vrijdag 14 februari 2014

Valentijns-doosjes

Eindelijk daar ben ik weer eens met een dubbele creatie deze keer.
Ga er maar eens voor zitten, wat moet je ook anders doen met dit vreselijke regen weertje!
De laatste weken ben ik af en toe bezig geweest met het maken van twee Valentijns cadeautjes.
Ik maakte van twee lege kleine doosjes, waar plaksteentjes in gezeten hebben, voor mijn kinderen een Valentijns doosje. Verder doen wij helemaal niets aan Valentijn hoor maar dit vond ik wel erg leuk om te maken. Het schoot alleen niet op...wat een denk- en priegelwerk is dit!
Uiteindelijk ben ik wel blij met het resultaat.


Ik heb er deze keer ook weer een foto filmpje van gemaakt


Het doosje voor mijn zoon schilderde ik eerst zwart met acrylverf. Ik heb het doosje bekleed met het mooie papier van Prima Romance Novel. De randjes heb ik eerst bewerkt met vintage foto distress inkt en daarna met gesso.



Boven op het doosje zit op de hoek een beschermengeltje.


Daarnaast heb ik een constructie gemaakt waarop ik eerst een hartje gelijmd heb. Het hartje heb ik eerst bewerkt met distress inkt Fire Brick en daarna geembost met zwart distress poeder.
De cardstock letter X en O heb ik ook gekleurd met distress inkt en daarna bewerkt met crackle accents.
Bedel met touwtje eraan en alles wat bewerkt met gesso gemixed met zand.


De vier vakjes zien er zo uit


Het gehele vakjesdoosje is niet zo heel groot hoor, het is ongeveer 8 bij 10 cm. totaal.
Dit is het eerste vakje


Ik heb kleine foto's gebruikt uit de kleutertijd van mijn kinderen. De foto's in sepia afgedrukt en in een kleine medaillon geplaatst. Verder zit er in dit vakje nog een beadcap met een zwarte parel en twee houten hartjes van de xenos zitten achter het woordje hartendief zodat het goed blijft staan.
Op twee hoeken heb ik uit een melkpak corners gestanst met een Cheery Lynn stansje. De hoekjes zijn wat bewerkt met zwarte acryl verf. De rest van de spullen heb ik een beetje bewerkt met gesso gemixed met schelpenzand. In het midden van het doosje heb ik een rijtje glitterband gelijmd dat ik kocht op een Engelse markt vorig jaar.


In het tweede vakje zie je een fietslampje van action, twee ijzeren kralen hartjes, een roze bloem die ik op een bedeltje gelijmd  heb.


De wat grotere bloem heb ik ook gemaakt van een melkpak met de marianne roos stans.


In het derde vakje zit een plastic hartje, hier in zaten ooit kleine kraaltjes ( ja wie wat bewaard heeft wat!)
In het hartje een puzzelstukje dat ik gekleurd heb met de perlen-pen.
Een strikje gemaakt met de strikjesmaker van Joy craft en een klein houten knoopje van de hema met een zwart garen strikje er op
De tekst zie je hier niet zo goed maar er staat: Een stukje van m'n hart.


In het laatste vakje waarbij ik de tekst "de sleutel van m'n hart" gezet heb zit een sleutel charm.
Hier aan heb ik kleine hartjes gehangen met goud draad. Onder de sleutel een houten domino steen met natuurlijk nummer 1 er op! In het hoekje onder in zit nog een oude vintage knoop.


Aan de achterkant van het doosje heb ik een pocket gemaakt met daar in een foto van mij met de twee kinderen aan de zee in Belgiƫ toen ze klein waren.



Zo ziet de meisjes versie van het Valentijns doosje er uit


Dit doosje heb ik eerst wit geverfd en daarna bekleed met het mooie Romance Novel papier.
Boven op is alles ook wat anders van kleur. Hier ook een beschermengeltje, deze engeltjes kocht ik in Duitsland op de kerstmarkt dit jaar.

Voor het hartje en de letters heb ik hier de Tattered Rose distress inkt gebruikt.



De wat grotere bloem heb ik zelf gemaakt van wit cardstock met de kleine retro pons en ook een beetje gekleurd met tattered rose inkt.


Een blik op alle vier de vakjes, in het midden roze pareldraad van xenos.



Wat een klein ding met die twee eigenwijze paardestaartjes in het eerste vakje!


