donderdag 11 juli 2013

Mini album Parijs

Een tijdje geleden heb ik voor de dochter van een vriendin een mini album
gemaakt met een Parijs thema.
Met deze mini wil ik mee doen met de volgende challenges:
 Creapaleis  alles mag
Hobbyhome hobbyartikelen alles mag
WLVC challenge nr. 6 landen/vakantie/vakantiegevoel


Deze kanjer heeft al heel wat meegemaakt in haar 16 jarig leventje dat hebben jullie al kunnen lezen in
deze blogpost. Inmiddels is ze alweer goed herstellend van een scoliose operatie.
Voordat ze naar het ziekenhuis ging hebben we haar een mand met cadeautjes mee gegeven.
Een beetje het idee van een 'kraam mand" maar dan nu een mand met een cadeautje voor elke dag dat ze in het ziekenhuis moest verblijven.
We hebben er allerlei pakje in gedaan, een paar dingetjes heb ik op de foto gezet voordat ik ze ingepakt heb.


Op elk pakje zat een hartje met een spreuk of een raadsel dat te maken had met de inhoud er van.
De eerste dagen waren het dingen om naar te kijken ( niet op foto) zoals een fotolijstje met heel haar familie inclusief hond en een rieten hartje want ze heeft ook nog op de intensive care gelegen.
Zelfs de verpleging vond het spannend wat er elke dag weer in het pakje zat.
Zoals jullie zien...lekkere dingen... koekjes, chocolademelk mok, boekje met etui en pennen om haar verhaal in op te schrijven, nagel-tut pakketje, haakpakket met beschrijvingen en ook....
Een mini album met als thema Parijs.
Zij maakte vorig jaar een trip met haar school naar Parijs dus hier kan ze leuk alle foto's in gaan plakken.


Het album is gemaakt van rechthoekige onderzetters en ik heb het dcwv papier Le tres Chique gebruikt.
Natuurlijk ook een leuk mandje er omheen en het mandje wat versiert met een vogeltje en zelfgemaakte bloemetjes.


Op internet heb ik oude vintage plaatjes over Parijs gezocht en hele leuke passende afdrukjes voor de tags gemaakt op de achterkant kunnen dan ook weer foto's.Alles is bewerkt met distress inkt vintage foto.


Als je eenmaal een waterval kaart gemaakt hebt heb je de smaak te pakken!
Net zoals in mijn Engeland mini (klik hier) maakte ik ook hier een waterval pagina.
Op mijn youtube filmpje over dit album kunnen jullie dat wat beter zien.


Het papier is zo prachtig en er is ook een mooi vel met een dressform.
In deze pagina heb ik een sneetje gemaakt met een mesje en daar achter een aantal ienie mini tagjes gedaan. De pagina ernaast is een klein harmonica boekje dat aan twee kanten uitgeklapt kan worden zodat er veel foto's op passen.


Voor een andere pagina heb ik een klein rond "mini draai boekje"gemaakt waar achter op ook weer fotootjes kunnen.Het papier heeft ook glitter en het is haast te mooi om te bedekken.


Ook maakte ik een acryl pocket waarin drie tags uit het dessin papier zitten.
Ik heb daar ook wat extra papier achter geplakt zodat er weer meer foto's in kunnen.
Het bloemetje is zelf gemaakt, het is hetzelfde bloemetje als op het doosje van Sweet 16 dat ik voor haar maakte.


Op de laatste pagina zit een vrij ingewikkeld boekje gemaakt van enveloppen maar door de constructie kunnen er enorm veel foto's in. Ook dat kunnen jullie beter zien op het youtube filmpje.
 Zo ziet het boekje er van boven af nog uit.
Ik heb het voorzien van eyelets en gebonden met boekbind ringetjes.
Aan die ringetjes hangen wat lintjes, charms en fibers.


En toen...was het verhaaltje uit...dit is de achterkant van de mini.


Ze vond het hele pakket en de mini prachtig en wij zijn weer blij dat zij weer blij is en dat alles zo goed verlopen is natuurlijk! Kijk ook even mijn youtube filmpje hieronder.


Zeg nou zelf ...krijgen jullie hier niet een vakantie gevoel van? Hier begint het al te komen, we zitten inmiddels al in de tweede week van de vakantie!
Allemaal weer bedankt voor jullie leuke reakties en geniet van de zon!





