zondag 14 september 2014

Verjaardag Ira en twee top 3 plekjes!

Jee, ik zie dat het al weer een tijd geleden is dat ik iets hier op mijn blog gepost heb!
Hoog tijd dus om jullie bij te praten...

Allereerst zag ik dat ik twee keer in de top 3 ben gekomen met mijn vintage harten uit de vorige post.
Een derde plaats bij de Creatieve Zebra klik daar voor hier en een tweede plaats op het We love vintage Challenge blog kijk daar voor maar eens hier.
Leuk dat er ook bij elke challenge een ander hartje uit de vorige post gekozen is!
Toch weer een fijne boost die je dan krijgt, het geeft je ook meteen weer energie om wat moois te maken, altijd fijn zo'n waardering!
Dank jullie wel dames voor deze fijne ereplaatsen!

Afgelopen maandag was mijn Brabantse blogvriendin Ira jarig.
Natuurlijk moest ik voor deze attente dame ook weer iets leuks fantaseren.
Dit is mijn verjaardagspost voor haar geworden


In de laatste week van de grote vakantie heb ik geëxperimenteerd met koffie en thee kleuren van allerlei papier.

Waarschuwing: als je eenmaal hier aan begint werkt het zeer verslavend!
Ik vond een glazen ovenschaal waarin ik het papier kon leggen en heerlijk aan kon knoeien met koffie en thee. Het mooiste resultaat heb ik gekregen met oploskoffie en heet water..... een sterke koffie maken!
Ik heb het papier met een sponsstokje bewerkt, daarna zo nodig wat afgedept met keukenpapier.
De randjes heb ik wat ruwer gemaakt door er met mijn nagel langs te gaan toen het papier nog nat was.
Misschien wel leuk om jullie even een tutorial te geven d.m.v. foto's.
Bedankt overigens voor de fijne tips over het maken van fotocollages.


Je kunt het papier ook kreuken dus een prop maken, beetje laten drogen en voorzichtig uit vouwen.
Het gedroogde resultaat is prachtig! Ik heb het papier buiten laten drogen in de zon dat gaat best wel snel.


Stempels met watervaste inkt op een wat dikker kopieer velletje gezet en daarna gekleurd met koffie.


Op de volgende collage zomaar wat papier/tags/doily's etc. in thee en koffie geweekt.


Dit is nu mijn voorraad daar kan ik voorlopig nog wel mee vooruit!


Met deze papiertjes heb ik dus de pocket kaart voor Ira gemaakt, ze zal de koffiegeur wel geroken hebben toen ze de envelop opende.
Inmiddels heb ik van haar een mailtje ontvangen dat ze er blij mee was en ook op haar blog staat gezellige verjaardagspost, kijk maar hier.

Ira houdt o.a. van Marie Antoinette, Jane Austen en lezen.
Op internet vond ik dit leuke Marie Antoinette doosje, ik heb er een glazen hartje voor haar ingedaan.


De basis van de pocket kaart is dus gewoon een a4 tje dat aan 1 kant omgevouwen is, zo ontstaat er een pocket. Ook het dessin papier waar ik de pocket mee bekleed heb heb ik gekleurd met koffie.


 De "herfst jurk" kwam eigenlijk toevallig tot stand. Ik zag in de tuin een prachtig gekleurd herfstblaadje liggen en heb dat gedroogd onder een stapeltje boeken. De kleuren bleven prachtig!
Het lijfje heb ik gevouwen met een wit origami papiertje. Laat maar horen als jullie hier graag een foto tutorial van willen zien. Het lijfje heb ik ook gekleurd met koffie en voorzien van wat groene bling glitter steentjes. Het strikje is een bedeltje.
Daar onder dus het herfstblaadje, daar onder een koffie gekleurde papieren doily en onder aan een rok van mooie glanzende tule. Zo ontstond dus de herfst jurk.


Achter de jurk een stempel van La Blanche, gestempeld op koffie papier, deze heb ik uitgescheurd rondom dat geeft een meer vintage effect. Onder aan een boekstempel van Tim Holz.
Achter de jurk zit wat rode webbing met daar op een stukje gaas ook koffie gekleurd.
Aan de linkerkant heb ik de kaart afgewerkt met vintage kant.



In de pocket zit een kleine pocket met mini tag/boekenleggertje.
Op deze tag weer een gevouwen lijfje deze is gemaakt met bling origami papier.


Verder in de pocket een grote tag die ze ook als boekenlegger kan gebruiken met daar op aan de voorkant een spreuk van Jane Austen en haar een silhouet. De tag en ook de seam-binding strik bovenaan zijn koffie gekleurd.


Op de achterkant ook een quote van Jane Austen.


Ik heb er ook nog drie vintage Marie Antoinette kaartjes met lint bij gedaan, hiervan zie je er eentje in de pocket zitten.


En zo ziet het geheel er dan uit:


Aan de bovenkant heb ik nog een "herfst bloemen toefje" gemaakt.
Twee rode skelleton leaves als basis genomen, daar op een grote groene bloem met wat koffie gekleurd. Het kleine bruine roosje rechts gemaakt van een theezakje, daar achter een echt zelf gedroogd rozenblaadje en wat oranje bruine en groene herfst potpourri dingetjes. Het geheel heb wat bewerkt met gesso en afgewerkt met een strikje van touw.


Tenslotte een felicitatie labeltje op de achterkant.


Met deze creatie wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Dutch Card Lovers challenge 218 "herfstbladeren" klik hier
Creapaleis "verwerk een stempel" klik hier
Hobbyhome hobbyartikelen challenge 13 "gebruik bloemen" klik hier
Card and Scrap challenge 82 "alles mag" klik hier
Scribble and Scrap challenge 27 "alles mag" klik hier
Bearly Mine september challenge "autumnal colours" klik hier

Dat was weer een lange post, ik post niet veel maar als ik eenmaal een post maak........
Allemaal een hele fijne na zomer week en alvast bedankt voor jullie gezellige reakties!





30 opmerkingen:

  1. Prachtig, en gefeliciteerd met je plekkies!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar wordt je altijd blij van Maia top 3 plekjes...gefeliciteerd hoor dik verdiend!!!
    En ja....je schitterende kaart voor Ira had ik al lang bewonderd bij Ira natuurlijk en dacht wanneer komt ie op je bloggie! Wart een werk heb je er van gemaakt allemaal en weer een prachtige jurk van jouw eigen ontwerp! Ik geniet ook iedere dag van je prachtige label hanger! heeft zo'n mooi plekkie in mijn woonkeuken. En Ira vind dit ook helemaal geweldig, dat weet ik zeker!!! Wat heb je prachtige stempels en Marie Antoinette is haar favoriet, je hebt je goed in haar verplaatst. Ik wens je heel veel succes met de challenges en dit keer een 1ste plaats zou ik zeggen!
    Fijne werkweek en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gefeliciteerd met je mooie plaatsen in de verschillende top 3s! fantastisch, maar fat mag ook wel, het is allemaal zo mooi wat je maakt! leuk dat koffie en thee papier, en wat zal dat gezellig ruiken als je zo'n envelope openmaakt met heerlijk ruikende papiertjes!
    Dit is weer erg mooi geworden allemaal en bedankt voor de leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt, echt iets voor Ira, wat een goed idee om met koffie en thee
    te gaan experimenteren, mooie resultaten, daar ga ik
    binnenkort ook maar eens mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die top drie plekken verbazen mij niets, je maakt altijd zoveel werk van je kaarten. En al doe ik er zelf niets mee, toch vind ik het altijd heel lief dat je alles zo deelt en heel precies vertelt hoe iets bij jou tot stand komt.

    Bedankt voor de 'ladingen' reacties die nog wel eens bij mij binnenkomen. Dat is ook al zo lief, dat je de moeite neemt bij elke post nog iets te schrijven. Huh...denk ik dan...zoveel reacties? En dan komen ze allemaal bij jou vandaan :-). Ik word er blij van hoor!

    Ik wens je een hele fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia, van harte gefeliciteerd met je beide top 3 noteringen...dik verdiend hoor. Wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest. Geweldig zoals je steeds van bijna niets....iets weet te maken en recyclen zit je volgens mij in het bloed. Ik had al bij Ira gezien dat je haar verwend had met hele leuke post en wat zal het lekker geroken hebben toen ze de post opende (en die postbode maar denken :"waarom heb ik toch steeds zo'n zin in koffie vandaag.."haha LOL. Ik heb weer zitten genieten van je perikelen op hobbygebied, dank je wel...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Maia,

    gefeliciteerd met je top 3 plekjes, die je ook meer dan verdient hebt, je maakt altijd zulke prachtige creaties, zoals nu weer voor Ira !
    Ook geef je altijd zulke leuke ideetjes verder en nieuwe maniren om nieuwe dingen te maken, ik raak er altijd erg door geinspireerd :)
    Ik wens je nog een fijne zondag avond en een zonnige nieuwe week !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So beautiful! Thank you for joining us over at the Scribble and Scrap Challenge. Good luck.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, ik heb genoten van je verhaal en natuurlijk gefeliciteerd want het is inderdaad zo leuk om in de top 3 te komen, geeft je weer nieuwe energie.
    Die heb jij eigenlijk niet nodig als ik deze speciale creatie voor Ira zie. Wow.wat is dit fantastisch gemaakt, zo leuk om te lezen hoe je dit gemaakt hebt en ook de foto's erbij van de details. Dit is echt een kunstwerkje en ik weet zeker dat Ira dit wel weet te waarderen. Ik vind het prachtig!
    liefs hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia
    Gefeliciteerd met je top 3 plekjes, altijd leuk.Wat heb je weer een ontzettend leuke creatie bedacht. Prachtige details en een erg leuk idee met koffie/thee. Ga het zeker ook eens proberen.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hoi

    jaaaaaaaaaaaaaa effies niet geblogd maar dan wel weer een super post. geweldig geweldig.
    Als dat geen winnen is .
    Heerlijk om te lezen Maia.

    knuffel Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk !! gefeliciteerd met je top 3 noteringen en ook dat je GD mocht zijn met je prachtige harten, ik had jou creatie voor Ira al op haar blog gezien, supermooi, vooral het jurkje en het Marie Antoinette doosje is helemaal te gek,
    'lieve groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Altijd weer leuk om zo'n fototutorial te zien!
    En hobbyen met koffie en thee....hoe leuk is dat?! Kom er maar op....,
    Je hebt weer de hele mooie en creatieve creatie gemaakt, zoals altijd weer vol prachtige details. En dan je top 3 noteringen nog; gefeliciteerd. Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je goed creatief bezig geweest en wat een mooie dingen heb je gemaakt. Een heel goed idee met de koffie en thee en het resultaat is geweldig. Je hebt voor Ira een geweldige creatie gemaakt. Super mooi gedaan! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Maia, toen ik je post mocht ontvangen, stond ik hier echt te stuiteren!! Wist niet wat ik zag, alles was even perfect op elkaar afgestemd en je hebt echt alles wat ik gaaf vind in je supercreatie verwerkt! Rook inderdaad koffie ja, heerlijk gewoon! Ik ben ongelooflijk dankbaar dat je zoiets moois voor mij hebt gemaakt en ik ben er al de hele week van aan het genieten, want ja, je snapt natuurlijk wel dat ik een speciaal plekje voor jouw creatie heb gevonden ;-) zoals ik nog steeds van je prachtige 'kerstdeksel' geniet (staat in onze boekenkast ;-) Nogmaals ontzettend bedankt voor alles lieve Maia, je bent een schat en ik stuur je een dikke virtuele knuffel, mwah!! Ira xox
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi al je creaties. Nooit eerder gehoord om thee of koffie te gebruiken om papier te kleuren. Leuk om te doen lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele mooie kaart heb je gemaakt met super gave details...de koffie truc is goed gelukt en heel duidelijk omschreven.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is schitterend gedaan zeg en wat een werk heb je hieraan gehad. Ik las dat je vriendin hier super blij mee was en dat kan ik me helemaal voorstellen. Leuk hoor om zoiets heel persoonlijks te maken. Dankmook voor het meedoen bij het HHH blog.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een schitterende creatie heb je gemaakt. Prachtig met zoveel mooie details.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je dit ontzettend mooi gemaakt zeg ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gorgeous makes! Thanks for sharing it with us at Scribble and Scrap xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind 't geweldig! Wat een werk en wat een mooi resultaat! Bedankt voor het meedoen met de DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige creatie! Leuk dat je meegedaan hebt met Dutch Card Lovers.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow gaaf hoor. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hello Maja!
    I love your project. You got the autumnal feeling so well presented. Thank you so much for joining our monthly challenge over at Bearly Mine Challenges. Hope to see you again :)

    Hugs, Natasha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Maia,
    ik weet dat je niet wekelijks wat post, maar ik vond het zo lang geleden dat ik dacht dat ik misschien iets gemist zou kunnen hebben....en jawel! Deze ontzettend leuke en mooie en gezellige post!
    Gefeliciteerd met je top3 plaatsjes. Altijd zo leuk om te ontdekken vind ik dat!
    En je creatie voor Ira. Het is werkelijk schitterend! hoe jij dat kunt om alles wat iemand bezig houdt of als hobby heeft te verwerken in een creatie! Echt ongelofelijk gaaf!
    En dat papier met koffie en thee.....het ziet er super uit. Vooral voor vintage creaties natuurlijk helemaal geschikt. Wie weet waag ik me er nog eens aan.....nog wat potjes oploskoffie staan die ik toch niet gebruik. Uit een kerstpakket geloof ik.
    Binnenkort zal ik je weer eens mailen hoor. Ik begin te wennen aan mij nieuwe combi van banen. Er komt iets meer rust.
    Voor nu: veel liefs!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi Maia
    gefeliciteerd meisje met je top 3 plaatsen en terecht verdiend hoor!
    ik vind dit ook een gezellige post en gave demo heb je ons laten zien.
    goed tips die we weer kunnen gebruiken.
    fijn weekend en liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. bedankt voor het delen, het is prachtig, heb ook een foto gepind

    BeantwoordenVerwijderen