Beadcap met pareltje en daar onder een kanten bloemetje


Het tweede vakje met ongeveer dezelfde dingetjes er in als hier boven in het andere doosje maar weer net een beetje een andere kleur.


 Cherry blossem gekocht in Engeland ook bewerkt met gesso mix

 

Een van de twee ijzeren kralen hartjes heb ik geverfd met witte acrylverf de andere niet. Ze zijn opgehangen aan roze pareldraad.


In het derde vakje zit weer een plastic hartje gevuld met een puzzelstukje. Deze keer met een roze dubbele strik. Onder in een houten knoopje met goud draad.


In het laatste vakje ook weer een sleuteltje met hartjes op een houten domino steentje.
Achter in het hoekje zit een klein bloemetje verstopt.



Deze uit wit cardboard gestanste hoekjes zijn ook gemaakt met een stansje van Cheery Lynn.
Ik heb er wat gesso met schelpenzand op gedaan zo krijgt alles een beetje een  relief.


Tenslotte op de achterkant ook weer een pocket met de foto van ons drietjes.


Weer een mooie herinnering klaar voor in hun herinnerings-kistje!

Met deze Valentijn doosjes wil ik mee doen met de volgende challenges:
We Love Vintage Challenge blog challenge 19 gebruik MDF/hout ( klik hier)
Knutsel en Kadootjes Challenge 9 alles mag ( klik hier)
Scrapcardschallenge blog challenge 58 Valentijn of harten (klik hier)
Rhedd's Creative Spirit Altered Art Challenge blog February Challenge ( klik hier)

Van de week kreeg ik een mooi stansje en een creatie binnen van een secret Valentine blogster .
Ik was daar super blij mee natuurlijk.
Nogmaals heel hartelijk bedankt Valentine!

Bedankt voor al jullie gezellige reakties en blijf maar lekker binnen dit weekend want ze beloven bar en boos stormweer geloof ik.
Heerlijk kijken naar onze Nederlandse schaatskampioenen op de Olympische Spelen dus want wat zijn ze Goed!!
























45 opmerkingen:

  1. Je hebt er flink wat energie in gestoken maar het resultaat mag er zijn, hoor.

    Wij volgen de prestaties van onze sporters ook op de voet, wat doen ze het goed!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Maia
    Wat is dit een schitterende creatie, super mooi gemaakt. Leuke spullen heb je gebruikt, geweldig.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia

    Wat heb je schitterende valentijn doosjes gemaakt voor en van je kinderen, er is echt zoveel mooi's op te zien. Leuk dat je lege melkpakken gebruikt om uit te stansen, je moet er maar op komen, die ga ik zeker onthouden en ook eens proberen.
    Genieten jullie ook zo van de Olympische spelen, onze zoon Deacon kijkt zoveel mogelijk, op de dagbesteding zitten ze met een hele groep te kijken slaan ze de activiteit even over......gelukkig zijn ze daar heel flexibel, morgen is het weer spannend. Geniet ervan.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend mooi heb je dit allemaal gemaakt Maia. Ik zit aan het scherm gekluisterd, schitterend. Dat puzzelstukje in dat hart, fietslampje, stansjes uit een melkpak...je creativiteit gaat maar door en dat in zo'n mini-doosje. Wat zullen je kinderen dit bijzonder vinden..Fijn weekend vast, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt Maia .. daar zullen ze blij mee geweest ziijn. Leuke herinneringen voor later.

    Liefs, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maia,
    Wat heb je dit supermooi gemaakt, ik heb elk vakje bewonderd, het ziet er allemaal zĆ³ supermooi uit, leuk de bloemen uit het melkpak, de doosjes met puzzle stukjes en ook erg mooi, de jongens en meisjes uitvoering, het zijn 2 pronkstukjes en de Olympische Spelen, ik kijk meestal de samenvattingen..ook dat is leuk..wat doen WE het toch goed, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer prachtig gemaakt. Daar zijn ze vast blij mee geweest. Fijn weekend.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ga jij er ook maar even voor zitten, want mijn verhaal wordt ook lang, hihi. Wat een prachtige enorme lieve creaties, je zal dit maar krijgen van je moeder zeg!! Ik heb adembenemend zitten kijken en lezen...wat een creativiteit en inspiratie zeg en zoveel mooie foto`s....wat een werk heb je er aan gehad Maia. Wat een heel bijzonder kado voor je kinderen!!!
    Van mij mag je alle challenges winnen....lol...
    En de Olympische spelen, is ook al zo genieten!! Dank je wel voor het blog plezier bij je en ik ben al heel benieuwd naar de rits creatie, hihi.
    Fijn weekend en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zien je doosjes er prachtig uit!!! Zoveel leuke details, prachtige foto's en mooie teksten.
    Leuk dat je meedoet met de challenge bij WLVC.