32 opmerkingen:

  1. Hoi Maia!
    Tis alweer veel te lang geleden dat ik bij je langs ben geweest. Soms houdt ik het niet meer bij met alle blogs in mijn leeslijst :)
    Superleuk boekje en kan me voorstellen dat ze blij was met de mand. Wat een ontzettend leuk idee om te doen!
    Groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Maia, wat een prachtig boekje heb je voor je dochter gemaakt. Wat een werk heb je er van gemaakt maar de tijd die je er in hebt gestoken is het meer dan waard.
    Met dit boekje kan je ook meedoen aan de challenge bij WLVC. Niet vergeten hoor!
    Beterschap met je dochter.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig boekje heb je gemaakt en hier zitten heel wat uurtjes in, maar dan heb je ook een heel mooi eind resultaat.
    je kan zeker met dit boekje mee doen aan onze challenge en gezellig dat je er weer bij bent.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Maia, ik heb net je filmpje zitten bekijken. Sjonge wat geweldig! Ziet er zo professioneel uit. Die kleien bladzijden en dan soms 6 tags erin. Ook die met de hartjes bovenaan die je er precies kan uitschuiven en inschuiven. Helemaal super!!
    Goed idee om haar een soort ziektemand te geven met voor elke dag iets. Heel lief.
    Geniet van de vakantie!
    Ik ga zo ook aan de freubel en vanmiddag komt mijn dochter gezellig...
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! ! Wat ontzettend leuk. .... Wat zal ze hier blij mee zijn! Ik ga het zo nog eens heel uitgebreid bekijken. Geniet van je vakantie! !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief initiatief voor de dochter van je vriendin, dat maakte het verblijf in het ziekenhuis toch nog enigszins aangenaam voor haar. Je hebt er heel veel werk van gemaakt, Maia...mooi hoor!

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wat gaaf zeg!
    Kan me helemaal voorsteleln dat ze daar blij mee was :) Je hebt er echt werk van gemaakt!

    groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig boekje Maia!
    Een super lief kadootje!
    Leuk idee ook zo,n mand.
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maia,
    Wat heb je dit supermooi gedaan,WOW..wat zal ze daar blij mee geweest zijn, spannend om elke dag iets uit te pakken en het album ziet er ook schitterend uit..heel fijn dat je meedoet aan de challenge van WLVC..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een ontzettend goed en lief idee zo'n mand.Ze had nu elke dag haar eigen "opkikkermomentje"en dat kan je in het ziekenhuis altijd gebruiken. En Maia...dat album...eigenlijk vele mini-albums ineen...wat knap bedacht en gemaakt,ik zat bijna met mijn neus IN het scherm om alles goed te kunnen zien,hihi. Ik geef je geen pluim maar een hele bos pluimen ;p wauw,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enorm lief gebaar om zo';n mooie mand te maken voor de dochter van je vriendin. Ze verdient dat ook echt zo te lezen, jeetje wat heeft zij al veel meegemaakt! Hopelijk gaat het goed met haar.
    En dat album is wel erg mooi. Wat ben je toch creatief!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Maia super knap gemaakt, zoveel details. Dat doe ik je niet na hoor, en wat zal het meisje er blij mee zijn.
    lieve groetjes Dana xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel erg mooi gedaan

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat super mooi allemaal weer ik kijk mijn ogen uit al dat prachtig werk van jou

    lieverd fijne weekend

    hugs carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier kom je ogen voor tekort hoor Maia.....geweldig gedaan. Fantastisch wat je allemaal hebt verwerkt....een bijzonder projectje hoor!
    Leuk dat je meedoet bij WLVC, lieve groetjes van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterend boekje heb je gemaakt, erg veel mooie details verwerkt, bedankt voor het meedoen bij WLVC. groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat schitterend en liefdevol gemaakt weer allemaal Maia! Dat meiske gaat uit haar dak, zo blij zal ze hiermee zijn!! Het thema is natuurlijk al super gekozen, maar als ik dan ook nog jouw uitwerking zie, heerlijk genieten is dat gewoon weer! En dan al die gezellige cadeautjes die ze mag uitpakken, zou graag dat blije snoetje willen zien! Je bent een grote lieverd Maia, omdat je dit voor de dochter van je vriendin hebt gemaakt én omdat wij hiervan mogen meegenieten!! Lieve groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een mooie album! Super mooi gemaakt en met zoveel oog voor details! Prachtig! het mandje waar het in zit is ook zooo mooi!!
    Wat een leuk en heel lief idee van het mandje met cadeautjes! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee om zo'n ziekenhuispakket te maken dat maakt zo'n verblijf toch iets aangenamer. Je boekje is echt prachtig geworden, daar zal ze nog veel plezier van hebben.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Onze dochter was erg blij met deze mooie mand met cadeautjes, waar Maia veel zorg en aandacht aan heeft besteed!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw wat mooi.
    Super leuk gedaan.
    Jaren geleden maakte ik een ziekenhuis pakket voor een meisje van toen een jaar of zes.
    Heb er toen 21 hele kleine kadootjes in gedaan met veel om te knutsellen.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtig projectje met vele mooie details, heel origineel.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig mini-album Maia, supermooi gemaakt!
    En origineel om zo'n cadeaumand te maken, leuk dat ze elke dag een pakje kon openmaken, heel erg mooi gemaakt!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Maia, wat een ontzettend creatief album is het geworden !!!!!!!
    Dat mandje met al die lieve kadootjes vindt ik echt een super idee, dan voel je je in het ziekenhuis niet zo eenzaam en verlaten :)
    Lieve Maia ik wens je nog een hele fijne vakantie verder !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw Maia wat heb je dit prachtig gemaakt!!!
    Ik heb je hele post met volle aandacht gelezen, erg leuk, en zo lief dat je dit allemaal voor haar doet. SUPER!!
    Ik ga zo even het filmpje bekijken.
    Fijne avond nog,
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tjonge Maia ik kijk mijn ogen uit allemaal zo mooi gemaakt en zo netjes afgewerkt...werkelijk heel leuk!!!!
    Al die lieve cadeautjes wat zal ze het mooi gevonden hebben..
    Erg lief van je...filmpje is ook gaaf...

    Ik wens jou ook een heerlijke zomer..
    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zal ze blij geweest zijn met al die mooie cadeautjes, mooi gemaakt!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha die Maia,

    Begin jouw blog te lezen en denk.....dat heb ik toch al gelezen. Ik vond het idee meteen al zo leuk en lief. Dus wel gelezen , maar nog niet gereageerd. Hoe kwam je op het idee?? Zelf spontaan ontstaan? Je hebt leuke dingen ingepakt en die plaatjes/ boekje erbij is helemaal leuk. Weet zeker dat ..een dochter van een vriendin ... ( ? ) zit even te twijfelen. Was zo een lang verhaal het leuk heeft gevonden. Tja wie nu niet. Zelfs als volwassenen vind je dit origineel. Hoe is het met jouw gezondheid. Stukje bij beetje wat beter? Leuk om weer even langs te komen en wat van je te horen.
    Gezellige groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Mia

    Wat een dot van een boekje heb je gemaakt,
    wat zal dat in de smaak vallen.
    Ik wens je vanaf hier een hele fijne vakantie.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Maia,
    Door alle drukte voor de vakantie was ik er nog helemaal niet aan toe gekomen om je mini album te bekijken. Wat een gaaf album! Ik heb het filmpje twee keer bekeken. Wat een superleuke constructies heb je gebruikt. Dat album ga ik ook een keertje maken maar dan in de Mirande stijl hahaha. Hoe groot is het albumpje? Ik heb nu al zin om er mee te beginnen maar dat kan echt niet. Ik heb nog drie albums liggen op mijn scraptafel die toch echt eerst af moeten. Mmm dat is balen.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wowwwww Maia ... je hebt jezelf overtroffen hoor. Je bent een Queen van de mini-albums. Wat allemaal prachtig gemaakt (en dan heb ik nog niet eens het filmpje bekeken). Wat zal ze daar blij mee geweest zijn. Elke dag een cadeautje uit pakken dat is leuk in het ziekenhuis. Heel leuk bedacht van jullie allemaal.

    Sorry voor mijn late reactie .. maar ik vergat het steeds om te kijken.

    Liefs, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen