zondag 14 februari 2016

Vintage/shabby chic pocket kaart (guest designer knutsel en kadootjes februari en DT Rive Creatief)

Gelukkig hebben we nog vakantie want hier ben ik al weer met een kaartje...moet niet gekker worden pas 1 weekje na de vorige haha.
Deze keer mijn bijdrage als gast designer bij Knutsel en kadootjes voor de challenge van de maand februari. Deze kaart is een reminder van de challenge die vinden jullie hier   Dit is de link voor deze lopende challenge waar ze vragen:" Gebruik een Tag op je kaart" die challenge vinden jullie hier.
Jullie kunnen nog mee doen met deze leuke challenge tot 26 februari.
Deze kaart was erg leuk om te maken, Monique bedankt dat ik de kans kreeg een keertje gast designer te zijn!
Ik maakte deze vintage/shabby chic kaart met aan de voorkant een pocket voor de verjaardag van een oud collega/wandelmaatje :


De basis is een kraft cardstock kaart van Action, al het dessin papier komt ook van Action ik vind het zo'n prachtig blok echt super voor een klein prijsje!
Op de foto's zie je het niet zo goed maar op het papier zit reliëf en fijne glitter hier en daar.
Van het gebloemde papier met de vlinders heb ik de hoek rechts boven omgeslagen en die punt weer voorzien van het roze gebloemde dessin papier want de achterkant van dit papier is wit. Zo ontstond er ook meteen een pocket. Op de voorkant van de kaart, in de pocket, zit roze papier ook uit hetzelfde blok.


De flap heb ik afgezet met parellint van Zeeman. Uit het dessin papier heb ik twee vlindertjes geknipt die voorzien van twee voelsprietjes, eentje zit er op de omgevouwen rand en eentje links van de roze bloem.


Het blad bij de roos komt uit een boeketje, een oude kringloop vondst. Ik heb het groene blad eerst wit geverfd met gesso en daarna diamond dust glass glitter er over heen gestrooid. De parelsnoer komt ook van Action.
Zooooooo jammer dat jullie de glans en glitter niet zien!
De roze bloem heb ik gemaakt van witte koffiefilters.
Een tutorial hier van kun je vinden onder aan dit bericht....dat gaat een lang bericht worden dus ga er maar weer even voor zitten.
De andere bloemen kreeg ik van Nancy uit de VS, in het zonnetjes zien de bloemen er zo mooi uit!
Boven de bloemencluster heb ik een mooi bewerkt hartje van Rive Creatief gebruikt die vind je hier.




Onder de bloemetjes zitten nog twee chipboard bloemetjes van Rive die zijn hier te vinden.
De chipboard figuurtjes zijn ook te koop bij Creatien hobby erg leuk om overal bij te gebruiken!


Langs de omgeslagen rand heb ik van wit parelmoer cardstock een rand gelijmd.
Deze is gemaakt met een Martha Stewart hartjes pons.


In de pocket zitten twee tags ook gemaakt van kraft cardstock en het dessin papier.
Alle randjes van deze kaart heb ik overigens weer bewerkt met de distresser en witte gesso.



De grootste tag heeft een mooi vintage plaatje dat ik vond op pinterest.
Aan de bovenkant een strik van mooi vintage lace en een stukje van het parellint.


Op de kleinste tag een leuke quote ook gevonden op pinterest.
Boven aan twee glitter hartjes van Wibra met daar onder weer kant en er boven op een lint roosje.


Zo ziet de kaart er staand uit, je ziet hier ook dat de pocket echt op de voorkant van de kaart is gemaakt.


Aan de binnenkant een verjaardagswens gemaakt in PicMonkey...ik ben helemaal verslaafd haha.


Ik heb hier ook weer een kort youtube filmpje van gemaakt...zo leuk om te doen...enne nee ik ga er niet zelf bij praten..muziek klinkt veel beter!


Met deze pocket kaart wil ik graag mee doen met de volgende challenges:

Scrap-Cards Challenge 82 alles mag met een strik klik hier
Cinspiration challenge 344 hugs and kisses deelname kaart nr. 2 klik hier
Anma creatief challenge 53 thema feest deelname kaart nr. 2 klik hier
Craftaddiction challenge 2 minimaal 1 hart klik hier
Craftyhazelnut pattened paperblog challenge februari always patterned papier klik hier
Cutecard thursday challenge 412 sweet valentines/colour pink klik hier

Tenslotte voor degene die het interesseert nog een tutorial van de roze bloem gemaakt van witte koffiefilters. De tutorial zag ik lang geleden eens op youtube maar ik kan het niet meer terug vinden.
In het najaar heb ik deze bloemen lekker buiten zitten maken.

Allereerst knip je van een aantal witte koffiefilters de rand/naad af zoals hier onder op de foto.


Je kiest wat bloemenstansjes en legt deze op de 4 opgestapelde koffiefilters, je stanst ze dus tegelijk en haalt ze ook niet van elkaar af na het snijden.


Ik heb dus veel verschillende bloemen stansen gebruikt zoals jullie zien, het beste werken deze soort vormen.

De uitgestanste laagjes, ik had ook wat blaadjes uitgestanst om uit te proberen.


Laagjes niet uit elkaar halen dus en wat nat spuiten met een minimister of plantenspuitje.
Daarna heb je waterverf, een kwastje en een bakje water nodig.


Kies een kleur en verf het midden en de buitenste randen van de bovenste bloem...de kleur trekt wat lichter door in de laagjes daar onder...de onderste laag is bijna nog wit.


Zoals jullie hier onder op de foto zien heb ik allerlei kleuren gemaakt.


Als ze droog zijn maak je een gaatje in het midden van het stapeltje bloemen.
Daarna haal je ze een beetje van elkaar af, maak er twee stapeltjes van.


1 bloem heeft nu ongeveer 4 laagjes, die laat je ook op elkaar liggen.
Daarna emboss je de buitenrandjes eerst en daarna de binnenkant.


Haal de laagjes voorzichtig uit elkaar en stapel nu zoveel bloemen op elkaar als je zelf mooi vindt.
Dit is dan het eindresultaat van de felle kleur die ik als waterverf bovenaan de tutorial gebruikt heb dus je krijgt als het droog is hele mooie pasteltintjes.


Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en als jullie een poging wagen stuur mij dan eens een berichtje dan kom ik zeker kijken!
Super dat ik weer nieuwe volgers op youtube heb en bedankt voor jullie altijd gezellige reacties!
Fijne Valentijnsdag voor degene die dat vieren vandaag!


  
 




22 opmerkingen:

  1. Hallo Maia, wat gezellig dat je mijn blog ook hebt gevonden. Ik heb ook even lekker bij jou rondgesnuffeld hoor. Wat heb je een prachtige pocketkaart gemaakt. En wat is je bloem prachtig mooi. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastische kaart!! En die blomen!!! super ik ga ze ook eens proberen, ze zijn zooooo romantisch!
    Bedankt voor deze gezellige leerzame blogpost

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is weer op en top genieten Maia! Een schitterende kaart heb je weer gemaakt en een giga mooi voorbeeld als gast DT! Het is een bijzonder model geworden Maia en wat heerlijk dat je het kon maken in je vakantie! Jouw bloemen zijn altijd zo super en nu weet ik hoe die mooie bloemen randjes ontstaan door de embossing! Ik ga het zeker uit proberen....ergens moet ik witte koffie zakjes hebben, haha Want die zijn niet zo makkelijk te krijgen! Dankjewel voor je duidelijke uitleg en het bewonderen van je prachtige Shabby chic kaart!!!
    Fijne Freubeltijn dag, haha
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk had ik gezien dat je mee doet met onze challenge Maia, maar had ook zo veel te kijken hier, haha Bedankt hoor voor je prachtige inzending bij Scr@p-Cards!

      Verwijderen
  4. Hoi Maia
    De vakantie zit er alweer bijna op, gaat altijd zo snel, maar dat zul jij vast ook wel hebben. Veel ideeën en te weinig tijd om ze uit te voeren.Je kaartje is schitterend geworden en wat leuk dat je gastdesigner mag zijn. De bloemtutorial is super. Dank je wel voor het delen en ik ga 'm op mijn to-do lijstje zetten.
    Ik heb weer genoten van jou blogpost. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely! Thank you for the tutorial and for sharing your lovely project with us at Creative Inspirations! Good luck,
    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie shabby-chic versie van een pocketkaart Maia. Ik heb mijn hartje op kunnen halen aan alle mooie details die je erop verwerkt hebt.
    De tutorial voor de bloem heb je superduidelijk beschreven, leuk om eens uit te proberen.
    Dank je wel dat je meespeelt bij de hartjes-challenge van Craft-Addiction.
    Lieve groetjes Miranda (dt-CA)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    je hebt er een echt pronkstuk van gemaakt, lekker shabby chic, de tags zijn prachtig en de bloemen zien er echt geweldig uit..
    Maar..ik heb een vraag, je kleurt het midden van de bloem en de randjes,trekt de verf/inkt dan helemaal door de hele bloem en krijg je zo de egale kleur??
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie Ans!
      Ja doordat je waterverf gebruikt en het kwastje dus ook nat maakt vloeit de kleur in het dunne koffiefilterpapier helemaal uit. Geen enkele bloem is eigenlijk precies dezelfde kleur zo.

      Verwijderen
  8. Hoi Maia.
    wat heb je weer een mooie creatie gemaakt en duidelijke tutorial.
    heel mooi zo zijn de bloemen en knap die youtube filmpjes.
    dat is niet aan mij besteed, want met een camera en beperkte tijd, zou er bij mij zeker de dingen fout gaan, zoals een lijmpot die omvalt etc..... ha, ha, maar dat gaat jou goed af.
    bedankt voor je goede uitleg en liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Maia,
    ik had de kaart natuurlijk al gezien, maar hij is zo mooi!! Nu zie ik alle details en hoe je het gedaan hebt. Prachtig! Helaas kon ik het filmpje niet bekijken, er stond Privé video....
    Je tutorial is duidelijk, maar hoe dat zal gaan met die kleuren die zo mooi verlopen in het filterpapier...Ben benieuwd of mij dat zal lukken...
    Lieve groet en werk ze weer na je vakantie!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn Gerjanne dat je me dat even meldt, de video stond inderdaad nog op privé en ik dacht dat ik hem al openbaar had gezet vanochtend. Als het goed is is het nu wel te zien.
    Die bloemen zijn echt niet moeilijk hoor, lekker werkje in de lente of zomer voor buiten, gaat jou zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige creatie Maia, je bloemen zijn werkelijk prachtig bedankt voor de tutorial de koffiefilters heb ik liggen nu nog even maken!


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooie kaart Maia en bedankt voor de tutorial. Deze bloemen wilde ik nog eens gaan maken en je hebt het heel erg duidelijk uitgelegd! Groetjes Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb jouw kaartje ook al bewonderd maar hier op je blog is dat toch anders hoor ... Maia wat een creatie weer ... zo speciaal met de verschillende tags en dan die leuke kantjes erbij ! De tutorial van je bloem die ga ik ook eens proberen hoor ... wat een super mooie bloemen zijn dit ! Ik ga straks ook nog eens je filmpje bewonderen ... en of ik weer genoten heb hier .... helemaal relax word ik er van !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige verjaardagskaart heb je gemaakt, zoveel details, echt gaaf gedaan. De parelrand is ook mooi. En leuk dat je dan ook nog een tutorial plaatst van de mooie bloemen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kaart. Hele mooie uitleg ook voor de bloemen. Dank je wel voor je lieve berichtje op mijn blog. Ik ben ook volgster geworden van jouw blog!
    Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Maia
    Schitterend is je shabby kaartje en die label die erin zit is supermooi met prachtige tekst en dan die bloemen van koffiefilters wauw, bedankt voor je duidelijke uitleg daarvan.
    Gezellig dat je meedoet bij het CraftAddiction challengeblog en bij het Scr@p-Cards challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat was je weer creatief! Wat een idee om koffiezakjes te gebruiken om bloemen te stansen, leuk! De kaart is enig geworden! Dit weekend wordt het ook weer knutselweer, dus laat alle spulletjes maar liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kaart Maia! Zo zacht, zo romantisch! Heel mooi model, prachtig zelfgemaakte bloemen en wat komt er een prachtige tag uit! Gefeliciteerd met jouw gastdesignerschap! Dik verdiend :)
    Gezellig dat je mee doet bij Scr@p-Cards! Dank je wel voor jouw deelname en succes :)
    Groetjes Chantal
    DT-lid Scr@p-Cards Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige creatie, Maia...je hebt er heel wat werk van gemaakt!
    Bedankt voor het meedoen bij AnMa Creatief.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is such a stunning vintage project and the hand painted flowers are so fabulous. Thanks so much for joining us this time at the Craftyhazelnut's Patterned Paper Challenge, Elizabeth (DT)

    BeantwoordenVerwijderen