    groetjes Henriƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha lieve Maia,
    wat heb je een schitterende herinnering voor je beide kinderen gemaakt. En dan de afmeting....niet te geloven zo klein en fijn als het is.
    Elk vakje met een heleboel liefde gevuld. Je filmpje is erg mooi en leuk. Wat moet je er met veel plezier aan gewerkt hebben. En niet bang dat ze de kamer op kwamen stormen als jij net bezig was, of maakte je het als je zeker wist dat ze weg waren? En hoe was de reactie? Snappen ze nu al hoe waardevol dit is?
    Ik ga je binnenkort mailen. Er gebeurt hier van alles....
    Liefs en oh ja, grappig, ik ben de eerst aangewezen persoon om je te bedanken dat je mee doet met onze challenge van Knutsels en Kadootjes.
    Fijn weekend!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mensen lieve wat een werk moet dit geweest zijn maar wat een resultaat!!!!! Geweldig!!!!!
    wat een mooie doosjes en zoveel details, supertof!!


    groetjs\
    vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Maia, wat een lieve cadeautjes zijn dit geworden! Je ziet gewoon hoeveel liefde (en denkwerk!) er achter zit. Dat fietslampje, hoe verzin je het...? En allebei de doosjes helemaal aangepast aan de ontvanger, een persoonlijker cadeau kan niet. Echt lief! (Heb je zelf ook wat gekregen?) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whaaaaa ongeveer 8 bij 10 cm...?! Wat een gepriegel op zo'n klein vlak! (Maar dat zei je zelf eigenlijk ook al). Wel echt heel erg mooi zeg en superlief dat je dit gedaan hebt! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterende creaties..wat ben je daar toch super in..ziet er zo fijntjes en beeldschoon uit.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat is het weer een feestje om bij jou te mogen kijken.
    wauw wat heb je er een werk van gemaakt, zo gaaf!!
    en elk detail is zo precies uitgevoerd, echt knap!!
    en natuurlijk vind ik het leuk dat je ook mee doet bij WLVC.
    groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het was weer een feest om langs te komen en al die prachtige details te bekijken, je mag er met recht trots op zijn!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat heb je superleuke valentijnscreaties voor je kids gemaakt!!!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh maia wat is dit mooi! Wat zullen je kinderen dit mooi vinden! Een super inspirerend Idee.
    Hier is het ook zulk raar weer, te zacht voor de winter. Alles loopt al uit, als dat maar goed Hart. ..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. This is just gorgeous, so beautiful, and so much to look at.

    Thank you for joining us at Rhedd's Creative Challenge.

    Moira DT.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief gebaar!
    Erg leuk gemaakt...grappig die lampjes ook!
    Fijne zondag Maia!

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Absolutely delightful...so much detail and made with love, it is just gorgeous...
    Thank you for joining in with our very first challenge at Rhedd's Creative Spirit.
    Hugs
    Sandie x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zullen jouw kids genieten van dit mooie doosjes, zo lief zeg.
    Heel leuk om te zien dat jij ook die houten doosjes hergebruikt heb, doe ik ook vaak.
    Wat ontzettend mooi gemaakt, mooi voor de herinneringen.
    Wij zijn net terug van een week Bayern, dus ik moet even bijkomen:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw Maia, wat ontzettend leuke doosjes heb je gemaakt! Schitterend, al die kleine details. Vast een prutswerkje, maar het resultaat is super! Hier zullen je kinderen vast en zeker heel blij mee geweest zijn!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oooo super leuk van die kleine 'kijk kastjes'. Zo veel te zien! Het lijkt me inderdaad een enorm gepriegel, maar super leuk en tot aan de kleinste details toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige valentijn's doosjes.
    Ik vind ze suppppppper mooi.
    Dat zijn schitterende doosjes om cadeau te krijgen van je moeder.
    Erg mooi hoor.

    Dank je wel voor het mee doen aan de Challenge bij Scrap Cards Challenge Blog.

    Veel liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat super leuk! Mooie foto's heb je gemaakt! We kunnen het goed bekijken! Erg leuk om weg te geven! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Maia, m'n hart maakte weer een sprongetje van vreugde toen ik je blogbericht zag. Je bent echt de koninging van de recycle, geweldig gewoon. Als echte priegelaar ben ik jaloers op de kinderen; zoveel moois in zo'n klein formaat..... super! Het idee van de gesso met vogelzand ga ik schaamteloos van je stelen. Dank je voor de inspiratie, groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is weer een waar genot om van jouw creativiteit te mogen genieten Maia! Wat een prachtige herinnerings doosjes heb je gemaakt, liefdevol, vol mooie details, prachtig uitgevoerd. Ben er helemaal van onder de indruk, ze zien er SUPER uit meis!! Liefs, Ira x
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Onder de indruk van je Valentijnsgedenkdoosjes. Heel mooi. Je kids zullen er wel erg blij mee zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hoi hoi ik kan mijn voorstellen dat dit priegel werk was maar het ziet er verbluffend prachtig uit en zo veel mooi in te zien .fijne week
    groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi lieve Maia. Wat een leuk idee. En wat een leuke spulletjes heb je gebruikt.Fietslampjes ach kom er maar op, ga ik zeker onthouden. Het lijkt groter als dat het is maar echt heel mooi. Heerlijk om zo herinneringen te bewaren. Hele fijne week en tot schrijfs.
    Lieve groetjes Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Utterly gorgeous! I just adore every detail. Thank you for entering your project at Rhedd’s Creative Spirit. Sammy-x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige creaties zijn dit geworden. Super om dit voor je kids te maken.
    Leuk dat je meedoet bij Knutsels en Kadootjes.
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie uitgebreide creatie, alles goed uitgewerkt. TOP HOOR.
    En leuk dat je dit allemaal zo laat zien.
    En super leuk dat je meedoet bij kutsels en kadootjes.

    Groetjes:http://antoinette-kleurenfestijn.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoi Maia
    wat een super mooie creatie heb je gemaakt en wat leuk voor je kinderen.
    het zal zeker gewaardeerd worden want het ziet er toppie en prachtig afgewerkt uit.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind dit helemaal super fantastisch !!
    2 prachtige kijk-kastjes ....
    Leuk dat je meedoet bij WLVC.
    Groetjes , Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Maia,

    Zo lief en persoonlijk hoe je dit hebt gemaakt! Ook de teksten erbij...en die super schattige fotootjes. een herinnering voor het leven.
    Er zit veel werk in en het klopt allemaal tot in detail zie ik. Mijn complimenten!!!


    een heel fijn weekend,


    lieve groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw wat heb je dit mooie gedaan en wat veel werk. Maar je hebt wel eer van je werk. De sleutel tot je hart enz. Je kon denk ik aardig wat gevoelens in deze twee mini kastjes kwijt. Hoe is het met je Maia?? Vorderingen?? Lieve groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zijn echt prachtige 3d doosjes geworden met gave details,,,,en ja ook jij vergeet de achterkant niet..toppie...
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Goeiemorgen Maia...

    Wat een prachtig kastje en zo liefdevol gemaakt...al die leuke spulletjes tekstjes wat een werk maar wat zullen ze het mooi vinden...schitterend!!!

    Dankje voor je berichtje op mijn blog...ik loop een beetje achter maar ga gauw weer iets plaatsen..
    Fijne Zondag..
    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Met wat vertraging ook een reactie van mij: WOW!!!! wat ontzettend mooi, echt heel heel heel erg mooi al die details en kleine priegeldingetjes. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw Maia wat heb je dit prachtig gemaakt. Ik kijk mijn ogen uit, super!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. hoi hoi

    lieve Maia jij moet echt iets doen met al die mooie dingen die jij maakt . In een tijdschrift staan ofzo ik vind het allemaal zo gaaf wat jij maak.
    van alles is er op te zien echt top.
    lieve maia ik wens jullie een super fijn weekend toe

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wauw wat een schitterende kastjes heb je gemaakt. Allebei prachtig en wat een werk heb je gehad met alle details maar het zijn kunstwerkjes geworden! Schitterend! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen