken!
    Bedankt voor het meedoen bij KIC.
    Liefs, Linda DT -KIC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je weer druk geweest, het ziet er heel mooi uit Maia!

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik was vanochtend even in Duitsland in de winkel en daar lagen al mega veel kerstspullen, dus je hoeft je niet te schamen. Het kaartje is enorm leuk! Super ook om te zien hoe je alles maakt, daar kunnen wij weer van leren. Fijn weekend! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Such a beautiful card, Maia. There are so many beautiful elements to look at. Thanks you for sharing your process with us. Your details are wonderful. Thanks for linking up your card with us at the Sister Act Challenge Blog this week.
    Cathy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te zien hoe je die schattige bloemetjes gemaakt hebt!
    Het is een prachtige creatie geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende creatie Maia, zoooooo mooi gemaakt! Er is zoveel op te zien, ik heb de foto's even vergroot om alles beter te kunnen bekijken, echt prachtig!
    Leuk ook je tutorial erbij.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super mooie kaart en wat een duidelijke uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi Maia, de technieken die je laat zien met eenvoudige materialen, je moet er maar weer op komen, leuk dat je meedoet aan die challenges, heb je daar nog wel tijd voor:)
    Ik vind het er prachtig uitzien, je mooie ideetjes inspireren me wel.
    Doe lekker rustig aan en denk aan jezelf hoor, geniet van alle mooie dingen om je heen.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hihi wat grappig zo'n bloem van zo'n zak! Ik moest wel even wennen bij je kerstkaart hoor. Zit nog echt wel lekker in zomerse sferen hier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben jij toch heerlijk vindingrijk Maia!
    Jij bedenkt dingen waar ik zelf nooit op zou komen, ik vind je kaart echt prachtig geworden. dan je wel voor het delen van je ideeën.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Maia,
    wat een egwleidge kaart heb je als GD gemaakt voor ons challenge blog!! Wauw, ik kijk echt mijn ogen uit. Leuk dat je helemaal uitlegt hoe je dat doet met die bloemen. Ga ik zeker onthouden!
    Vandaag gehoor en gezien hoe je bloemnen van een kerstster kunt maken. Ook al zo leuk. Je moet gewoon op het idee komen (kom ik niet altijd...)
    Mijn kerstkaart voor de challenge is nog in de maak...
    Lieve groetjes en ik verheug me weer op een tripje Engeland, nu ik toch nog niet met onze nieuwe tent op vakantie kan,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele mooie vintage kerstkaart! Heel sfeervol met mooie etails en een lief plaatje. Je gemaakte bloemen zijn prachtig en uit een aardbeibuil, hoe kom je erop. Bedankt voor je uitleg! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super mooie kaart heb je gemaakt! en je bloemen zijn ook super geworden!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt weer heerlijk zitten 'kliederen' Maia om je geweldige bloemen te maken zeg! Wat een geweldige kerstkaart is dit geworden, ben weg van alle details en hoe deze creatie tot stand is gekomen, echt top! Geniet van je zondag, lieve groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw zeg wat een geweldig mooie kaart
    Bedankt voor je deelname aan de challenge bij KIC
    Groetjes Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helemaal super Maia, wat een geweldige
    creatie heb je er weer van weten te maken
    en zo leuk dat je allerlei bewaarde materialen weer gebruikt!

    lieve groet Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Maia,
    Wat heb je als gast designer een prachtige kerstkaart gemaakt. Wat leuk dat je al je gebruikte techniekjes weer met ons deelt. Zo leuk hoe je steeds weer iets nieuws weet te verzinnen met al deze toch wel eenvoudige en niet zulke kostbare materialen.
    Morgen begint voor mij het gewone leven weer. Mijn eerste werkdag in een nieuwe groep. Ik heb er zin in.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ha Maia, oh wat is dit weer prachtig om te zien! Wat heb je weer heerlijk zitten freubelen zeg. Wat een tijd en werk zit daar in. En kijk nou wat een mooi resultaat; geweldig!
    Bedankt voor je berichtje op mijn maandcollage. Uh....nee...ik ken dat winkeltje wat je noemde dus niet.... haha, zal het eens op gaan zoeken. Fijne zondagavond verder nog, groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je bloemen zijn schitterend en ik ga alles morgen eens op mijn gemak lezen. Welterusten voor straks. Gezellige groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Maia, wat een prachtige post !!!
    Je kerstkaart ziet er geweldig mooi uit en heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg van de bloemen !!!!

    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige creatie Maia. Bedankt voor de tutorial van de bloemen.
    Fijne dag!
    groetjes, Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow Maia,wat plaats je weer een gave blogpost,leuke tutorials en prachtige vintage-kerstkaart. Ik heb weer zitten genieten,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw Maia, prachtig gedaan. Echt een superkaart!! En die bloemen van je, zoooo mooi maar wat een werk, dat is echt niet voor mij weggelegd.
    Fijne avond,
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Maia

    Wat ziet dit kaartje er schitterend uit, gaaf met die zelfgemaakte bloemen, bedankt voor het delen.
    Ik kan je wel vertellen dat Miranda ook erg mooie dingen heeft gekocht in Lille en die zal ze vast nog laten zien, het was super.
    Geniet nog van de mooie nazomer, heerlijk is het deze week.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hoi hoi

    nou nou je bent er maar weer druk mee. Wat heb je weer mooie dingen gemaakt. geweldig dat jij het altijd met foto's zo mooi laat zien hoe je het maakt. Ik ga volgende week ook maar weer beginnen met scrappen.Wij zijn zaterdag terug gekomen van vakantie met ons campertje. ja je leest het goed. De camper is terug door oplettende mensen in de buurt hebben ze hem terug gevonden. Wij hebben het heerlijk gehad drie weken zijn voorbij gevlogen. nu weer aan het werk dat is ook wel oke maar deze vakantie was top. Ik las dat je ook gastdesigner was gaaf man dat wil ook ook zo graag moet je eens lezen op mijn blog. dat heb ik weer. dikke knuf Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een fantastish project, dat is echt niet meer zomaar een kaart, geweldig.
    Luek om te zien dat je echt van alles kan gebruiken als je er maar voor open staat.
    Lieve groetjes Aya

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb wel meer gemist de laatste tijd, mijn reisje naar NL en daarna mijn laptop uit de running, maar nu is alles weer normaal en ben ik blij dat ik deze post van jou gezien heb. Een prachtige kaart, het lijkt haast wel een taartje! Leuk om te zien hoe je hem gemaakt hebt, er is zoveel aan te zien.... super!!! En zo kom ik met een glimlach en een hoofd vol ideeën op de plaats van bestemming (werk)

    BeantwoordenVerwijderen